banner
לוי חמיצר אדריכלים // צלם עודד אליגון
לוי חמיצר אדריכלים // צלם עודד אליגון

יוצרים חללים חושניים וצבעוניים

אדריכל דולפי לוי ומעצבת הפנים עדי חמיצר מכניסים דופק ליצירותיהם: "החומרים יכולים להיות טובים ואיכותיים, אבל בסופו של דבר השף מעניק חוויה וערך מוסף"

תמונה: דולפי לוי ועדי חמיצר // צלם עודד אליגון

אדריכל דולפי לוי, שסיים את לימודיו באוניברסיטת בלגרנו בארגנטינה ומעצבת הפנים עדי חמיצר, שסיימה לימודי עיצוב פנים במוסד ידוע לאמנויות בניו יורק, מנהלים את משרד האדריכלים לוי חמיצר, במסגרתו הם מתכננים ומעצבים בעיקר בתי יוקרה. לצד זאת, הם משמשים כאדריכלי הבית של חברות מסחריות גדולות  ורשתות קמעוניות. את יצירותיהם הם מתארים כ"חללים שחיים ונושמים".

איך הייתם מתארים את הקו המרכזי של יצירותיכם?
לוי: "אנחנו אוהבים ליצור חללים עם דופק, כאלה שחיים ונושמים. לא סטריליים, לא מינימיליסטיים, אלא יותר חושניים וצבעוניים באופי. בעבודה שלנו אנחנו שואפים לייצר משהו שיהיה מאוד אלגנטי אך גם עדכני, ומאוד משתדלים לסטות מהמיינסטרים, וליצור משהו שאינו סטנדרטי. לדוגמה, תכננו המון מטבחים בפרויקטים שונים, ואנחנו אוהבים לשלב בין חומרים. באחד הפרויקטים יצרנו מסגרות ליחידתו המטבח מפרופיל בלגי, חזיתות עשויות בעבודת נגרות ואי מסוגנן שיובא מאיטליה. אנחנו לא מחפשים את הדרך הקלה והמוכרת, אלא הולכים בנתיבים אחרים". חמיצר מוסיפה כי: "אני ממשילה את זה למישהו שמבשל לעומת שף. החומרים יכולים להיות טובים ואיכותיים, אבל בסופו של דבר השף מעניק חוויה וערך מוסף. הוא יוצר טעמים וניחוחות שהופכים את המנה המוכרת לחדשה ולמסעירה".

לוי חמיצר // צלם עמית גירון
לוי חמיצר // צלם עמית גירון

איזה פרויקט אתם לא שוכחים?
חמיצר: "הפרויקט הראשון שלנו צרוב בזיכרוננו, ואנחנו זוכרים אותו באהבה. הלקוחות היו משפחה צעירה שלה בית דירות בן ארבע קומות בתל-אביב, שהיה צריך להסב אותו לבית מגורים עבור המשפחה. הם היו צעירים כמונו, בתחילת הדרך, והיו לקוחות מאוד מתמסרים ונותני-אמון. הם נתנו לנו חופש יצירתי מדהים, מה שהפך את הפרויקט הראשון הזה למדהים מכל הבחינות".

לוי חמיצר אדריכלים // צלם אסף פינצוק
לוי חמיצר אדריכלים // צלם אסף פינצוק

ספרו על אתגר שהתמודדתם איתו
לוי: "הגיע אלינו לקוח שביקש בית שכולו בנוי מלבנים, סטייל לופט ניו יורקי, באיזור השרון. הרגשנו שזה יהיה קשה לביצוע, כי זה מנותק מהקונטקסט ומהסביבה, והצענו פיתרון בדמות מבנה אותנטי בנוי מבריקים, אשר 'עוטף' אותו מבנה מודרני לבן ועכשווי. התענוג הכי גדול שלנו הוא לצאת להרפתקאה חדשה, ברוח התקופה, עם לקוח שמניח את המטען התרבותי שלו על השולחן שלנו. הבקשה שלו, יחד עם העיבוד שלנו והתרגום המחודש עזרה להפוך את הרעיון המקורי למסעיר".

לוי חמיצר // צלם עמית גירון
לוי חמיצר // צלם עמית גירון

איזה רעיון ייחודי למשל יזמתם?
חמיצר: "היה זוג יחסית מבוגר, חובב אסתטיקה כפרית, שזה לא הבית הראשון שלו. בסיוענו הם יצאו להרפתקאה חדשה עם בית חדשני ומודרני, שונה מהשפה האסתטית שהיו רגילים אליה. מה שיפה בדיאלוג שלנו עם הלקוחות, הוא שאנחנו מבינים את החלומות שיש לכל אחד ואחד, אך גם יודעים להציע את הדרך המתאימה ביותר, על סמך ההיכרות איתם. התמזל מזלנו והלקוחות שלנו יודעים שכשהם בוחרים בעל מקצוע שהם סומכים עליו, הם מעוניינים לשמוע מה הוא יכול להציע להם. כשיש אנשים שהם גמישים, פתוחים ומתמסרים אז יוצאים דברים נפלאים. בתהליך העבודה הדבר הראשון שעושים הוא להבין מה הצרכים של הלקוח. כאשר מציעים אופציה מנומקת שעונה על הצרכים בצורה יסודית וטובה – קל יותר לקבל ולהתחבר לתוצאה הסופית".

לוי חמיצר // צלם עמית גרון
לוי חמיצר // צלם עמית גרון

אלו פרויקטים אתם חולמים לבצע?
לוי: "אנחנו חולמים על אדריכלות של מגדלים, בנייני קומות למגורים, וגם על מלונות קונספט".

טיפ חשוב לאנשים שמעצבים ובונים את ביתם
חמיצר: "זה לא טיפ מקורי שלי, אלא טיפ שנתן לי מעצב גדול בזמן שהייתי סטודנטית לעיצוב, ואני מעבירה אותו הלאה באהבה: travel, travel, travel. תמיד כדאי לראות עולם, להיחשף לכמה שיותר, וכמה שאפשר".

לוי חמיצר // קרדיט איתי בנית
לוי חמיצר // קרדיט איתי בנית

אילו מעצבים מהווים השראה בעיניכם?
לוי: "אנחנו מאוד אוהבים את מרסל קוגן וכריסטיאן ליאגר. אצל קוגן אנחנו מתחברים לשילוב החומרים שמתמזגים בהרמוניה עם הסביבה. החיבור המושלם בין פנים לחוץ, והקווים האופקיים הייחודיים לו. אצל ליאגר אנחנו אוהבים את שילוב היוקרה ביחד עם מסורת ואלגנטיות. כל אלה מתמזגים יחד בפרשנות עכשווית".

לוי חמיצר // צילום: איתי בנית
לוי חמיצר // צילום: איתי בנית

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות