banner
שרה פרנקל ונירית פרנקל || צילום:רואי בר גיל
שרה פרנקל ונירית פרנקל || צילום:רואי בר גיל

החברות הכי טובות שמעצבות בתי יוקרה

שרה ונירית פרנקל, אם וביתה, מעצבות יחדיו בתי יוקרה: "אמא היא מודל לחיקוי ומקור להערצה מבחינתי"

תמונה: שרה פרנקל ונירית פרנקל || צילום: רואי בר גיל

תכנון אינטליגנטי בו ניכר דיאלוג בין חוץ ופנים, ניתוח והטמעת נפחים ומימדים ויצירת עיצוב מושכל בחומרים היוצרים עושר וויזואלי רווי טקסטורות, רבדים ועומקים- הם רק חלק מהנדבכים המאפיינים את עבודתן של האדריכליות שרה ונירית פרנקל, אשר 20 שנה אחרי תחילת דרכן המשותפת, מתמקד משרדן בתכנון בתי יוקרה.

אם וביתה יוצרות קווים קלאסיים-רומנטיים
את המשרד ייסדה האדריכלית שרה פרנקל כבר בשנת 1979 ועם סיום לימודי האדריכלות הצטרפה בתה נירית לשורות המשרד. כיום מעידות השתיים כי ההפריה ההדדית והעבודה המשותפת הם המפתח ליצירת בתים בהם בולטת ההתייחסות לכל פרט ופרט-פנים וחוץ כמקשה אחת. בין אם מדובר בבית המתאפיין בקווים קלאסיים-רומנטיים ובין אם בכזה בעל קו גיאומטרי ומודרני, ניכר כי השתיים מצליחות ליצור מבנים העומדים מבחן הזמן, בזכות בניית שילוב בין  מוטיבים עדכניים שנותנים מקום של כבוד ליסודות הארכיטקטורה הקלאסית שלא נס ליחה.

תכנון: שרה ונירית פרנקל | צילום: גלעד רוט
תכנון: שרה ונירית פרנקל | צילום: גלעד רוט                                                  

"מודל לחיקוי"
ניכר כי השתיים משלימות מאוד האחת את השנייה. תכנון כל פרויקט מתחיל ומתנהל במשותף. השתיים מאמינות כי חוץ ופנים אחד הם וניכרת התייחסות לכך בהיבטים נרחבים. הן דוגלות ביצירת TOTAL DESIGN, המתחיל מהבנת תוואי השטח הנתון כמו גם האזור, בניית פרוגרמה המלווה בניתוח מעמיק של צרכים הלקוחות- העכשוויים והעתידיים וליווי התהליך החל מבניית השלד ועד להלבשתו הסופית של הבית."אמא היא מודל לחיקוי ומקור להערצה מבחינתי", מספרת נירית,  "אשת אשכולות, בעלת מקצוע משכמה ומעלה וגם החברה הכי טובה שלי. הלוואי שתהיה לי התבונה והרגישות לייצר מערכת יחסים כמו שלנו עם ביתי אליה כשתהיה גדולה".

תכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום עודד סמדר
תכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום עודד סמדר                                            

ממה אתן הכי נהנות בעבודה המשותפת?
"ישמע קלישאתי אבל שתינו מרגישות שזכינו לעסוק במקצוע הכי אופטימי שיש. אנחנו עוסקות בבריאה, בלגרום לאנשים להגשים בפועל את החלומות והמאוויים שלהם ולי אישית זה גורם לאושר גדול ולסיפוק על בסיס יומי". באשר לרגע מרגש במיוחד, הן מעידות: "ממש לאחרונה תכננו עבור לקוח בית חדש בכפר סבא שיהיה אמור לקום על השטח בו כיום ניצב בית ילדותו. אחרי שכבר סגרנו את התכנון הוא הגיע אלינו בעיניים דומעות. הוא פשוט לא היה מסוגל לראות את הזיכרונות שלו נעלמים. חיבקנו אותו חיבוק גדול ותכננו בית שישתלב בקיים".

תכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: עודד סמדר
תכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: עודד סמדר

אילו שילוב צבעים וחומרים אתן מעדיפות?
"אני חסידה גדולה של צבעוניות מונוכרומטית, רקעים ניטרליים עם נגיעות של צבע", אומרת נירית, "מכיוון שאנחנו מתכננות בעיקר בתים פרטיים אני אוהבת מאוד לשלב ירוק ואקווה, שמשתלבים היטב עם הנוף המוריק שנגלה מבעד לחלונות. אני אוהבת להשתמש בחומרים טבעיים כמו אבן, ברזל ועץ, שהגוונים שלהם כמו גם הטקסטורות, משתלבים באופן הרמוני ויוצרים יחד עם אלמנטים נוספים חלל מאוזן, הרמוני, ביתי ומזמין".

סגנון עיצובי מועדף?
"אני חושבת שהעיצובים שלנו הם אקלקטיים", אומרת שרה, "אנחנו מאמינות בליצור לכל בית סיפור משל עצמו, שמתכתב עם הסיפור של הדיירים ולא משנה עם מדובר בבית מודרני, קלאסי או כפרי, תמיד התוצר הסופי יהיה חם ומחבק, כיאה לתחושה שבית צריך ליצור".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות