banner
שירלי דן // צילום: יהודית הופמן מגר
שירלי דן // צילום: יהודית הופמן מגר

שוק דירות ובתי היוקרה משתגע

כפי שזה נראה הביקוש רק הולך ועולה. כיצד מתמודדים עם הדרישות למוצרים מיוחדים ומיובאים והאם דווקא המוצרים בארץ מקבלים בוסט בימים אלו? // דעה

שירלי דן 06.12.2021

מחירי הדיור זינקו בצורה קיצונית הרבה מעבר לעליית המחירים הממוצעת. שר האוצר דיבר באחרונה על עליית מחירי נדלן בסך של כ- 10% בממוצע בשנת 2021, כאשר הבתים הפרטיים ודירות היוקרה "סוחבים" את כל השוק הרבה יותר גבוה ומרימים את הממוצע. 

שוק בתי היוקרה משתגע לגמרי, יש ביקוש למגרשים, ביקוש לבתים לפנטהאוזים, אנשים משדרגים את הקיים, בונים ומשפצים. המחירים אמנם משתוללים אך יש תחושה של הרבה עשיה בשוק.  הקורונה החזירה את אנשי העשירון לבתים פרטיים. אנשים ביטלו את המעבר מבתים לדירות, או עברו לבתים פרטיים. הסיבה השנייה לפריחת שוק היוקרה בענף הנדל"ן היא הפריחה של עולם ההייטק. מדובר על כ -30 אלף איש שנהנו רק השנה מבונוסים, אקזיטים והנפקות. מדובר בכ- 30 אלף איש שקיבלו מענקים של מיליון ש"ח ומעלה, כאשר בד"כ זה הרבה מעבר למיליון ש"ח. מדובר בקהל צעיר שהכסף לא משחק עבורו תפקיד, קהל שמשתוקק לרכוש בית יוקרתי. קהל שמוכן לשלם כל מחיר בלי קשר למחירי השוק, העיקר שהבית יהיה מוכן ומזומן. 

צילום: שי אדם
צילום: שי אדם

שוק היוקרה תמיד עבד אבל עכשיו יש הרגשה של עוד יותר מאי פעם, אנשים ישבו בבית בשנה וחצי האחרונות, לא טסו, כמעט לא יצאו מהבית ואנשים שמים את כל כולם בתוך הבית. בבתי היוקרה הבית תמיד קיבל משמעות אבל היום זה ביתר שאת, אנשים מחפשים להכניס את כל הפסיליטיז שהם לא יכלו לרכוש בחוץ בגלל הקורונה אל תוך הבית: מטבחי חוץ הכי מטורפים שיש, בריכות, חדרי קולנוע, חדרי ספא ענקיים ועוד. 

זמן ההמתנה למוצרים מחו"ל היום הוא יותר ארוך, אם בעבר היו מחכים שלושה חודשים לחלונות מארה"ב ואירופה היום זמן ההמתנה הוא חמישה- חצי שנה. מערכות ספא ביתיות יש הרבה חוסרים במלאי וזמן המתנה יותר ארוך. אנחנו הבנו את המצב ולכן מתארגנים על הכל הרבה יותר מראש, כמו ריהוט או מטבחים דברים שרוצים לעשות ביבוא. 

צילום: יואב פלג
צילום: יואב פלג

ישנו כיוון נוסף שמתפתח בימים אלו והוא ניצול שער הדולר הנמוך מאוד בעיצוב הבית. לקוחות שיש להם אפשרות, מטיסים את המעצבת שלהם לחו"ל ויחד איתה עושים בחירות לכל הבית,  העסקאות הגדולות הן בדולרים לחו"ל, זה יוצא להם יותר זול ויש יותר מבחר, ומכיוון שיש להם כבר אפשרויות שילוח ומכולות בחו"ל הם מביאים אותם בעצמם.

*כותבת המאמר, שירלי דן, הנה בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות