banner
עיצוב פנים אודליה ברזילי // צילום: עינת דקל
עיצוב פנים אודליה ברזילי // צילום: עינת דקל

כיצד הפך בית עם רצפת שיש וקשתות לבית עם עיצוב משולב סגנונות?

אחרי שנים בהן גרו בני המשפחה, זוג ושלושת ילדיהם, בביתם הפרטי במרכז הארץ, שתוכנן במקור עם חיפויי אבן ורצפת שיש, הם החליטו לשפצו מן היסוד בסגנון טוסקני עם נגיעות כפריות

מגדילים 03.06.2021

"במקור תוכנן הבית עם חיפויי אבן במעטפת החיצונית, רצפת שיש והרבה קשתות", משחזרת מעצבת הפנים אודליה ברזילי, שהופקדה על העיצוב, "הוא נבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת ולכן דרש הרבה עדכונים אך הפוטנציאל הרב שטמון בו היה ברור כבר ממבט ראשון. יתרון בולט נוסף הוא החצר שם גדלים עצי זית בוגרים וגפנים שעוטפים את פינת הישיבה וכן בריכה גדולה. לבני הזוג היתה בקשה אחת עיקרית – אחרי ששבעו משנים של מגורים בבית רווי מרצפות שיש ולבנים: לצקת לעיצוב החדש נגיעות כפריות ולשלב בין סגנונות". 

לדבריה, השיפוץ ערך כחצי שנה, כאשר במהלך השיפוץ הושקעו מירב המשאבים בחלל הציבורי בסלון, במטבח, במבואת הכניסה ובסוויטת השינה של בני הזוג, זאת מכיוון ששלושת בניהם כבר בוגרים ועתידים לעזוב בזמן הקרוב את הבית. בעיצוב החדש רצפת החללים חופתה פרקט ועץ אלון צרפתי מעושן בגימור לכה. פרופילי החלונות המקוריים שעשויים עץ וטשטשו את הקשתות נצבעו מחדש בגוון בהיר, זהה לזה בו נצבעו הקירות.  

מבואת הכניסה עברה מהפך
"חמשת המדרגות הצרות שמובילות לאזור המטבח והסלון היו מחופות בצדדיהן באדניות בטון וכדי חרס. מצידה הימני של המבואה היה חדר פתוח במרכזו עמוד, שם היתה ממוקמת פינת הטלוויזיה ובסמוך אליה שירותי האורחים. כחלק מהשיפוץ פירקנו את האדניות הבנויות והמדרגות הורחבו. הפתחים לחדר הסמוך נסגרו והוא הפך במצב החדש לחדר השינה של הבן הבוגר. שירותי האורחים הוסבו לחדר רחצה עם מקלחון", מסבירה ברזילי. "עתה, המבואה פתוחה, מואר ואוורירית ובה שידת וינטג' מעליה מראה ותאורה". 

מכיוון שגובה התקרה בחלל הציבורי אינו גבוהה במיוחד, ברזילי הקפידה להנמיך את גובה התקרה המקורית עבור תאורה שקועה ורמקולים ב-10 ס"מ בלבד. "מערכת המיזוג דורשת הנמכה גדולה יותר ולכן תכננתי אותה על גבי הקיר והיא נטמעת מבעד ליחידת האחסון הגדולה. בחיבור בין התקרה לקירות יצרתי קרניז והיחידה עצמה תוכננה בסגנון כפרי. היא עשויה עץ ומשלבת בין יחידות סגורות ומדפים פתוחים. מערכת הישיבה בסלון מרופדת קטיפה בגוון כהה ולצידה, צמד כורסאות מבסיס עשוי ברזל מרופדות קטיפה אפרפרה. את המראה משלימים שולחנות הקפה שמורכבים מרגלי ברזל ומשטחים עשויים פליז ובטון". 

עיצוב המטבח
המטבח החדש ורחב הידיים עוצב בסגנון כפרי ומורכב משני חלקים. האחד בהיר וצורתו ח' ובו משטח עבודה מחופה דקטון. את הקיר שמעליו בחרה ברזילי לחפות בלוחות עץ מחורצים ועל גבו התקינה מדפים עם מקומות ייעודיים לכוסות היין. חלקו השני של המטבח כולל את האי הכהה ומשטח העץ. בצמוד למטבח הראשי ישנו מטבחון נוסף ובו מקרר, כיור וכיריים. בסמוך לחלונות המקושתים, שפונים לאזור הבריכה, ממוקמת פינת האוכל במרכזה שולחן עשוי משטח בטון ורגלי עץ שחורות. טרם השיפוץ המזווה במטבח היה סגור. "ידעתי שברגע שנשבור את הקיר ייחשף עמוד תומך ואכן כך היה. בפועל הוא כמעט ולא מורגש בחלל והמטבח גדל בצורה ניכרת", משחזרת המעצבת. 

סוויטת ההורים שודרגה
במתווה הישן חדר השינה של בני הזוג היה ממוקם במפלס האמצעי של הבית וחלונותיו פנו לחזית. עתה, בתכנון החדש, הפך חדר זה לחדר של אחד הבנים בעוד סוויטת השינה החדשה של בני הזוג עברה לקומה העליונה. "היחידה הקיימת הוגדלה והוספנו לה חדר ארונות וחדר רחצה מפנק וגדול", מסבירה ברזילי. "חדר הרחצה רוצף באריחי גרניט פורצלן דמויי עץ ואת קירותיו חיפינו עד האמצע באריחים מלבניים ומעליהם טיח וגה בגוון זהה לזה של חדר השינה". 

הפרוייקט: בית פרטי
השטח: 240 מ"ר

הדיירים: זוג ושלושה ילדים
עיצוב פנים:  אודליה ברזילי

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות