banner
תמונות מתוך הכנס // עיריית רחובות
תמונות מתוך הכנס // עיריית רחובות

מפרסום אזהרה לדיירים ועד לאישור התחדשות שכונת מילצ'ן בעיר רחובות – הסיפור המלא

בחודש ינואר השנה הזהיר ראש עיריית רחובות את דיירי המתחם מחתימות ליזמים, ואמר להם: "תמתינו, אתם לא תפסידו דבר במידה ותחכו". השבוע, אחרי לא מעט תלאות, הוא הצליח לאשר את המתחם לקידום במסלול רשויות בותמ"ל – זרקור על תוכנית פינוי בינוי מילצ'ן

לאחר ההכרזה על 17 מתחמים  שעברו לקידום בותמ"ל  (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור), ביניהם מתחם מילצ'ן ברחובות, "מגדילים" חוזר לתהליך שקידמה העירייה ושם זרקור על המתחם, שעבר לא מעט תלאות בדרך לפסגה. 

כבר בחודש מאי 2021 פורסם ב"מגדילים" כי עיריית רחובות מתכננת להעביר את המתחם להכרזה במסלול רשויות, זאת לאחר שבחודש ינואר השנה הזהירו בעירייה את הדיירים מחתימות ליזמים. ראש העיר, רחמים מלול הכריז בתחילת השנה על רקע קידום המתחם, כי : "גילינו כי במספר אזורים בעיר פונים יזמים לתושבים בהבטחות שונות וניסיון לקבוע עובדות בשטח ולהחתים אותם על מסמכים והתחייבויות. אני קורא לתושבים – תמתינו, אתם לא תפסידו דבר במידה ותחכו". הבטיח וגם קיים, כאשר כאמור השבוע אושר המתחם לקידום בותמ"ל. 

תמונות מתוך הכנס // עיריית רחובות
תמונות מתוך הכנס // עיריית רחובות

"לאורך השנים הוצגו לצוות התכנון העירוני תוכניות רבות שלא עמדו במדיניות התכנון העירונית ובצרכי העיר", אומר ל"מגדילים" גורם במינהל ההנדסה. שגיא תמרי, מנהל אגף תכנון ורישוי, התייחס לדברים עם אישור מועצת העיר ליציאה לתכנון בחודש מאי, והסביר כי: "זיהינו כי קבלני חתימות נכנסו לשכונה, והחלו להבטיח הבטחות לא ראליות לדיירים, לצד הצעות תכנון לא מציאותיות שהוצגו לנו. באותו הרגע הוצאנו אזהרה לדיירים, ועל מנת ליצור ודאות תכנונית ועמידה במדיניות התכנון העירונית החלטנו לקחת אחריות על המתחם והוחלט ליזום ולהוביל את התכנון. בנוסף, פנינו ליזמים והיו יזמים שהגיעו אלינו, והסברנו שמעתה העירייה מובילה את התכנון לפי הצרכים העירוניים ובוודאי שלא לפי מספר החתימות שהם משיגים מהדיירים".

תכנית ההתחדשות של השכונה נחשבת כאסטרטגית, לאור מיקומה הייחודי סמוך לתחנת המטרו העתידית. שטח התוכנית הינו 45 דונם והיא כוללת כ 434 יח"ד קיימות. במסגרת ההתחדשות יתווספו לשכונה כ- 1,106 יח"ד לשכונה ובסה"כ מדובר ב- 1540 יח"ד. המתחם כולל 21 בניינים ובחודש מאי האחרון אף נערך כנס שיתוף ציבור, לרבות תרגומים לשפות האמהרית והרוסית, בהשתתפות מאות בעלי דירות ושוכרים. בעירייה מציינים כי: "בימים אלו משלימה המנהלת גיוס יועצים נוספים, לצורך קידום התכנון. צירופה של השכונה להליך הותמ"לי היא בשורה של ממש עבור בעלי הזכויות הגרים בשכונה, שכן הותמ"ל פועל בסד זמנים מקוצר ויעיל, כך ששיפור איכות חיי התושבים צפוי להתרחש כבר בשנים הקרובות".

רחמים מלול // אלירן אביטל
רחמים מלול // אלירן אביטל

ראש העיר, רחמים מלול: "זוהי עוד אבן דרך במהפכת ההתחדשות העירונית ברחובות, עם הכרת המדינה בצורך לחדש את שכונת מילצ'ן. הצוות העירוני שפועל לקידום ההתחדשות העירונית במגוון מתחמים בעיר ימשיך לקדם את הנושא ביתר שאת גם במתחמים נוספים, ככל שניתן"

גיא צור // רמי זרגנר
גיא צור // רמי זרגנר

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: "ההחלטה האסטרטגית לקידומה של שכונת מילצ'ן היא בשורה חשובה ומשמחת. תושבי מילצ'ן היקרים ושאר השכונות הוותיקות, ראש העיר, רחמים מלול , אנשי המקצוע ואני פועלים ללא לאות לחידוש פניה של השכונה ורואים בכם שותפים לדרך. יחד נעשה ונצליח"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות