banner
שירלי דן // צילום: גלעד רדט
שירלי דן // צילום: גלעד רדט

"עיצוב הוא הבנה מעמיקה בהתנהלות אמיתית של בני אדם"

שירלי דן מעצבת בתי יוקרה, מגדלת עם השותף לחיים ולמשרד ארבעה ילדים ומגשימה חלומות

תמונה: שירלי דן // צילום: גלעד רדט

החושים לעיצוב, מספרת דן, הופיעו כבר בגיל הילדות אבל באותם ימים היא חלמה להיות מעצבת אופנה, חלום שהבשיל עם השנים והכניס אותה עמוק לתחום העיצוב והאדריכלות: "מגיל צעיר התחברתי לאסתטיקה ועיצוב, אהבתי לשנות את הסדר, להוסיף דברים, ליצור. עשיתי הכל אינטואיטיבית והדברים התחברו. כילדה חשבתי שאהיה מעצבת אופנה".

עם שחרורה מצה"ל, היא פתחה יחד עם אמה סניף של רשת "הומלי" בנתניה, שם פגשה לראשונה "לקוחות אמיתיים", צרכים ורצונות של אנשים. "הבנתי סופית שעיצוב פנים ואדריכלות הם התחומים שבהם אני רוצה לעסוק", היא אומרת.

תכנון שירלי דן // צילום: שי אדם
תכנון שירלי דן // צילום: שי אדם

"תהליך העבודה הפך להיות הרמוני ומקושר למציאות"
כיום, שירלי דן, אחת המובילות בארץ בתחומה, מתמקדת בעיצוב ואדריכלות לוילות יוקרה ונשואה לגבי, שותפה המקצועי. יחד הם מגדלים לתפארת את ארבעת ילדיהם ולא פוסחים על אף רגע בחיי הילדים: "גבי בא מתחום הנדל"ן והקשר שלנו היווה עבורי סימן נוסף שאדריכלות ועיצוב הם התחום בו עלי לעסוק". 

תכנון שירלי דן // צילום: גלעד רדט
תכנון שירלי דן // צילום: גלעד רדט

בני הזוג מתגוררים בישוב קדימה, על כך אומרת דן: "תנופת הבניה באזור וייחודו של הבית שיצרנו היוו טריגר והתחילו להכיר אותנו.  מהר מאוד מצאתי את עצמי עמוסה בפרויקטים רבים. בתחילה כל העבודה התבצעה ממשרד שהקמתי במרתף. באותה תקופה בני הבכור היה תינוק וכל תהליך העבודה התבצעה במקביל לטיפול בו. התמהיל הזה גרם ללקוחות, שגם הם בעלי משפחות בתחילת דרכם, להפוך לחברים. תהליך העבודה הפך להיות הרמוני ומקושר למציאות שכולנו חווינו באותה תקופה. ככל שהלך הזמן, נהייתה יותר ויותר דרישה. אט אט התחלתי לצרף עובדים, עברנו למשרדים גדולים ומרווחים בבית רולדין בקדימה והשאר היסטוריה".

מה האג'נדה שלך לעיצוב בית?
"בית שמתוכנן על פי חלומותיהם של בעליו. ההבנה שאנחנו מגשימים כאן חלום למשפחה ויוצרים מפתח מרכזי בהצלחת ההתנהלות היומיומית שלהם גורמת לי להתמקד בכל פרט ולחשוב לעומק על כל צעד. הלקוחות, שמשקיעים את זמנם, מרצם וכספם מגיעים עלי ומפקידים בידי את אחת המשימות המרכזיות והחשובות בחייהם. אני מקפידה להיות קשובה ופתוחה בכל פרויקט, הופכת את התהליך לאישי ועושה הכל על מנת שיחוו תהליך מפרה ויצירתי שבסופו הם מקבלים בית חלומות שעונה על כל הצרכים והמאווים שלהם כאינדיבידואלים וכמשפחה.

תכנון שירלי דן // צילום: גלעד רדט
תכנון שירלי דן // צילום: גלעד רדט

"אני מקפידה שכל אחד מהבתים יקבלו נופך אישי ופרקטי- בית זה לא מוזיאון ובית שמעוצב בקפידה יכולה ורצוי שיהיה עם נשמה. בית דינמי שבאמת חיים בו- פרקטי, עם מקומות אחסון, בחינה ארגונומית והבנה מעמיקה בפסיכולוגיה של החלל והפרמטרים והמשתנים בהתאם לשטח עליו מוקם הבית". 

מה הכי חשוב במקצוע העיצוב והאדריכלות?
"התפקיד שלנו הוא לדעת לאזן בין החלומות איתם מגיעים הלקוחות לפני ההתמודדויות שקיימות בשטח- אם זה תקציב, עם זה תוואי השטח עצמו, אילוצי בניה ותב"ע. התפקיד שלי הוא ליצור מארג מושלם ולספק בסופו של דבר ללקוחות את התוצר, שמחד עונה על רצונותיהם ומאידך עומד בכל הדרישות והאילוצים. הדבר שהכי משמח אותנו שבסופו של תהליך הלקוחות הופכים לחברים אמיתיים שלנו.

"עיצוב הוא הרבה מעבר ליופי. הוא הבנה מעמיקה בהתנהלות אמיתית של בני אדם בתרחישים שונים. אם בעבר היו שוכרים רק את שירותיו של אדריכל הרי שכיום נכנס לתהליך גם מעצב פנים, שאם הוא עושה מלאכתו נאמנה, הוא זה שיגרום לבעלי הבית להרגיש באמת בבית. יש בכוחו של עיצוב להשפיע על מצב הרוח, על הרגשות ועל החיים כשלעצמם".

תכנון שירלי דן // צילום: גלעד רדט
תכנון שירלי דן // צילום: גלעד רדט

מה הסיפוק הכי גדול מעבודתך?
"מבחינתי אין דבר יותר מספק מלחוות עם הלקוחות את התהליך עד השלב בו, גם שנים אחרי, הם מתרגשים ושמחים עם התוצר הסופי אותו קיבלו, ותמיד ממשיכים להתקשר ולהתייעץ, גם שנים אחרי".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות