banner
תחנת הכח אתגל באשדוד // צילום שיכון ובינוי
תחנת הכח אתגל באשדוד // צילום שיכון ובינוי

"שיכון ובינוי" לוקחת הלוואות בהיקף של 570 מיליון שקל למימון תחנת הכוח אתגל

החברה מדווחת כי נחתם ההסכם לסגירה פיננסית של הפרויקט באמצעות העמדת הלוואות מגופים בנקאיים ומוסדיים, אשר יחליפו את מתווה המימון בהון עצמי של הפרויקט: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת"

תחנת הכח אתגל באשדוד // צילום שיכון ובינוי

חברת שיכון ובינוי מדווחת כי פרויקט תחנת הכוח אתגל באשדוד, הגיע לסגירה פיננסית. הפרויקט כולל הקמה של תחנת כוח פיקרית במחזור פתוח ובזמינות קבועה, המיועדת לייצור חשמל בהספק של 186 מגה-ואט, שיימכר למנהל המערכת לקראת סוף שנת 2022.

בהמשך לדיווח לבורסה, אשר יצא מהחברה בדצמבר 2019, בעניין קבלת אישור רשות החשמל על עמידה בתנאים הנדרשים לצורך הוכחת סגירה פיננסית של הפרויקט (בהון עצמי), שיכון ובינוי הודיעה כאמור, כי נחתם ההסכם לסגירה פיננסית של הפרויקט באמצעות העמדת הלוואות מגופים בנקאיים ומוסדיים, אשר יחליפו את מתווה המימון בהון עצמי של הפרויקט. הסגירה הפיננסית כוללת העמדת מסגרות מימון, בהיקף של כ- 570 מיליון ₪ במהלך תקופת ההקמה של הפרויקט, אשר ייפרע במשך תקופת התפעול שלו מתוך מקורות הפרויקט בלבד.

בכפוף להשלמת בניית הפרויקט וקבלת רישיון קבוע לייצור חשמל, צפויה שותפות הפרויקט לקבל הכנסות בגין מכירת זמינות ואנרגיה, לתקופה של 20 שנים שתחילתה בקבלת רישיון היצור הקבוע.

יו"ר שיכון ובינוי, תמיר כהן, אמר כי: "שיכון ובינוי רואה בתחום האנרגיה, כמנוע צמיחה משמעותי בפעילותה בישראל ומחוצה לה. בתקופה הקרובה אני צופה התעצמות משמעותית של פעילות החברה בתחום זה וכי ההכנסות של שיכון ובינוי מהפעילות במגזר האנרגיה יהוו חלק משמעותי מהכנסות החברה כולה".

משיכון ובינוי אנרגיה נמסר כי: "הסגירה הפיננסית בפרויקט אתגל מצטרפת לזכייתה לאחרונה במכרז לרכישת תחנת הכח ברמת חובב. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת, אשר חלק מתוצאותיה יובילו לשינויים רבים במשק האנרגיה בשנים הקרובות, ושיכון ובינוי אנרגיה מתכוונת להמשיך ליזום, לפתח ולהתפתח עם השוק וההזדמנויות שתזהה כמו גם להרחיב את פעילותה בחו"ל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות