banner
רוני כהן מנכל אלדר שיווק // צילום: אוראל כהן
רוני כהן מנכל אלדר שיווק // צילום: אוראל כהן

מהן הסיבות לעלייה במכירות דירות, כפי שעולה מדיווחי חברות הנדל"ן?

רוני כהן מנכ"ל אלדר שיווק: "אנו רואים הרבה משפרי דיור שהקורונה האיצה אצלם את ההחלטה לעבור לדירות מרווחות יותר ומזהים זוגות צעירים שהבינו שתוכנית מחיר למשתכן דועכת והחליטו לרדת מהגדר"

רוני כהן מנכל אלדר שיווק // צילום: אוראל כהן

זינוק של כ- 30% נרשם ברכישת דירות בחודש יוני לעומת חודש מאי, כך עולה מנתונים של חברת אלדר שיווק, שנאספו מכ- 90 פרויקטים ברחבי הארץ. הנתונים מתייחסים לדירות שנמכרות בשוק החופשי בלבד ולא לדירות שנמכרו לזכאים במסגרת מחיר למשתכן. 

"היקף המכירות בחודש יוני זהה להיקפי המכירות בתקופה טרום המשבר", אומר רוני כהן מנכ"ל החברה, "משבר הקורונה תפס את ענף הנדל"ן בתקופה טובה עם ביקושים  גבוהים. בחודש מרץ כשהמגבלות על האוכלוסייה נכנסו לתוקפן נחתמו בעיקר עסקאות שהמו"מ עליהן החל בפברואר. בחודש אפריל כמעט ולא היו מכירות בשל השילוב של הסגר וחג הפסח. מיד אחרי פסח החלה תנועה באתרים והחלו להיחתם עסקאות ואנו מעריכים שהמגמה של העלייה בעסקאות תמשך גם ביולי".

באשר לסיבות לגידול במכירות ולרמת המחירים היציבה, אומר כהן: "ראשית אנו רואים הרבה משפרי דיור שהקורונה האיצה אצלם את ההחלטה לעבור לדירות מרווחות יותר, לדירות גן או לדירות עם מרפסות גדולות. אנחנו מזהים זוגות צעירים שהבינו שתוכנית מחיר למשתכן דועכת והחליטו ל"רדת מהגדר". גם משקיעים רכשו דירות החודש חלקם משקיעים שהוציאו כספים משוק ההון וכן משקיעים שהחליטו לרכוש דירות למגורים בישראל במקום להשקיע במשרדים או מסחר.

"מבחינת המחירים, ברוב העסקאות רמת המחירים נותרה יציבה. עם זאת לאור התוכנית של ליצמן להתחיל ולשווק קרקעות במרכז הארץ למרבה במחיר, לא מן הנמנע שנשוב ונראה עליות מחירים בקרוב". 

טלי כהן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת שפיר מגורים: "אנחנו רואים התאוששות מהירה של ענף הנדל"ן, כבר בחודש מאי לאחר ששוחרר הסגר, ראינו לקוחות חוזרים למשרדי המכירות. לקוחות ניצלו את העובדה שהם היו בבית בחודש מרץ ובאפריל והיה להם זמן לבצע סקר שוק בפרויקטים שעניינו אותם דרך הטלפון או באמצעים דיגיטליים, ובחודש מאי הם כבר באו מוכנים ומגובשים למשרדי המכירות . בחודש מאי הייתה קפיצה משמעותית בהיקף המכירות בהשוואה לחודש מרץ ואפריל, היקף המכירות חזר לנתונים של ינואר- פברואר ובחודש יוני לשמחתנו היקף המכירות אף עלה".

גם הדיווח של חברת פרשקובסקי לבורסה מצביע על עלייה במכירת דירות. מהדיווח עולה כי החברה מכרה בחודש יוני 42 דירות חדשות בהרצליה, חיפה, רמלה וראשון לציון בהיקף של כ- 82 מיליון ₪. לשם השוואה, בחודש מאי דיווחה החברה על מכירת 17 דירות ובחודש אפריל על מכירת 6 דירות בלבד. 

גם חברת בריגה מדווחת כי בחודש יוני מכרה 15 דירות בפרויקט בכפר יונה ובפרויקט בנתניה נמכרו 3 דירות (בשטח של 165 מ"ר)  במחיר של כ- 6.8 מיליון שקל לדירה.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות