banner
מעצבת הפנים אולה אלישר // צילום כפיר זיו
מעצבת הפנים אולה אלישר // צילום כפיר זיו

ספיישל עם מעצבת הפנים אולה אלישר

מדור ספיישל מכיר לקוראיו באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום האדריכלות, העיצוב והסטיילינג

תמונה: אולה אלישר // צילום כפיר זיו

תחום עיסוק וניסיון: בעלת סטודיו לעיצוב פנים הפעיל כבר 11 שנים. בוגרת המסלול לעיצוב פנים, בעלת תואר B.Design בוגרת המכללה למנהל. הסטודיו מתמחה בפרויקטים פרטיים ומסחריים כאחד, ומעניק מענה מקיף איכות וייחודי לכל צורך או אתגר בתהליך עיצוב החלל.

זיכרון מתחילת הקריירה: "תכנון הדירה שלי ושל משפחתי בה בחרתי להתנסות ולשלב חומרים רבים. כך למשל שילבתי רשתות אקסטנדית שמיועדות לבניה כפיצ'ר עיצובי בבית בדמות חיפוי קיר מבעדם מופץ אור. המדרכים במדרגות עשויים. פוליקרבונט ותמונות שצילמתי בעצמי הדפסתי על אריג גומי נמתח והם משמשים כחיפויים בחדרי השירותים והרחצה".

מה מניע אותך?
"עיצוב עבורי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים עצמם. זהו תחום חשוב ומרתק מכוון שהוא מאפשר לשנות את החיים ולהפוך אותם לטובים יותר ומעניינים יותר. כל פרויקט מרגש אותי מחדש ופותח בפני עולם שלם של אפשרויות, חוויות וסגנונות.  ההשראה לחללים שאני מעצבת מגיעה מהאנשים שמתגוררים ועובדים בהם, מסגנון החיים שלהם, מהחלומות שלהם וממאפייני האישיות שלהם. העיצוב מתחיל משם. אני מאמינה שהמפתח להצלחה ביצירת החלל הוא הקפדה גם על הפרטים הקטנים ביותר, מתוך הבנת הצורך של הלקוח להרגיש מיוחד וייחודי."

פרויקט אהוב בכל הזמנים: "בית שתכננתי עבור משפחה בתל-מונד. משפחה מאוד מיוחדת, אנושית ומאירת פנים שמגדלת הרבה בעלי חיים בבית – אנשים מאוד שמחים וחיוביים. זהו אחד הפרויקטים בהם זכיתי לרדת לעומקם של פרטים, לרזולוציות הכי גבוהות וההתאמה של כל פרט ופרט לבני המשפחה היא קרובה למושלמת. יצקנו במבנה אלמנטים פונקציונליים וויזואלים עם המון השקעה בחומרים ובביצוע".

עקרון שלא תתפשרי עליו: "לעולם לא אתפשר על איכות תכנונית ואיכות החומרים. חשובה לי הפונקציונליות שבלעדיה הפרויקט לא באמת שלם ובשביל זה צריך להשקיע בתכניות העבודה. גם אם צריך לעשות אותן שוב מהתחלה אני מתעקשת מול הלקוח לבחון אופציות נוספות. אני מאמינה בחומרים איכותיים שיחזיקו בטווח הארוך ולא אעבוד עם תחליפים זמניים".

משהו אחד שהיית משנה במקצוע: "כמובן שכל מקרה לגופו ויש אנשי מקצוע רבים שהם נפלאים ומאוד שרותיים אבל אני מאמינה שגם בפרויקטים קטנים, שאין בהם תקציב, השירות שהלקוחות צריכים לקבל מאנשי המקצוע צריך להיות לא פחות ממעולה- גם מבחינת איכות התוצר וגם מבחינת התהליך בכללותו".

הכי אהוב עליכם בעבודה או בחיים: "תחילת הפרויקט – שלב מרגש בו אני זוכה להכיר לקוחות חדשים, חיים חדשים, את אורחות חייהם, או במידה ומדובר בפרויקט מסחרי את ה-DNA של העסק. זהו בידיוק הזמן להחשף וללמוד סגנונות חדשים, לעמוד באתגרים חדשים ולהמציא את עצמך מחדש".

חלום אישי: "להיכנס לתחום האירוח – מלונות בוטיק ודירות Airbnb. אני רואה את התחום הזה כמשיק לתכנון בתים, מבחינתי מדובר בבית פשוט לתקופה קצרה יותר עם שלל פסיליטיז מפנקים. זהו בדיוק המקום שלי כמתכננת לממש פנטזיות ושאיפות ולהיות פחות מוגבלת בפן היצירתי".

טיפ למעצבים בתחילת הדרך: "לעולם לא לוותר על האמת המקצועית שלכם. להקשיב ללקוח ללקוח אבל לא פחות חשוב לאמת שלך כאיש מקצוע שמבין עניין. החוכמה היא לתכנן בית עבור הלקוח אבל לצקת את האינפוטים המקצועיים שיהפכו אותו מפנטזיה לכלי מציאותי, פונקציונלי ויעיל. פרט לזה,  להביא את עצמך עד הקצה וללמוד מכל שלב ומשוכה, ממקום מכיל ואמיתי. זאת הדרך היחידה לצמוח, להתפתח ולשגשג בתחום".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות