banner
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

הרשות להתחדשות עירונית: תמורה ראויה היא תוספת של 12 מ"ר ומרפסת

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית גיבשה מסמך מדיניות לתמורה לבעלי דירות קיימות בפרויקט פינוי בינוי, לפיו תמורה ראויה היא תוספת של 12 מ"ר ומרפסת

חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

לאחרונה טיוטת עדכון תקן 21 הקובעת טווח תמורות של 12-25 מ"ר לבעלי הדירות הקיימות במסגרת תוכניות לפינוי בינוי, לצד קביעת מדיניות במספר רשויות מקומיות הקובעות תמורה אחידה בתחומן, וכן התקבלו החלטות של גופי תכנון בנושא. 

בעקבות זאת, פרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מסמך עמדה לפיו: "עניינו של מסמך זה הוא תחשיב התמורות המתבצע במסגרת הליך התכנון במטרה לקבוע היקף זכויות בנייה שיאפשר מימוש התכנית. התמורות בפועל יעוגנו בהסכם בין בעלי הדירות ליזם, וככל שניתן לצופף את הפרויקט באופן משמעותי, תוך שמירה על איכות תכנונית ראויה, כך שהרווחיות ליזם הינה מעבר למינימום הקבוע בתקן 21, מצופה שהתמורות בפועל לבעלי הדירות יהיו גדולות יותר ("חלוקת העושר")". 

באשר לתמורה לבעלי דירות, קובע המסמך כי תמורה ראויה היא תוספת של  12 מ"ר ומרפסת. "תמורה זו משקפת תוספת של חדר ומרפסת, המהווה שיפור משמעותי באיכות החיים ובערך הנכס, בנוסף לשדרוג הנובע מעצם קבלת דירה חדשה, ממוגנת, מחוזקת, עם חניה, ועל פי רוב גם מחסן", מציינים ברשות, "עם זאת, במקרים בהם הדירות הקיימות קטנות במיוחד (עד 52 מ"ר) ותוספת של 12 מ"ר בלבד תביא לדירה קטנה במצב הסופי מוצע להגדיל את התוספת עד 25 מ"ר לדירת תמורה בגודל מינימלי של 65 מ"ר". 

באשר לתמורות לנכסים מסחריים, מצויין במסמך כי: "ככלל, יש לקבוע תמורה ראויה, שתשקף את שווי הנכס המסחרי, תוך שאיפה ליצור איזון ושוויון בגובה התמורות היחסי מול בעלי הדירות". 

יחד עם זאת מבהירים ברשות כי מדיניות זו לא תחול על תכניות שנדונו בוועדה המקומית במהלך שלוש השנים האחרונות ואושרו בהתבסס על תמורות שונות. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות