banner
יואב פלד
יואב פלד

עיצוב יד ראשונה מרופאה

מעצבת הפנים דניאלה דנור סיימה את מסלול הרפואה ועבדה בבית החולים סורוקה אלא שאז היא החליטה לעשות הסבה מקצועית. לאחרונה היא סיימה לעצב דירת דופלקס לרופאה – והרי התוצאות

מגדילים 04.07.2021

פרויקט: שיפוץ דירת דופלקס כפר סבא הירוקה
גודל: 250 מ"ר + מרפסת 40 מ"ר
תכנון ועיצוב פנים: דניאלה דנור
חיפויים וכלים סניטריים: MODY
צילום: יואב פלד

מעצבת הפנים, דניאלה דנור, סיימה את מסלול הרפואה ועבדה בבית החולים סורוקה כרופאה כללית. לאחר שסיימה את הסטאז' וקיבלה את הרישיון המיוחל,  החליטה שהיא עושה הסבה מקצועית לתחום אחר לגמרי. "זה סיפור מורכב וממש לא החלטה דרמטית שנעשתה בין לילה", היא מסבירה. "מבלי להיכנס לקשיים בתחום הרפואה הציבורית, וליבי עם אחי הרופאים, החלטתי שאני לא רוצה להמשיך במסלול הזה, ולשנות כיוון לתחום האסתטיקה. זה תחום שהיתה לי פינה חמה אליו לאורך השנים". דנור מספרת כי עוד בזמן שהיתה סטודנטית לרפואה, ואפילו בזמן מבחני הגמר, היא עיצבה את דירתה בתקציב סטודנטים צנוע. "אחותי הפצירה בי לשלוח את התמונות של הדירה הקטנה שלי, שיצאה כמו מקטלוג, ולא האמנתי כשהם ביקשו לשלוח צלמים ולתעד את הדירה עבור ספר על בתים ישראליים שהוציאו לאור".

דנור מספרת כי מבחינתה זה היה סימן מובהק לכך שהיא צריכה לשנות פאזה. "כשהספר יצא לאור, כבר הייתי סטודנטית ללימודי עיצוב במכון הטכנולוגי בחולון. זו היתה 'חותמת' מבחינתי שאני נמצאת בכיוון הנכון", היא מחייכת.
את דירת הדופלקס בכפר סבא היא עיצבה עבור זוג, רופאה והייטקיסט, להם שלושה ילדים. "הם פנו אלי לראשונה כדי להבין האם הדירה מתאימה לצרכים שלהם. המבנה שלה היה מאתגר בגלל הגג, והיה שם מטבח סגור, עליית גג עם חללים מאוד גדולים וחסרי פרופורציה וחללים מאוד נמוכים בהם אין גובה ראש", היא מסבירה.

יואב פלד
יואב פלד

תכנון בגובה המשתמש
דנור מספרת כי מכיוון שהיא מכירה מקרוב את צרכי הרופאים, היא הולכת לקראתם עוד יותר, ומנסה להוריד מהם, עד כמה שניתן, את הפן הלוגיסטי המסובך. "אני משתדלת להיות ממוקדת מאוד בימי קניות, במיוחד כשאני יודעת שהם אחרי תורנות, ומבינה את הזמינות הפחותה שלהם, לא בגלל שהם לא רוצים להיות מעורבים, אלא כי המסלול התובעני שלהם לא תמיד מאפשר". בהתאם לזאת היא עיצבה את הדופלקס, שעיקר האתגרים שבו היו בקומה השניה, המשופעת שיפועים וקימורים, בשל גג דו כיווני, שהשיפוע בו כפול.


ההרס המסיבי החל כבר בקומת הכניסה. קיר המטבח נהרס, לטובת פתיחתו אל החלל המרכזי. גם חדר המדרגות נהרס, נפתח אל החלל ושודרג כליל בעזרת חיפוי חדש, מעקה ואפילו פתרונות אחסון יצירתיים תחתיו. חדר השירותים הפך לחדר שירות וכביסה, חדר שינה נוסף הפך לחדר משחקים עבור הילדים, ולבד מחלל ציבורי רחב שכולל את הסלון, המטבח ופינת האוכל, בקומה זו גם שירותי אורחים.
באין מסדרון, לאחר ההרס ושבירת הקירות, יצרה דנור קיר בעבודת נגרות, שמשמש מצדו האחד כמחיצה תוחמת המובילה אל החדרים השונים, ומצדו השני רהיט מבואה יפהפה.
המטבח עוצב בתצורת מקבילים, בשחור-לבן, ובעצם מייצג מראה מונוכרומטי שחוזר על עצמו ברוב חללי הבית. הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון, שמעניק תחושת חמימות בחללי הבית כולם. 

יואב פלד
יואב פלד

הבלחת צבע משמחת – כאלמנט מוקד בחלל
מרבית עבודות הנגרות בוצעו בגוונים מונוכרומטיים, למעט אלמנט מחולל ומרכזי בחלל: ארון כניסה בגוון ירוק מעושן. דנור מספרת כי מההתחלה סיכמה, בעצה אחת עם לקוחותיה, על מראה מונוכרומטי, אלא שבביקור באחת הרשתות "הלקוחות התרשמו מאוד מאריחים ירוקים, שנבחרו עבור שירותי האורחים, וביקשו להשתמש בגוון הזה כנגיעה של צבע בחלל. הם ממש הפתיעו אותי", אומרת דנור. "החזקתי את הדוגמה ביד ווידאתי איתם שהם בטוחים", היא צוחקת. לדבריה, האומץ של לקוחותיה השתלם. "הרבה אנשים שאלו אותי על האלמנט הזה שבפינת האוכל. זה נהיה וואו גדול, הוא הפך מאוד מרשים, גם הודות לאלמנטים של תאורה ששילבתי סביבו".

יואב פלד
יואב פלד

אתגר השיפוע
"בקומה העליונה, כאמור אתגר הגג המשופע היה בולט מאוד היה צורך לקבל החלטה איך מתכננים את החלל הזה אם אין גובה ראש והוא בחלקו לא שמיש", מסבירה דנור. בחדר הילדים היא השתמשה באתגר האדריכלי לטובת הקמת איזור שינה על במה מוגבהת. "בשלב ראשון הילדים יכולים לישון שם וגם לארח, כי הבמה רחבה. בעתיד היא תוכל לשמש כמיטה זוגית לילד מתבגר", היא אומרת. כוך השינה המיוחד עוצב בעבודת נגרות, כולל שטחי אחסון מתחתיה ודלת אחסון בצדה, המובילה לבוידעם אחסון.
בחדר המאסטר של ההורים תכננה דנור בחלק הנמוך ארון טלוויזיה שתוחם את החלל. הטלוויזיה מוטמעת בתוך יחידת הנגרות, ושתי דלתות בצדה מובילות אל בוידעם, ונדמות כחלק מהרהיט. 

יואב פלד
יואב פלד

גם נושא התאורה היה בבחינת אתגר תכנוני עבור דנור, אליו נדרשה בעקבות הגג המשופע. "בחרתי שלא להציב גופי תאורה על התקרה המשופעת. כל האלמנטים של התאורה נתלו מהקיר, זה יותר אסתטי בעיניי", היא מסבירה. גופי התאורה שהותקנו על הקירות נבחרו במוטיב שונה, בהתאם לכל חדר וחלל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות