banner
הדמיית קריית מסלול // תכנון: פרחי צפריר אדריכלים
הדמיית קריית מסלול // תכנון: פרחי צפריר אדריכלים

עיריית הרצליה עותרת נגד תוכנית "קריית מסלול" הכוללת כ-2,000 יח"ד

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון טוען כי הממשלה לא עמדה בהסכמים לפיתוח תשתיות, ומצהיר: "התוכנית כפי שהיא, תפגע באיכות החיים של התושבים ולכן, בשלב זה, אין לעיריית הרצליה כוונה לשתף איתה פעולה"

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית הרצליה מודיעה כי היא החליטה להגיש עתירה מנהלית כנגד הותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור) בגין אישור תוכנית "קריית מסלול"  לבניית כ-2,000 יחידות דיור באזור שדה התעופה. לדברי העירייה, העתירה תוגש בשבועות הקרובים.

מדובר בתוכנית ראשונה מתוך שלוש תוכניות מפורטות המתוכננות ברובע הצפוני של הרצליה ומקודמות בוותמ"ל, אשר משתרעת על שטח כולל של 176 דונם וכוללת 1,940 יחידות דיור ו-350 יחידות דיור מוגן. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 33,000 מ״ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34,000 מ״ר, בהם פארק עירוני שיוקם במרכז התוכנית המשמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.

בעירייה מציינים כי החלטה זו מצטרפת להודעתו של ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, והבטחתו כי "לא יאפשר התחלת בנייה ללא הקמתן של תשתיות לאומיות, שיאפשרו המשך שמירה על איכות חיי התושבים". על אף הצהרת יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, עם אישור התוכנית כי: "תוכנית 'קריית מסלול' הינה תוכנית המבטיחה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר עבור התושבים", אומר כעת ראש עיריית הרצליה, משה פדלון כי: "התוכנית כפי שהיא, תפגע באיכות החיים של התושבים ולכן, בשלב זה, אין לעיריית הרצליה כוונה לשתף איתה פעולה".

פדלון // באדיבות דוברות העירייה
פדלון // באדיבות דוברות העירייה

עוד מתייחס פדלון להסכמי ממשלה, אשר בין היתר מיועדים לתמוך תקציבית בפיתוח התשתיות, ואשר לטענתו לא יושמו בפועל: "לצערי, עד כה המדינה לא כיבדה באופן מלא את חלקה בהסכמים עליהם חתמה עם הרשות. לכן, כל עוד לא תעמוד המדינה בהתחייבויותיה לתשתיות לאומיות בסיסיות של מים, חשמל, ביוב, ניקוז, תחבורה, מוסדות ציבור, מבני חינוך ועוד, לא תוכל העירייה לאפשר קידום של בנייה חדשה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות