banner
אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר
אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר

מעורכת דין למעצבת פנים מצליחה

עיצובים מעוררי השראה, הרבה תשוקה ואישה אחת שהלכה עם הלב והפכה למטאורית בעולם עיצוב הפנים. ראיון עם אורלי דקטר

תמונה: המעצבת אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר

לפני הכל אנחנו חייבים להתפעל מהעובדה שלאורלי דקטר, מעצבת פנים ובעלת סטודיו DO, יש תיק עבודות מרשים שנבנה, כן כן, בחמש שנים בלבד. היום כשהיא כבר מומחית לתכנון ועיצוב בתים פרטיים, דירות יוקרה וחללים מסחריים, היא מתפנה גם להביט ברגע של נחת על הדרך שהביאה אותה לצמרת במהירות הבזק.

כמו בסיפורי אגדות אורלי לקחה את "הסיכון" או יותר נכון לא נתנה לחששות להפריע לה, והגשימה את מה שנשים רבות חולמות עליו- הסבה מקצועית מוצלחת. חמש שנים אחורה הייתם מוצאים אותה באחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ: "עשיתי תואר במנהל עסקים ובמשפטים במטרה להשתלב בעסק המשפחתי, שהוא מפעל יצרני. עשיתי את הסטאז' במטרה לקבל את התעודה המיוחלת, אבל לא תיארתי לעצמי שאוהב את המקצוע ואשאר", היא אומרת במבט לאחור, "אבל במשך שמונה שנים נשארתי ועבדתי כעורכת דין בתחום הליטיגציה והבנקאות", מתוכן שלוש שנים במשרד "נשיץ ברנדס" מהמובילים בתחום. בגיל 35, אמא לשניים, עזבה דקטר את המשרד והקימה עסק עצמאי.

משרדי REGUS שרונה ת"א עיצוב אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר
משרדי REGUS שרונה ת"א עיצוב אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר

למה החלטת לעשות שינוי?
"אהבתי את העבודה שלי. לא היה שום זעזוע בחיי שגרם לי לחשוב על הסבה מקצועית, מלבד הלב שלי, שרמז לי שהייעוד שלי הוא במקום אחר. אני מאמינה גדולה בללכת אחרי החלום, ולדעת לכוון ולהגשים אותו. הבנתי בשלב מוקדם יחסית שגם אם אני טובה במשהו, הוא לא בהכרח טוב לי. זו היתה החלטה קשה ואמיצה, אבל נעשתה בצורה צלולה, לא מכיוון שחיפשתי נואשות כיוון אחר, אלא כי ידעתי שאני חייבת את זה לעצמי. היתה לי תוכנית חומש ברורה, ואני גאה לומר שיש אבני דרך שסימנתי לעצמי ואני לאט לאט מגשימה אותם".

מה גרם לך להיות בטוחה שתצליחי?
"ידעתי שיש לי אהבה לאנשים ולעיצוב, יחד עם יכולת מסחרית, וזה ודאי יוביל להצלחה של העסק, ולהגשמה עצמית".

עיצוב אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר
עיצוב אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר

הפרויקט הראשון
הפרויקט הראשון של דקטר היווה את קרש קפיצה לעבודתה כמעצבת פנים. כאחת משני סטודנטים מצטיינים, קיבלה לידיה פרויקט של דירה לשיפוץ מסיבי. בתום הפרויקט הזה הכירה יזם נדל"ן שהציג אותה ללקוחותיו, להם בית עם שבעה מפלסים בכיכר המדינה. "הגעתי אליהם עם תיק עבודות שכלל תמונות מפרויקט עבודת הגמר שלי". ולמרות שעל התפקיד הנחשק של מעצבי הבית הענק התחרו מעצבים מוכשרים וותיקים, דקטר קיבלה מהם את הזדמנות חייה כמעצבת פנים: "לימים הם אמרו לי שהייתי חדורת מוטיבציה ומלאת התלהבות, ושהם ידעו שאתן את כל כולי לפרויקט הזה", היא מסבירה.

תתארי את תחילת הדרך עבור כל מי שחולמת לעשות הסבה מקצועית
"אני מאמינה ששום דבר לא ניתן לנו בחינם. ההצלחה היא פרי מאמצים ועבודה קשה, ואני מעולם לא בחלתי בשום עבודה כדי לצמוח. לקחתי עבודה קטנה כגדולה. עבדתי עם תקציבים מוגבלים והשתדלתי לא לתת לאגו להנחות אותי".

בשנתיים הראשונות לעבודתה כמעצבת כתתה דקטר רגליה והלכה למתווכים בשכונה שבה התגוררה, והפצירה בהם לתת לה לעצב דירות שזקוקות ל"החייאה" ולשדרוג לפני מכירה. "עבדתי בלמצוא עבודה", היא אומרת. בנוסף, דאגה לבקר בבתי מלאכה שונים, מנגריות, מסגריות ועד לקבלני שיפוצים. דקטר דאגה להכיר את רזי המקצועות השונים, והפכה אותם לחלק מעבודתה כמעצבת פנים: "חיפשתי חומרים מעניינים ודרך לחבר ביניהם במסגריות, שיגעתי נגרים, הצצתי מתחת לכיור עם אינסטלטורים, עבדתי נונסטופ בללמוד עוד ועוד, לדעת את הבסיס, להכיר את השטח". הזדמנות פז נקרתה בדרכה, כמה שנים מאוחר יותר, אחרי שמרבית הפרויקטים שלה הגיעו אליה מפה לאוזן, כשפנו אליה בהצעה לעשות סטיילינג לאחד המשרדים של ענקית REGUS הבינלאומית, המתמחה בחללי עבודה פרטיים ומשותפים תחת קורת גג אחת. לאור המקצועיות ועבודה משותפת ואיכותית, בחרה בה החברה הבינ"ל לעצב את חלל המשרדים הענק בגודלו, עניין של 2000 מ"ר.

משרדי REGUS רמת החייל - מעצבת אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר
משרדי REGUS רמת החייל – מעצבת אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר

"מרגיש כאילו מינימום המצאת את הנורה החשמלית"
מאז הספיקה דקטר גם לעצב פרויקטים מרשימים נוספים, ולקדם ביחד עם לקוחותיה רעיונות "משוגעים" ומקוריים כמו קיר חלודה בסלון ולצדו אח שיורד מהתקרה, מקום ישיבה פרטי באמצע ספרייה ואפילו גוף תאורה באורך של 200 מטרים, עשוי מצינורות מחוברים. את גוף התאורה המיוחד, בעבודת פחחות, עיצבה עבור החלל המסחרי של חברת WILIOT בקיסריה. התאורה, כמו צמח מטפס, עולה ויורדת לאורך התקרה בחלל שמתפרס על פני 1,000 מ"ר, ובלחיצה אחת האור כמו מטייל בחלל המשרדים כולו. "אחרי ישיבה ממושכת על הרצפה משך שעות ארוכות והרכבת הדבר המטורף הזה, בפעם הראשונה שמדליקים את האור אתה מרגיש כאילו מינימום המצאת את הנורה החשמלית", היא צוחקת.

עיצוב אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר
עיצוב אורלי דקטר // צילום: עודד סמדר

ניכר שיש לך תשוקה וטאצ' אישי
"בעיניי כל הפרטים הקטנים יוצרים ביחד את הסיפור של הבית, לכן אני מעדיפה לא לקנות רהיטים בכלל, אלא מעצבת הכל לבד. חוץ מכיסאות אין שום דבר בבית שלא עיצבתי בהתאמה אישית ללקוח".

מה הסיכויים שיום אחד תחזרי לעריכת דין?
"עד היום אני מחדשת את הרישום השנתי שלי ללשכת עורכי הדין בישראל. זה מעין איזור נוחות שלי, שגורם לי להרגיש שתמיד שמורה לי קריירה נוספת, למרות שאני לא מאמינה בלהיכשל ולמרות שבליבי אני יודעת שאין סיכוי שאני חוזרת להיות עורכת דין. אני לא הולכת לעשות שום דבר אחר מלבד עיצוב פנים, נקודה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות