banner
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה // באדיבות דוברות העירייה
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה // באדיבות דוברות העירייה

תקדים: עיריית צפת פועלת להורדת תעריפי היטלי הסלילה

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה: "במיוחד בימים אלו, כאשר פרנסת רוב מוחלט מהאוכלוסייה נפגעה, מדינת ישראל צריכה לבוא לקראת האזרחים ואני כראש רשות רואה צורך ממשי לסייע לתושבי העיר בסוגיית ההיטלים"

ראש עיריית צפת מקדם הקלות והנחות בהיטלי סלילה: כידוע, היטלי סלילה נגבים בהתאם לחקיקת עזר שקודמה ברשויות המקומיות. בהתאם, על פי חוק עזר לצפת (סלילת רחובות), התשע"ח-2017, שאושר טרם הקדנציה הנוכחית, עיריית צפת גובה היטל סלילה בכל מקרה של אישור בקשה להיתר בניה (לרבות תוספת), במקרה של בניה חורגת בנכס שנבנתה ללא היתר בניה או בסטייה ממנו ובמקרה של סלילת רחוב הגובל בנכס.

אלא שראש העירייה, שוקי אוחנה, מקדם כעת כאמור בקשה לתיקון חוק העזר, שתוגש למשרד הפנים לצורך קבלת אישורו. "כבר כעת פועלת הרשות לעדכון התחשיב שעל בסיסו נקבעו בשנת 2017 סכומי ההיטלים הנוכחיים, כאשר המטרה הינה הורדת התעריפים ככל שניתן, על מנת להקל על תושבי העיר צפת", מסבירים בעירייה, "בנוסף, ראש העיר יפנה בבקשה להקמת וועדת הנחות שתפעל על פי קריטריונים ברורים למתן הנחות בגובה ההיטל בהתאם למספר מבחנים שייקבעו מראש, דבר שלא קיים במסגרת החוק התקף כיום. בנוסף יבקש ראש העיר את אישור משרד הפנים לכך שההיטל ייגבה רק מגודל מסוים של תוספת/בניה, כך שאם מדובר בתוספת קטנה ייתכן, במידה ומשרד הפנים יאשר, עיריית צפת תהיה הרשות הראשונה בישראל שלא תגבה על כך היטל". 

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, מסר כי: "במיוחד בימים אלו- ימי הקורונה, כאשר פרנסת רוב מוחלט מהאוכלוסייה נפגעה, מדינת ישראל צריכה לבוא לקראת האזרחים ואני כראש רשות רואה צורך ממשי לסייע לתושבי העיר בסוגיית ההיטלים. שוחחתי עם משרד הפנים והאוצר בנושא ואנו פועלים בכמה ערוצים: הורדת תעריף ההיטלים ובקשה לתיקון חוק העזר לצורך יצירת מנגנון של וועדת הנחות על פי קריטריונים ברורים שיאפשרו מתן הנחה במקרים המתאימים ובחינת האפשרות על גבייה מבנייה במטראז' מסוים. כולי תקווה כי משרד הפנים יאשר את צעדים אלו ויסייע לנו להטיב עם תושבי העיר צפת".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות