banner
הדמיית פרויקט // טוטם הדמיה ואנימציה
הדמיית פרויקט // טוטם הדמיה ואנימציה

676 יח"ד תמורת 634 מיליון שקל – כך נסגרו שני מכרזים להשכרה ארוכת טווח בלוד

החברות שיכון ובינוי ואזורים Living ישלמו 634 מיליון שקל עבור זכייה בשני פרויקטים להשכרה ארוכת טווח בשכונת בן שמן בלוד. על פי הצפי בשנת 2022 ישווקו כ-6,500 דירות במודל "דירה להשכיר"

 

חברת שיכון ובינוי היא הזוכה במתחם הראשון בשכונת בן שמן בלוד, בשטח של כ- 7,300 מ"ר,  הכולל 274 יח"ד מתוכן 240 להשכרה ארוכת טווח להשכרה לתקופה של 15 שנה ו- 34 יח"ד למכירה מיידית. 50% מהדירות להשכרה במתחם מוקצות במחיר מופחת לזכאים. חברת שיכון ובינוי תשלם על הקרקע 272 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח.

בפרויקט השני זכתה חברת אזורים Living והוא כולל שני מתחמים עם 402 יח"ד, מתוכן 336 יח"ד להשכרה ארוכת טווח לתקופה של 15 שנה ו-66 יח"ד למכירה מיידית. 50% מהדירות להשכרה במתחם הן במחיר מופחת לזכאים. הפרויקט יכלול שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-900 מ"ר. חברת אזורים Living תשלם על הקרקע 362 מיליון שקל, כולל עלויות פיתוח.

פרויקטים אלו מצטרפים לפרויקט המקימה בימים אלה חברת "פרשקובסקי" בשכונת נופי בן שמן וכולל 286 יח"ד להשכרה ארוכת טווח ו66 יח"ד למכירה מיידית.  הפרויקטים ממוקמים בשכונת נופי בן שמן שתוכננה על ידי חברת דירה להשכיר בשיתוף פעולה עם העיר לוד, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. השכונה מתפרסת על שטח של כ- 860 דונם, כוללת כ-4,000 יחידות דיור, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, פארק ואמפיתיאטרון.

"מעבר למורכבות התכנונית של המתחם המהלך כלל גם חתימת הסכם גג עם הרשות, שינוי גבולות מוניציפלי ותיקון תמ"א 35", מציינים בחברת דירה להשכיר. עוד לדברי החברה, בשנת 2021 היא שיווקה יח"ד עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) 6,556 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, ומתעתדת לשווק ב- 2022 בשיתוף רמ"י ומשב"ש (משרד הבינוי והשיכון) כ-6,500 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, המהוות קרוב ל-10% מיעדי השיווקים הממשלתיים למגורים בישראל. על פי הדיווח, במהלך החודשים האחרונים ובימים אלה מתאכלסות למעלה מ-1,000 יח"ד במספר פרויקטים למגורים בשכירות ארוכת טווח.

זאב אלקין // אורן שלו.
זאב אלקין // אורן שלו.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר כי: "נמשיך ונפעל להעצמת הפעילות במודל זה. תוכנית 'דירה להשכיר' מאפשרת לציבור השוכרים להנות מפתרון דיור בר השגה שמקדם משרדנו."

ענבל דוד // רמי חכם
ענבל דוד // רמי חכם

מנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד, מסרה כי: "מהפיכת השכירות ארוכת הטווח בישראל כבר כאן. בתמיכה מלאה של העיר לוד, דירה להשכיר תכננה ומשווקת בשיתוף רמ"י כ-2,500 יח"ד בשכונות בן שמן וניר צבי החדשות. בשנת 2021 שיווקה דירה להשכיר יחד עם רמ״י בהתאם למדיניות משרד הבינוי והשיכון, למעלה מ-6,500 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ובשנת 2022 יעד השיווקים יהיה בהיקף דומה, זאת במטרה לייצר אלטרנטיבה ראויה למשקי הבית החיים בשכירות בישראל״.

יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית
יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "מסלול השכירות ארוכת הטווח הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות ואנו שואפים להרחיב את היקף הקרקעות המשווקות במסלול זה כך שיהיה מסלול חילופי נוסף לצד השיווקים במסלולים נוספים. אני מאמין כי עד סוף שנה נגיע לשיווק קרקע בהיקף של כ 90,000 יח"ד שיכלול גם אלפי יחידות דיור במסלול דיור בשכירות ארוכת טווח".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות