banner
רחמים מלול // צילום אלירן אביטל | אילוסטרציה // מגדילים
רחמים מלול // צילום אלירן אביטל | אילוסטרציה // מגדילים

עיריית רחובות תגיש את מתחם פינוי בינוי מילצ׳ן, הכולל כ-1,500 יח"ד, להכרזה במסלול רשויות

בתחילת השנה הזהיר ראש העיר את התושבים שלא לחתום למאכרים, ובמקביל יצא לתהליך תכנון, לאחר שהחליט לקחת את המתחם לידיים. כעת, אישרה מועצת העיר לצאת להכנת תוכנית מפורטת בשיתוף עם הדיירים והיא תוגש לאישור במסלול רשויות

עיריית רחובות ומינהל הנדסה בעירייה, באמצעות הל"ר (החברה לפיתוח רחובות), מקדמת ומנהלת פרויקטים אסטרטגיים להתחדשות עירונית של שכונות ברחבי העיר רחובות, ביניהם התוכנית הגדולה בארץ בשכונת קריית משה. בתוך כך, יצאה העירייה ביוזמה להתחדשות עירונית של שכונת מילצ'ן בעיר. גורמים בעירייה אמרו ל"מגדילים", כי הזהרת ראש העיר שלא לחתום על פרויקטים להתחדשות עירונית שפורסמה בינואר השנה, היתה על רקע המתחם האמור. כזכור, בהודעה הוזהרו התושבים "יזמים פונים אליכם בהבטחות – אל תחתמו!". 

"לאורך השנים הוצגו לצוות התכנון העירוני תוכניות רבות שלא עמדו במדיניות התכנון העירונית ובצרכי העיר", אומר גורם במינהל ההנדסה. שגיא תמרי, מנהל אגף תכנון ורישוי, התייחס לדברים עם אישור מועצת העיר ליציאה לתכנון, והסביר כי: "זיהינו כי קבלני חתימות נכנסו לשכונה, והחלו להבטיח הבטחות לא ראליות לדיירים, לצד הצעות תכנון לא מציאותיות שהוצגו לנו. באותו הרגע הוצאנו אזהרה לדיירים, ועל מנת ליצור ודאות תכנונית ועמידה במדיניות התכנון העירונית החלטנו לקחת אחריות על המתחם והוחלט ליזום ולהוביל את התכנון. בנוסף, פנינו ליזמים והיו יזמים שהגיעו אלינו, והסברנו שמעתה העירייה מובילה את התכנון לפי הצרכים העירוניים ובוודאי שלא לפי מספר החתימות שהם משיגים מהדיירים".

מתחם מילצ'ן הינו מתחם משמעותי להתחדשות עירונית ברחובות, הן בשל מצבם הרעוע של המבנים בשכונה והיקפו – 58 דונם והן בשל מיקומו האסטרטגי, בסמוך לתחנת המטרו העתידית המתוכננת לעבור במקום. המתחם כולל כ-470 יח"ד קיימות, אשר במסגרת התוכניות צפויות להיהרס ובמקומן ייבנו כ-1,500 דירות חדשות וממוגנות. 

"בתכנון שהובא לאישור המועצה השתתפו אנשי מקצוע מנוסים בתחום, לרבות אדריכל, שמאי ויועצים, וביצענו יחד תכנון ראשוני כדי להבין את יכולת הנשיאה במתחם ואת ההתכנות כלכלית ועוד", אומר תמרי, "הגענו לתוכנית ראשונית איכותית, וכעת נצא לתכנון מפורט, בהליך שיתופי עם הדיירים". במקביל יש לציין, החברה היזמית שהצליחה להחתים עד כה כ-60% מהדיירים ונבחרה על ידם לביצוע הפרויקט, וגם היא תיקח חלק בתהליך. התוכנית המפורטת צפויה לבוא לאישור מועצה העיר בתוך מספר חודשים.

בתוך כך, עד כה השקיעה העירייה בכוחות עצמה את כל המשאבים הנדרשים לתכנון. "משמעות ההכרזה, לאחר שזו תאושר על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ושר הבינוי והשיכון, הינה קבלת סיוע באמצעות מימון ההכנה של תכנית מפורטת וסיוע בגיבוש הסכמות תושבים לתכנון המתחם", מציינים בעיריה, "כמו כן, מתחם שמוכרז כמתחם לפינוי בינוי, מזכה את תושביו להטבות מס בקשר עם דירתם. בנוסף, ניתן יהיה לפעול לקבלת סעדים לפי חוק עידוד מיזמי פינוי בינוי לצורך קידום המתחם".

רחמים מלול, ראש העיר, מסר כי: "לאחר שפרצנו את הדרך בקנה מידה ארצי עם תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה, אנו פועלים במקביל במספר מתחמים על מנת לקדם את ההתחדשות העירונית בעיר. התחדשות עירונית היא כלי ראשון במעלה לתושבים לשיפור איכות חייהם. מבחינת עיריית רחובות התחדשות עירונית היא בעלת משמעות אסטרטגית מהמעלה הראשונה בפיתוח העיר, ואנו נעשה הכל על מנת לקדם את התהליך במתחמים הישנים הקיימים".

גיא צור // באדיבות עיריית רחובות
גיא צור // באדיבות עיריית רחובות

גיא צור, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחדשות עירונית, הוסיף כי: "אני מודה לחברי למועצת  העיר שתמכו בקידום תכנית ההתחדשות העירונית של מתחם מילצ'ן על ידי הגשתו להכרזה כמתחם לפינוי בינוי במסלול רשויות מקומיות. הדבר מהווה צעד נוסף כחלק ממהפכה כוללת שאנו עורכים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר, יחד- תושבים נבחרי ציבור ואנשי מקצוע נוביל את השינוי המבורך בשכונות הוותיקות נהפוך חזון למציאות ונוביל אל העתיד".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות