banner
אלדד פרי // צילום: רונן פדידה
אלדד פרי // צילום: רונן פדידה

משרד הבינוי והשיכון מקדם הליך פלילי כנגד אלדד פרי

לראשונה, משרד הבינוי והשיכון יוזם הליך פלילי בגין עברות לכאורה על חוק המכר, המטיל אחריות פלילית על נושאי משרה בחברה אשר גבתה לכאורה כספים מרוכשי דירות מבלי להבטיח את הכספים בהתאם לחוק. אלדד פרי: פתיחת ההליך לדעתנו איננה חוקית, חבל לנו שכך מתנהג רגולטור בישראל

"בהליך הפלילי, מרגע הגשת התלונה על ידי משרד הבינוי והשיכון, הנושא יועבר לטיפול משטרת ישראל ויוחלט האם יש לפנות לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום כנגד מנהלי החברה", כך מצהירים היום במשרד ומציינים כי בפברואר 2020 פתח ממונה חוק המכר בהליך מנהלי מול חברת פרי נדל"ן, בחשד לביצוע עבירות חוק מכר. החשד נגע להיותה של החברה יזמית במסווה של מארגנת קבוצות רכישה.

"באוגוסט האחרון קבע הממונה כי החברה הפרה את החוק ונקבע מולה מתווה לתיקון ליקויים ביחס לתשע קבוצות אותן היא ארגנה. כמו כן, נקבע עיצום כספי בסך של 800 אלף שקל", נמסר מהמשרד, "בנוסף, במכתב אשר שלח הממונה לגופי המימון בפרויקטים השונים מציין הממונה את האחריות שלהם בהתאם לחוק המכר כאשר המטרה היא לגרום לכל הגופים הרלוונטיים לעבוד יחדיו לצורך הגנה על הרוכשים בפרויקטים של חברת פרי נדל"ן. במקביל, יסייע משרד הבינוי והשיכון ברישום הקרקעות על שם חברי הקבוצות והדבר נקבע כיעד אסטרטגי בדרך להגנה על כספי הרוכשים".

מקבוצת אלדד פרי נמסר בתגובה: "חבל שהממונה על חוק המכר שוב מודיע לנו על הפעולות שהוא נוקט ביחס לחברה באמצעות התקשורת. בחודש אוגוסט האחרון פרסם אותו ממונה הודעה לעיתונות שבה הוא הודיע שהוא חתם עם החברה על מתווה לתיקון ליקויים בקבוצות ושעל החברה הוטל קנס כספי בגובה של 800 אלף שקל. עכשיו ללא התראה מוקדמת הוא מחליט באופן, שלדעתנו אינו חוקי , להפוך הליך אזרחי להליך פלילי ללא שימוע. חבל לנו שכך מתנהג רגולטור בישראל מתוך רצון לפרסום אישי ומבלי לכבד את ההליך השיקום שבמסגרתו ניתן לתת מענה לליקויים שנמצאו"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות