banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות האחרונות בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – נתונים מפתיעים על דיור להשכרה, ראיון וידאו על שלבים מתקדמים בהליך התחדשות עירונית, התייחסות בכירי משרד המשפטים לתחום ההתחדשות העירונית לקראת 2021, בכמה הסכימו מוכרי דירות לרדת במחיר בגלל הקורונה וגם איזה עיריות זכו בקול הקורא של הרשות להתחדשות עירונית

השבוע הראשון של 2021 נפתח עם הרבה אופטימיות כשישראל בלטה לטובה בעולם כולו בהיקף חיסון האוכלוסייה. אבל לצד האופטימיות, תחלואת הגל השלישי התעצמה, הסגר המדומה לא עבד ואתמול המדינה כולה נכנסה לסגר שלישי משמעותי. על פי הערכות של משרד האוצר ובנק ישראל מדובר בעלות של מיליארדים למשק, וכולם מקווים שתוך שבועיים המצב ישתפר. 

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע

האם 2021 תהיה השנה בה דיור להשכרה ממוסד יעשה את הקפיצה קדימה בכל הקשור להיצע? על פי נתונים חדשים לסיכום 2020, ובכלל לעשור האחרון, בשנה החולפת נשבר שיא בכל הקשור למימוש חוק עידוד השקעות הון ובנייה להשכרה. בצירוף מלאי עתידי של החברה הממשלתית דירה להשכיר – נראה שהתחום בכיוון הנכון. מה אומרים הנתונים, ואיך מנתחים את המצב חברות הפועלות בתחום בישראל? לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה. 

כשמדברים על תהליכי התחדשות עירונית, מתמקדים בדרך כלל בתחילת הדרך – גיבוש הועד המייצג, מציאת עו"ד ויזם וכד'. אבל תמ"א 38 וגם פינוי בינוי הם פרויקטים ארוכים ויש לא מעט דגשים חשובים גם לשלב הביצוע וגם לימים שאחרי קבלת הדירות החדשות. עו"ד ליאור לוי, ראש מינהלת התחדשות עירונית באשדוד, ועו"ד ג'ני ריינדוביץ' המייצגת בעלי דירות בהתחדשות עירונית, בראיון באולפן מגדילים על הנושאים הללו. עד כמה חשוב להסתייע במפקח בנייה למשל, ואיך מתמודדים עם הזינוק בדמי ועד הבית בדירה החדשה. לצפייה בראיון המלא לחצו כאן.

 

"חשוב שבעלי הדירות ייכנסו לעובי הקורה ויעשו את המירב כדי לייצר הסכמות ולמנף את העסקה", כך סבורים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ וראש אשכול נדל"ן בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים עו"ד כרמית יוליס. השניים התייחסו לסיכום 2020 ומה צפוי ב-2021 בהתחדשות העירונית. לכתבה המלאה לחצו כאן.

כשמוכרים דירה, תמיד יש הבדל בין המחיר המבוקש למחיר בו נסגרת העסקה בסופו של דבר. אבל מה קורה שיש קורונה בתמונה? על פי נתוני יד 2 שבחנו את המצב בעשרות ערים בישראל בחלק מהמקומות ההתפשרות הייתה גדולה יותר, אבל גם מקומות שדווקא ההיפך הוא הנכון.  האם בעלי הדירות מתפשרים יותר המחיר בגלל המגיפה? איפה נרשמה ההתפשרות הגדולה ביותר במחיר? לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

בחודש נובמבר האחרון פרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קול קורא לעיריות. הקול הקורא התייחס ל'התחדשות בניינית' וביקש הצעות לתוכניות נקודתיות להתחדשות עירונית. הרשות הממשלתית מצידה תבחר את ההצעות הרלוונטיות ותממן את התכנון. רוצים לדעת אלו רשויות הגישו הצעות ויזכו למימון? לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות