banner
מתחם דבורה הנביאה קבוצת כנען // אסף פרץ
מתחם דבורה הנביאה קבוצת כנען // אסף פרץ

תל אביב: אושרה תוכנית פינוי בינוי הכוללת כ- 258 יח"ד בשכונת נוה שרת

את התוכנית קידמו שלוש חברות יזמיות, שלכל אחת מהן קיים מגרש בשטח הפרויקט המשתרע על פני שמונה דונם.  מספר התושבים בשכונה צפוי להגיע ל־11 אלף על פי כלל התוכניות המאושרות

מתחם דבורה הנביאה קבוצת כנען // הדמיה: אסף פרץ

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב־יפו נתנה תוקף השבוע לתוכנית לפינוי־בינוי במתחם דבורה הנביאה ב' בשכונת נווה שרת בצפון־מזרח תל אביב, כך מדווחות קבוצת כנען, קים לוסטיגמן ואשלי לירן, יזמיות הפרויקט. הבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה, כאשר לכל אחת משלוש היזמיות  קיים מגרש נפרד בשטח התוכנית.

המתחם משתרע על כ- 8 דונם בין הרחובות הצנחנים ובית אל, שבו נמצאים כיום ארבעה בנייני רכבת, הכוללים כ־80 דירות. על פי התוכנית שאושרה, הבניינים ייהרסו ובמקומם ייבנו ארבעה בניינים חדשים בני 11 קומות, שבהם 258 דירות. כ- 20% מהדירות בפרויקט מתוכננות להיות דירות קטנות בשטח של כ- 75 מ"ר, כאשר תמהיל הדירות כולל דירות 3,4,5 חדרים וכן דירות מיוחדות.  עוד צפויים להיבנות במקום 750 מ"ר שטחי מסחר, שיפנו לרחוב הצנחנים ו־250 מ"ר מבני ציבור. 

מהיזמים נמסר כי: "התכנית יוצרת הרחבה של רחוב הצנחנים על חשבון המגרשים הקיימים ושילוב של שביל אופניים ושדירת עצי נוי. במרכז המתחם מתוכנן שטח ציבורי פתוח שישתרע על כדונם".  מתכנני הפרויקט הם האדריכל שלום טל ואדריכל אריק הוכהאוזר ממשרד, טל הים אדריכלים.

שכונת נווה שרת הוקמה בשנות המדינה הראשונות על שטחי כפר ערבי נטוש, ושימשה בראשית ימי המדינה כמעברה לקליטת עולים מצפון אפריקה.  במהלך העשור האחרון החלה עיריית תל אביב לקדם שורת תוכניות פינוי־בינוי בשכונה ועל פי תכנית המתאר החדשה של תל אביב, אשר אושרה לפני שנה, מיועדת שכונת נווה שרת כולה להריסה ובנייה מחדש במסגרת פרויקטים של פינוי־בינוי ותמ"א 38. ב־2008, כללה השכונה 7,300 תושבים ב־2,900 דירות, וכיום מדובר על תוכניות מאושרות לבניית 4,300 דירות, שיגדילו את מספר התושבים ל־11 אלף ואת מספר הדירות ל־7,600.

ניב רום, מנכ"ל כנען התחדשות עירונית ומבעלי קבוצת כנען, אמר כי: "מדובר בשכונה איכותית בצפון העיר שכבר החלה להתחדש לפני מספר שנים כאשר עם השלמת פרויקט זה כבר לא ניתן לזהות כלל את השכונה הישנה שהייתה פה בעבר. בשל ההתפתחות והמיקום של הפרויקט בצפון העיר, בקרבה לאזור התעסוקה החדש של רמת החייל, עלו מחירי הדירות פי שלושה בשנים האחרונות והיום הן מוערכות במעל 2.6 מיליון ₪ לדירת 4 חדרים. הדיירים הוותיקים והמבוגרים שמתגוררים במתחם זכו להגשים חלום והפכו את המתחם הישן והמתפורר שגרו לאזור יוקרתי ואיכותי בעל תרבות דיור חדשנית וכמובן בניין הממוגן היטב מרעידות אדמה או מתקפות טילים

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות