banner
הדמיה // צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות
הדמיה // צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות

הפרדה במכרזי "דירה להשכיר": בניין אחד לזכאים ולהשכרה ובניין נפרד לשוק החופשי

תוכנית מושקעת למגורים ביקנעם הכוללת 140 יח"ד בשני מגדלים, מלמדת על ההפרדה בין הבניינים – האחד מיועד להשכרה לטווח ארוך ולזכאי מכרז רמ"י ו"דירה להשכיר" והשני מיועד לרוכשים מהשוק החופשי

קבוצת "שובל" הגישה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה יקנעם תכנית לבניית 140 יח"ד, במסגרת מכרז של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) וחברת דירה להשכיר בשכונת שער הגיא בעיר, שבו זכתה החברה ביולי 2020 בתמורה לכ- 33 מיליון שקל עבור הקרקע. אלא שהתוכנית המושקעת מלמדת גם על ההפרדה שנוצרת בפועל בין השוק החופשי והחזק ולבין זכאי "דירה להשכיר" והשכרה ארוכת טווח.

יש לציין כי על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, הזכאים הנן משפחות שבראשן עומד הורה עצמאי וזוגות העומדים להינשא בתוך שלושה חודשים או יחיד מעל גיל 35 חסרי דירה, ששכרם הממוצע אינו עולה על כפל השכר הממוצע במשק  11,073 שקל. עוד יש לציין כי בקרב הזכאים תינתן עדיפות מוחלטת בהקצאה לנכים רתוקים לכיסאות גלגלים. 

במסגרת התוכנית מתוכננים להבנות שני מגדלים בגובה של 19 קומות כל אחד, בשטח של 8 דונמים הכוליים כ- 140 יחידות דיור אלא שכאמור כל מגדל יכלול 70 יחידות דיור, כאשר אחד מהבניינים מיועד כולו למכירה לשוק החופשי והבניין השני מיועד כולו להשכרה לתקופה של 15 שנה, כאשר מתוך 70 יח"ד המיועדות להשכרה כ-20 יח"ד מיועדות להשכרה מפוקחת לזכאים בשכר דירה מופחת, שיעמוד על כ-1,800 שקל לדירת 3 חדרים וכ- 2,800 שקל לדירת 4 חדרים. 

קצת על ייחודיות הפרויקט
בפרויקט תמהיל של דירות 3-6 חדרים וכן מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים עם בריכות שחיה על המרפסת, כאשר דרישות ראש העיר היו לאדריכלות יוצאת דופן, והוגשו לו לא פחות מארבע חלופות אדריכליות. "מיקום המגרש על הגבעה הכי גבוהה ביקנעם חושף את הפרויקט לניראות של 360 מעלות, הרעיון הבסיסי הוא ליצור מתח של תנועה פואטית בין שני המגדלים המתנשאים לגובה של 65 מ', מעין ריקוד "טנגו" של המגדלים", אומר צחי וזאנה אדריכל הפרויקט, "כדי ליישם את הרעיון, יצרנו קורות פרמטריות מרחביות בעלות צורה מעגלית עם רדיוס משתנה מסביב לכל קומה בבניין, הקורות זהות אך בכל קומה מקבלות סיבוב של 1.5 מעלות, במגדל השני סיבוב הקורות הפוך ומנוגד למגדל הראשון, הצורה מגיעה לשיאה בקומות העליונות, והתוצאה המתקבלת יוצרת את המתח הפואטי התנועתי בין הבניינים". 

ישי רוט, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברה: "נכון להיום אלה שני המגדלים היחידים שמתוכננים ביקנעם ויהוו היהלום שבכתר מבחינת העיר. היותה של יקנעם מושכת לחברות הייטק מחייבת אותה לסטנדרטים אדריכליים ולבניה איכותית על מנת שתעניק מענה ראוי למגורים לעובדי התעשיה".

יורם וינטרוב מהנדס ראשי צפון בחברה ציין כי: "הפרויקט ייבנה בשיטה חדשה, שיטה יבשה, שיובאה מקנדה ותיכנס לראשונה לשימוש בארץ אצלנו. מדובר בבניה ירוקה בזכות בידוד מרעשים ועוד". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות