banner
אמיר ירון, צילום מתוך האוסף המשפחתי // באדיבות אמיר ירון
אמיר ירון, צילום מתוך האוסף המשפחתי // באדיבות אמיר ירון

סערה בעיר רחובות בגין האשמות לשיקולים פוליטיים בתמ"א 38

לאחר שנחשף אתמול ב"מגדילים" כי מחזיק תיק התחדשות עירונית במועצה, אמיר ירון, תקף חבר מועצה, שלטענתו התערב בפרויקט תמ"א 38, משיב לו חבר המועצה: "אני עובד אצל התושבים, לא אצל הקבלנים"

אמיר ירון, צילום מתוך האוסף המשפחתי // באדיבות אמיר ירון

חצי שנה לבחירות ונראה כי הרוחות ברשות המקומית סוערות ונושבות גם על פרויקטים של התחדשות עירונית: התקדמות ההליכים בפרויקט התחדשות עירונית הינה איטית מטבע הדברים בשל הבירוקרטיה הרבה הכרוכה בכך, אולם מה קורה כאשר מלבד זאת גם חברי מועצת העיר מעורבים בתהליכי קבלת ההחלטות?

מחזיק תיק ההתחדשות העירונית ברחובות, אמיר ירון, מתח אמש ביקורת חריפה על התנהלותו של נבחר ציבור אחר בעיר, סגן ראש העיר, מתן דיל, שלטענתו טרפד פרויקט תמ"א 38 בשכונת דניה בעיר בשל התנהלות לא מקצועית לכאורה. דיל מסר ל"מגדילים" בעקבות הטענות: "אני עובד אצל התושבים ולא אצל הקבלנים. יתכן שאמיר ירון התבלבל ושכח אצל מי הוא עובד".

הטענה: בעקבות דרישה לתוספת חניות – היזם משך את ידו
בשיחה עם "מגדילים" ציין אמש ירון כי בשל דרישתו של חבר המועצה להוסיף שש חניות לפרויקט, הודיע היזם כי הוא מושך את ידו מביצוע הפרויקט, למרות שהוא נמצא בשלבים מתקדמים לפני קבלת היתר בנייה.

ירון העלה פוסט חריג לרשת החברתית בו תקף בחריפות את חברו למועצת העיר: "תראו איך פוליטיקה זולה מזהמת את העבודה הציבורית! גם בהתחדשות העירונית! מגיע חבר מועצה לישיבה בעיריה בלי שלמד את העובדות, בלי שהכיר את התוכניות, בלי ששוחח על כך עם מחזיק התיק, ורק כדי להרוויח מספר נקודות בהתמודדות שלו לקראת הבחירות הקרובות גורם לכך שפרויקט שלם של התחדשות עירונית ברחוב חס"ם יורד לטימיון! זה חוסר אחריות, זו פגיעה בעשרות משפחות בשכונת דניה, שמצפות בכיליון עיניים למימוש התוכנית, כך לא פועל נבחר ציבור!".

"הפרוזדור של אגף ההנדסה רעד מרוב צעקות על הפרויקט הזה"

ל"מגדילים" אמר ירון: "אני כבר כמעט שנתיים מתעסק עם פרויקט שכונת דניה ברחוב חסם. אני מדבר על רחוב שלם פרויקט מאוד מורכב, בעיות חניה ובעיות של כדאיות כלכלית. לפני חצי שנה הצלחתי להעביר את התוכנית בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, ואחרי שהצבענו על התוכנית ואישרנו אותה הודעתי לפרוטוקול שאעשה הכל כדי לעזור לזוג גמלאים מאוד ותיק המתגורר שם, אמרתי שהפרויקט הזה חייב להתקדם כי הבתים במצב גרוע מאוד. בחודשים האחרונים עסקתי עם העניין הזה ואתמול מתקשר אליי היזם ואומר לי שהוא קיבל הודעה שנבחר ציבור ברחובות החליט לעשות הכל כדי שיתווספו שש חניות לפרויקט הזה. המשמעות של זה מבחינת היזם 600,000 שקל וזה אומר שהוא לא ירים את הפרויקט כי אין כדאיות כלכלית. התוכנית נופלת.

"הייתי בשוק כי אנחנו רוצים לקדם את התוכנית כי יש חמלה כלפי גמלאים. הייתי בשוק, יש כללי אתיקה בין נבחרי ציבור גם בתקופת בחירות. כך שכל אחד עוסק בתיק שלו ואם יש בעיה פונה למחזיק התיק.

כששמעתי על זה אני התפוצצתי. איתי הוא לא דיבר הוא לא מכיר את הרקע את התוכניות, את המצב הכלכלי של הפרויקט, את המצוקה של התושבים וכדי להשיג עוד כמה נקודות פוליטיות הוא החליט שהוא רוצה עוד כמה חניות. הייתה ישיבה מקצועית והוא הגיע אליה והבנתי שהפרוזדור של אגף ההנדסה רעד מרוב צעקות על הפרויקט הזה. זה פשוט לא להאמין. במיוחד עם הפרויקט הזה אתה נותן כתף לציבור שזקוק לפרויקט הזה, הביוב זורם שם בחוץ, המצב פשוט נורא".

מדוע היזם נלחץ מבקשת חבר המועצה אם אין לה גושפנקא חוקית בשלב זה?
"אמרתי ליזם 'מה אתה מתרגש?', אין לי מושג מה קרה שם, אני יודע שהייתה דרמה שלמה וכל זה כשאותו נבחר ציבור נכנס לתחום שבכלל לא שייך לו. אם יש לו השגה הוא היה צריך להתקשר אליי כמחזיק התיק".

באלו צעדים אתה מתכוון לנקוט כעת?
"אני מתכוון לשבת עם ראש העיר רחמים מלול בימים הקרובים כי כרגע הבעיה היא שהיזם יצא מהפרויקט, אחרי שנתיים של עבודה ואנחנו עם ידיים ריקות. נראה איך אנחנו פותרים את הבעיה. אני לא אתן שהפרויקט הזה ייפול. על גופתי המתה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות