banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה ת"א // מגדילים

השראה אדריכלית: "בית האונייה" המפורסם בתל אביב

"בית האונייה" שימש השראה לתכנון מגדל מודרני בן 30 קומות, הראשון שיבנה בסגנון הבאוהאוס בתוכנית הכוללת עירוב שימושים, לרבות בית מלון, מגורים ושטחי מסחר. הפרויקט נמצא לפי קבלת היתר בנייה

"בית האונייה" הוא אחד הבניינים הידועים ביותר של העיר הלבנה בתל אביב, ואת שמו הוא קיבל בזכות חזיתו הקדמית שמזכירה צורת חרטום אונייה. הוא נבנה בשנים 1934-1935 על ידי האדריכל שמעון חמדי-לוי בסגנון הבאוהאוס ובמשך עשרות שנים הוא משך ומושך את מבטי העוברים בצומת. עתה הוא שימש השראה לתכנון מגדל מודרני בן 30 קומות, הראשון שיבנה בסגנון הבאוהאוס, במרחק מטרים ספורים במתחם לה גארדיה.

המגדל החדש תוכנן על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים והוא ישלב מלונאות, מגורים, מסחר, ספא וחללי עבודה. את ההשראה האדריכלית לפרויקט שאבו "מילוסלבסקי אדריכלים" בשיתוף עם נוי לזרוביץ מ"בית האונייה" הנוסטלגי, כאמור. מדובר במגדל בן 30 קומות בהיקף כולל של 17,000 מ"ר של עירוב שימושים. המלון, שיתפרש על פני 10 קומות, יכיל מגוון רחב של חדרים מסוויטות בגודל של 38 מ"ר ועד חדרים רגילים של 16 מ"ר.

ישן מול חדש // יחצ
ישן מול חדש // יחצ

בקומות המגורים צפויים להיבנות 50 דירות בגדלים שונים. הדירות הקטנות ביותר יעמדו על 62 מ"ר והגדולות על 136 מ"ר. המגורים יתפרשו על פני 12 קומות וימוקמו מעל קומות המלון. המגדל צפוי לכלול גם 5 קומות מסחר ומבני ציבור. עוד מתוכנן אולם כנסים ובר בקומות הביניים בין קומות המלון לקומות המגורים.

האדריכל גיא מילוסלבסקי, מספר כי: "כל אזור לה גארדיה והמסגר נמצאים בתנופת התחדשות, עם מסה קריטית של משרדים ותעסוקה שתתווסף לאזור. הקמת מלונות באזורי תעסוקה ולאו דווקא לאורך חוף הים צוברת תאוצה, וכך גם במתחם הזה. מאחר והפרויקט יעניק שירותי לינה, הן במלון והם במסגרת קומות המגורים, זה יחייה את האזור 24/7 ויתרום להתרחבות סצנת הבילויים וחיי הלילה שכבר קיימת בו".

פרוייקט לבנדה 53 ממוקם בפינת רחובות לבנדה וראש פינה, סמוך למחלף לה- גארדיה והירידה לנתיבי איילון. המגרש עליו יבנה נרכש לפני כשנתיים על ידי היזמים מחברת אלדן בסכום של 80 מילון שקל. היזמים הנם שותפות של החברות גל אמרלד, עץ השקד, י. ברזאני, א. חבר וגלילאו והבניין צפוי לקבל בקרוב היתר בניה מהוועדה המקומית תל אביב-יפו. עוד דווח כי היזמים נמצאים במו"מ מתקדם עם רשת המלונות הבינלאומית מיינינגר לתפעול המלון.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות