banner
אוהד דנוס // שחר שירזי
אוהד דנוס // שחר שירזי

אילת, כפר סבא, מודיעין, רמלה ונתניה מובילות בירידה במחיר ממוצע לדירה

זאת לעומת הרבעון הקודם, כך עולה מסקירה מיוחדת שמבצע השמאי אוהד דנוס, לפיה נרשמה עליית מחירים בשיעור ממוצע נומינלי וזניח של 0.1% ברבעון השלישי. מי הן הערים ששומרות על מגמת עלייה?

אוהד דנוס, שמאי בכיר ומומחה לנדל"ן, מפרסם גם הרבעון סקירה מיוחד מטעמו, המבוססת על שיטת העבודה שהייתה נהוגה באגף שומה שבמשרד המשפטים בעבר. על פי הממצאים, נצפתה ירידה בשיעור של 1.1% נומינלי במחיר הממוצע של דירות ברבעון השלישי של שנת 2020, בהשוואה לרבעון שלפניו וכן, בשנה החולפת ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נצפתה עליית  מחירים בשיעור ממוצע נומינלי וזניח של 0.1% בערים שנסקרו.

בהתמקדות ברשויות המקומיות, עולה כי את ירידת המחירים מובילות אילת עם 6%, כפר סבא עם 5% ואחריהן מודיעין, רמלה ונתניה עם 2%. לעומתן, תל אביב, רחובות, אשדוד ואשקלון רושמות עליה של 1%. 

בהתאם לשיטת הסקירה, נבחרו מתוך כלל העסקאות ברבעונים הרלוונטיים דירות בעלות מאפיינים הומוגניים ולא נסקרו דירות בנות חמישה חדרים ומעלה או דירות קטנות בנות שלושה חדרים ומטה, מתוך נקודת הנחה כי דירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, המהוות אינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות.

בסך הכל, לאחר ניפוי וטיוב נותרו במדגם, נותרו כ- 2,650 עסקאות לניתוח ב- 16 ערים. ברבעון השלישי אובחנה ירידה בשיעור של כ- 1% בכמות העסקאות הרלוונטיות ביחס לרבעון השני של 2020 וירידה בשיעור של כ- 16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. "תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השלישי של שנת 2020 נצפתה ב- 4 ערים מתוך 16, עלייה במחירי הדירות הממוצעים, ביחס לרבעון הקודם", אומר דנוס, אשר מציין כי ב- 10 ערים נצפתה ירידה.

המחיר הממוצע לפי ערים לדירות בנות ארבעה חדרים (חדשות ויד שניה) 

"מלבד המגמות של השתנות המחירים בערים השונות נצפתה רמת שונות מחירים אופיינית בכל עיר, שמבטאת את ההבדלים הקיימים ברמות הביקוש באזורים השונים שבעיר ואת רמת ההבדלים במאפיינים הפיזיים בין הדירות בעיר", אומר דנוס, "לעניין זה בולט נתון השונות של מחירי הדירות בערים תל אביב, חיפה וירושלים, שבהן רמת שונות גבוהה אשר מצביעה על הפער שבין אזורי היוקרה לבין אזורים זולים יותר באותה העיר. שונות נמוכה יחסית נצפתה בערים רחובות, אשקלון, חולון, הרצליה ונתניה, שאוכלוסייתן בעלת מאפיינים הומוגניים יחסית".

לטענתו, המשבר הבריאותי והכלכלי הגדול ביותר שחוותה מדינת ישראל מיום הקמתה החל לחלחל לשוק הדיור: "כרגע במשורה יחסית ובאופן סלקטיבי אך בהחלט ניתן להבחין בתחילתה של מגמה. חשוב לזכור כי מה- 18.9 נכנסה מדינת ישראל שוב לסגר, שאת תוצאותיו נחווה כנראה ברבעון הסוגר של שנת 2020. אין ספק שסגר שני זה רק הרע את מצבם הכלכלי של תושבי ישראל ועל כן הסבירות הרבה היא שיפגע גם בנדל"ן".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות