banner
מימין, מעצב הפנים ניצן הורוביץ ואדריכלית הפנים דורית סלע // צילום יהודית הופמן
מימין, מעצב הפנים ניצן הורוביץ ואדריכלית הפנים דורית סלע // צילום יהודית הופמן

מעצבים בתים וזוגיות

המעצבים ובני הזוג דורית סלע וניצן הורוביץ מתחילים ומסיימים את היום יחד, ממשיכים לעבוד וליצור גם הרבה אחרי שהילדים הלכו לישון ומעידים שבתחום עוצמתי ומרגש כשלהם שיתוף פעולה מקצועי עם השותף לחיים עושה רק טוב- במישור המקצועי והאישי. ראיון זוגי

מימין, מעצב הפנים ניצן הורוביץ ואדריכלית הפנים דורית סלע // צילום יהודית הופמן

רבים מהיוצרים הגדולים בעולם בחרו, ובוחרים, לעבוד כסוליסטים, אך לאורך ההיסטוריה היו גם כאלה שהחליטו לשתף פעולה עם בני זוגם בחיים. כך גם במקרה של דורית סלע וניצן הורוביץ שהכירו תוך עבודה על פרויקט בו נטלו חלק והתאהבו. אחרי למעלה מ-16 שנות קריירה עצמאית  החלו לשתף פעולה וכיום עובדים ביחד ובנפרד- היא בעלת משרד המתמחה במתן שירותי אדריכלות ועיצוב פנים לדירות ובתים פרטיים והוא בעל משרד לעיצוב פנים המתמחה בדירות, בתים ומגוון פרויקטים מסחריים, משרדים ואולמות תצוגה של חברות מהמובילות במשק.  הם חולקים חלל רחב ידיים משותף כשבניהם מפריד קיר ועובדי שני המשרדים חולקים חלל משותף.

מה מאפיין את חתימת ידכם, ביחד ולחוד?

"מי שמכיר אותי יודע שהרגש הוא מוטיב מרכזי בעבודה שלי", מסביר ניצן, "היכולת להעביר מסרים ותחושות היא בידיים שלנו המעצבים כמו גם האחריות ליצור עבור הלקוח חוויה ייחודית. לכן ריינג' הסגנונות על פיהם אני יוצר הוא מגוון ותלוי לא מעט באדם שמולי. כל פרט וחומר יקבלו פרשנות שונה בהתאם, לדוגמה תקרת בטון תראה אחרת בחלל תעשייתי או מודרני. הכל יושב על חיבורים ומינונים של מסות בהתאם ל-DNA של הפרויקט והלקוח". 

דורית סלע וניצן הורוביץ // DNArc
דורית סלע וניצן הורוביץ // DNArc

"אני מנצלת את הקונסטרוקציה הגולמית של המבנה לטובת הוויזואליות של פנים הבית ומאמינה בשימוש בחומרים אמיתיים על מנת לתת את הכוח לאדריכלות עצמה, מסבירה דורית. "החשיבות טמונה במבנה האדריכלי ולא בציפוי שלו, כשהאדריכלות טובה הכל מסתדר ומתחבר היטב ולמבניות יש משקל גדול בהצלחת הפרויקט. אני מרגישה שבזכות ההיכרות והעבודה המשותפת שלי עם ניצן העיצוב שלי הפך למכיל ורך יותר. אני משתמשת היום יותר בטקסטורות וצבעים ומצליחה ליצור חיבור עם בין העולמות. בד בבד אני מאמינה בלגרום ללקוחות לצאת מאזורי הנוחות שלהם כי רק כך אפשר להגיע לתוצר לא גנרי שאינו מובן מאליו. בתוך כך הרצון להגשים עבורם פנטזיות מביא אותי להתמודד עם אתגרים קונסטרוקטיבים שעל פניו נראים בלתי ישימים ואני תמיד אומרת שאם כבר לפני למעלה מ-50 שנה היינו על הירח, אין שום סיבה שב-2019 יעמוד בפנינו איזשהו מכשול, גדול ככל שיהיה".

"בפרויקטים המשותפים לכל אחד מאיתנו נישה מאוד ספציפית", מוסיף ניצן, "אני איש של פרטים ודורית היא אשפית הקומפוזיציה והפרופורציה. יש לה בעיני יכולת מדהימה לבחון מסות, לחשב, לתכנן ולהעמיד את אלמנטים בצורה מיטבית. מעבר לזה, היא רעיונאית גדולה וכל פעם מחדש אני מתרשם מהיכולת שלה לעמוד על הרגליים האחוריות ולא להתפשר או לוותר. העקשנות שלה מובילה בפועל לתוצרים מדהימים".

דורית סלע וניצן הורוביץ // DNArc
תכנון דורית סלע, ניצן הורוביץ ואדר' מתן הכט // DNArc

"ניצן לימד אותי להקשיב ולא רק לדבר", אומרת דורית. מעבר להיותו מעצב מוכשר ניצן מתמחה בפרטים, בפיתוח חדשנות ובטכנולוגיה. יש לו יכולת נפלאה להבין את הלקוח ולתכנן עבורו את החלל המבוקש. מה זה איש של פרטים? זה אומר שהוא מבין בחומרים אבל באמת מבין , יודע למתוח את הגבול ולנצל כל משאב ,ויותר מזה הוא תמיד מוצא את השילובים היחודיים והרגשיים כך שהחלל הוא תמיד ייחודי.  לפני העבודה המשותפת איתו העדפתי תמיד לעבוד לבד. לא חשבתי שיש מישהו שיוכל באמת להוסיף או לחדש לי. היום אני מבינה עד כמה סיעור מוחות והקשבה מרחיבים את הדעת ויכולים להעשיר מאוד את איכות התוצרים. אנחנו בוחרים לעבוד על פרויקט במשותף כשאנחנו מזהים ששנינו יחד יכולים לתרום להצלחתו וששילוב הכוחות יוביל לתהליך בו שנינו נמצה את עצמנו לטובת הפרויקט".

מה השתנה בראייתכם בתחום העיצוב בישראל בשנים האחרונות?

"גם חובבי הסגנון המנימליסטי המובהק מבקשים היום להכניס את החמימות הביתה ולא להרגיש במוזיאון", מסביר ניצן, "ללקוח יש עולם מושגים עשיר ורחב הרבה יותר, הוא חשוף למדיות השונות והוא חולם ומעז. זה גורם לנו כמתכננים ליצור תוצרים טובים ומסקרנים יותר. אנחנו מתמודדים עם אתגרים טכניים, עם רעיונות גדולים לחללים קטנים. בסופו של דבר, הכל אפשרי ובר ביצוע, צריך פשוט לפתוח את הראש ולחשוב".

דורית סלע וניצן הורוביץ // DNArc
דורית סלע וניצן הורוביץ // DNArc

"מצד שני אנחנו מזהים לא מעט פרויקטים דומים", אומרת דורית. "בסופו של דבר אנחנו חיים במדינה קטנה, מאוד חמה ומשפחתית. הרבה מהישראלים עדיין מסרבים לצאת מהשבלונה והטרנדיות ומבקשים בית 'כמו של הדודים או השכנים'. האחריות שלנו כמעצבים היא לחשוף בפניהם חיבורים שונים ולהראות ללקוח שגם אם זה החלום שלו אפשר להגשים אותו בצורה משודרגת. אני למשל דואגת לשמר את הרעיון שלו אבל גורמת לו להתקיים בתוך הרעיון שלי. תוספת של דברים שבאופן טבעי הוא עצמו לא היה חושב עליהם".

טרנדים- בעד או נגד?

"באופן עקרוני אנחנו נמנעים מטרנדים", אומר ניצן, "אנחנו מחפשים ליצור מוצר מדף ארוך טווח, משהו שאפשר לחיות ולגדול איתו. טרנדים אפשר לשלב באמנות, בטקסטיל ושאר אלמנטים שאינם מקובעים וניתנים להחלפה".

"אגב, רוב החומרים שמשתמשים בהם היום היו טרנדיים לפני עשור וסביר שיהיו טרנדיים גם בעוד עשר שנים מהיום, פשוט באינטרפרטציה שונה", מוסיפה דורית. "חומרים תעשייתים וטבעיים כמו בטון וברזל ממשיכים להתקיים במינונים שונים ומתאימים לכל טרנד. הטרנד לרוב בא לידי ביטוי ביישום החומרים בהתאם לטכנולוגיות שמתפתחות. נניח יציקות בטון שכיום נראות כמעט כמו טקסטיל או בדים ועורות שיודעים להתנהג על גוף הספה בצורה שונה מבעבר. 

עיצוב פנים ותכנון ניצן הורוביץ ודורית סלע // צילום: עודד סמדר
עיצוב פנים ותכנון ניצן הורוביץ ודורית סלע // צילום: עודד סמדר

ניצן ודורית אוהבים ונהנים לעבוד בשיתוף פעולה עם חברות שמייבאות את המותגים הטובים בעולם, חברות שמרכזות תחת קורת גג אחת מגוון של פתרונות מתקדמים לחללי הבית השונים ומאפשרים ליצור עיצוב עשיר ומרובד שעומד במבחן הזמן. 

"איכויות התוצר הסופי משפיעות על נראות הפרויקט , מציינת דורית, המפגש עם מותגי היוקרה מעשיר את הויזואליות לצד הקפדה על פרטים ובחירת חומרים יחודית" .

"ההתאמה של החומרים משתנה מפרויקט לפרויקט", אומר ניצן. "אנשים רוצים למתוח גבולות ושואפים לתוצר איכותי. יש שינוי תפיסתי אצלנו המעצבים בכל הנוגע למה החומר מסוגל ואיך הוא יכול להראות. הבחירות, החלומות והשימושים כולם משתנים ובהרבה מובנים מה שמייחד מעצב היא היכולת שלו להתפתח". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות