banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה // מגדילים

בכירים בענף: הירידה בעסקאות באפריל לא מעידה על משבר

בעקבות פרסום נתוני משרד האוצר לעסקאות בשוק המגורים בחודש אפריל, בכירים בענף הנדל"ן טוענים כי מדובר במידע המטעה את הציבור: עם היציאה ממשבר הקורונה נרשמה עליה בביקושים ולא יחולו ירידות מחירים

תמונה: שכונת נווה זמר רעננה // מגדילים

בעקבות פרסום סקירת אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר לחודש אפריל, לפיה נרשם שפל חסר תקדים במספר העסקאות בשוק הנדל"ן, על רקע משבר הקורונה והסגר שהוטל בעקבותיו עד למחצית הראשונה של החודש, בכירים בענף טוענים כי המידע עלול להטעות את ציבור הרוכשים וליצור צפייה לירידת מחירים, בעוד מלאי הדירות נשאר מצומצם והביקושים רושמים עלייה.

חיה נחום // צילום: אורן גולן
חיה נחום // צילום: אורן גולן

חיה נחום, בעלים ומנכ"לית המטבחון פרסום: "ההשוואה לנתוני אפריל 2019 היא כמובן השוואה מטעה עד לא רלוונטית. אם ניקח לדוגמא את ענף המלונאות שצנח בכמעט 100%, מה זה אומר? שאנשים לא רצו לנפוש? ברור שלא. חבל שהנתונים מוצגים כך, כי כותרות מסוג זה נותנות לציבור הרגשה שהמחירים בענף הנדלן ירדו. וזה לא המצב בשטח. בואו נזכור שרק עכשיו סיימנו את ימי כחלון העליזים שהתרומה העיקרית שלו לשוק הכללי היא צמצום המלאים, מה שגורר ויגרור עליות מחירים. השוק יתאושש, וכבר מתאושש. דירה זה צורך אנושי בסיסי, לא מותרות שאפשר לדלג מעליה.  לכם צמצום המלאים בשנים האחרונות נתן כבר את אותותיו, וימשיך לתת. המזל של כולנו זה ההתחדשות העירונית, בזמן שהמנהל עצר מכרזים לשוק הכללי עבדו במרץ בענף הנדלן לקדם פרויקטים בהתחדשות, היום הסגמנט מייצר מלאי משמעותי לשיווק, וזה המזל הגדול של כולנו".

 

ננה חן // צילום: מיכל מסינג
ננה חן // צילום: מיכל מסינג

ננה חן, מנכ"לית ראדקו התחדשות עירונית: "כפי שאפשר ללמוד מהנתונים בתקופת הקורונה המשק היה מושבת, וכתוצאה מכך חלה ירידה משמעותית במכירות הדירות החדשות. גם אצלנו בתקופה זו לא היו מכירות כלל כמו בכל הענף, למרות שראינו ההתעניינות בפרויקטים שלנו והגיעו לידים ממתעניינים. בחודש האחרון ניראה שהביקוש לדירות חזר לרמתו טרם משבר הקורונה ואנחנו לקראת סגירה של מספר עסקאות מכירה. לאור המגמה של החודש האחרון, אני אופטימית לגבי התאוששותו של ענף הנדל"ן ומכירת הדירות בפרט.

בני קרת // יחצ
בני קרת // יחצ

רו"ח בני קרת,  מנכ"ל אזימוט פרסום ושיווק נדלן ויועץ אסטרטגי ליזמי נדל"ן: "ירידה של 74% במכירות דירות חדשות בכל שנה באפריל (פסח) יש התמתנות ודחיה של עסקאות נדלן, השנה חודש אפריל כלל בתוכו את פסח, ויום העצמאות, ובשל "משבר הקורונה" עד 19.4 הוטל סגר שמנע יציאה מהבתים אלה למקומות חיוניים/התאווררות לאחר מכן, לא הייתה חזרה אמיתית לשגרה אלה המשכיות של גם ביום העצמאות שהיה בשבוע האחרון של אפריל. מסקנה: מיעוט ימי עבודה באפריל, בשל סגר שהוטל על תושבי ישראל. זה ההסבר המהותי לירידת המכירות באחוז כה ניכר 74%. הירידה הדרמטית אינה ניתנת לפרוש כמגמה או שמשהו שממנו ניתן להסיק מסקנות מרחיקות לכת על שוק הנדל"ן.  הצורך לרכוש דירה לא נעלם, אך בתקופה בה היה משבר כה עמוק, כולנו היינו באווירת "מלחמה", וידוע שהתותחים רועמים, המוזות שותקות או באנלוגיה שאין אווירה ויכולת פיזית לצאת, והמחשבות עוסקות בהישרדות המשפחתית, החלטות קניה נדחות. אכן במאי ובתחילת יוני אנו עדים להתעוררות במשרדי המכירות ואף בגרות של הקהל הישראלי שחשב ויודע לאיזו דירה מכוון. חשוב גם לציין שמשבר הקורונה תפס את שוק הנדלן עם מלאים קטנים באופן יחסי ועל כן נשמרת בו יציבות מכירתית, יחד עם גמישות גדולה שמגלים היזמים וחב הבניה לצרכים העכשוויים של הלקוחות".

איתמר פיטל מנכ"ל RE Marketing משרד פרסום: "הביקושים לא ירדו מה שעלה זה החשש וחוסר ביטחון של הרוכשים בגלל המצב הכלכלי, שבוחנים את דפוסי החיפוש ברשת על נדל"ן ניתן לראות שיש גידול משמעותי. ניתוח מספרים מראה שלפני תקופת הקורונה בתחילת השנה מול כמות החיפושים היום יחסית זהה, אז מה בעצם השתנה? זה חוזר לסוגייה של בטחון בעסקה. יזמים שלא השכילו להתאים את רצפת המכירות שלהם למצב הקיים מדווחים על ירידה משמעותית במכירות לעומת יזמים שהיו קשובים למצב וללקוח ממשיכים לייצר עסקאות, אומנם הקצב נמוך משמעותית אבל הקהל שלו נמצא שם בחוץ ועדיין מחפש.

איתמר פיטל // צילום: נמרוד קפלוטו
איתמר פיטל // צילום: נמרוד קפלוטו

כמות לא מבוטלת של לקוחות שכבר מכרו את הנכס שלהם ורוצה לקדם עסקה חדשה והכסף יושב להם בעו"ש. אנחנו יכולים לראות מגמה הולכת וגוברת של עסקאות מצד קהילות יהודיות בחו"ל, חלקם מתכננים את החזרה שלהם לארץ וחלקם רק קונים את השקט שלהם מתוך ידיעה שיש להם נכס בישראל. קהל נוסף שמחפש עכשיו הזדמנויות נדל"ן להשקעה אחרי שראו את הבורסה שוב חוטפת מכה קשה ומנגד למדו שהנדל"ן יציב כמו תמיד, ממליץ לכל היזמים לצאת לרגע מתהליכי השיווק הרגילים שעבדו עד עכשיו ולחשוב מחוץ לקופסה להתאים את ההטבות לתקופה להשקיע יותר בחווית הלקוח ומסע הלקוח להעניק לו את הבטחון בעסקה, גם ברמת ההטבות וגם ברמת המסר השיווקי. לעבור למודל מכירתי של עסקות מותאמות לקוח ולא להשאר מקובעים."

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות