banner
מתחם טחנת הקמח - דרך סלמה 25 תא // צילום: צחי קיבנשטיין
מתחם טחנת הקמח - דרך סלמה 25 תא // צילום: צחי קיבנשטיין

החברות ריאליטי ויצחקי רוכשות את טחנת הקמח בת"א תמורת 120 מיליון שקל

זכויות הבניה הקיימות מוערכות בהיקף של 250% – החברות יפעלו לקידום תוכנית עירוב שימושים והגדלה משמעותית של זכויות הבנייה

קבוצת ריאליטי מדווחת כי רכשה יחד עם קבוצת יצחקי (50%-50%) את טחנת הקמח ההיסטורית בדרך סלמה 25 בתל אביב, בסמוך למתחם נגה, תמורת 120 מיליון שקל. הקרן וקבוצת יצחקי רכשו יחד 2.6 דונם ועל פי הדיווח, יפעלו לקידום תוכנית על השטח הכולל, שבין הרחובות דרך סלמה, פוריה, שניצלר וורסמן. "הקרן ויצחקי מתעתדות להשכיר את השטחים והמבנים הקיימים בתקופת הביניים לשימושים שונים הכוללים מסחר, תעשיה  ואחסנה", נמסר מהחברות, "במקביל, בכוונת ריאליטי ויצחקי לקדם תכנית השבחה משמעותית עבור המתחם כולו שתכלול עירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך הגדלה משמעותית של זכויות הבניה, בהתאם לתוכניות מתאר ארציות ועירוניות מאושרות – תא 5000, תא 5500 ותמ"א 70 (תכנית המטרו). התוכניות העתידיות במתחם האייקוני כוללות את שימור הסילואים". 

מנתונים שמסרו החברות, עולה כי המתחם שימש עד כה כטחנת קמח, עם זכויות בניה הקיימות בהיקף של 250% (כ- 6,500 מ"ר) ביעוד לתעשייה ומלאכה ומסחר. במתחם קיימים שני מבנים בשטח כולל של  כ-2,700 מ"ר, כאשר המבנה הראשון בן שתי קומות מונה כ-700 מ"ר בחזית הפונה לדרך שלמה והמבנה השני בן 5 קומות בהיקף של כ- 2,000 מ"ר ממוקם בעורף לכיוון רחוב פורייה. כמו כן, מונה החלקה מספר מבני ממגורות (סילואים) המשמשים לאחסנת קמח. 

דן מנחם שותף בקבוצת ריאליטי // צילום: טל גבעוני
דן מנחם שותף בקבוצת ריאליטי // צילום: טל גבעוני

דן מנחם, שותף בקבוצת ריאליטי, אומר כי: "מדובר באתגר תכנוני של שילוב ישן וחדש, פיתוח מרחב ציבורי איכותי ויצירת פרויקט דגל עירוני בתחום השפעת תחנת המטרו העתידית בדרך שלבים. התכנון יתבסס על מחקר איכותי לגבי האפשרויות לשימוש במבנים ששימשו כטחנת קמח ברחבי העולם ואשר יקבלו שימוש עדכני ואיכותי התואם את מדיניות העירייה וצרכי הסביבה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות