banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

סוכם: השקעות משותפות בשוקי ההון בין ישראל לאבו דאבי

הצוות הפיננסי מטעם משרד האוצר הישראלי הגיע לסיכומים באבו דאבי על שיתוף פעולה עם הבנק המרכזי של איחוד האמירויות והשקעות משותפות בין המדינות

הצוות הפיננסי באבו דאבי, בראשות הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, ובהשתתפות המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, הגיע להבנות שהבשילו לכדי חתימה על פרוטוקול משותף ראשון של המשלחת לנושאי בנקאות ופיננסים, כך מדווחים היום במשרד האוצר.

במסגרת ההבנות סוכם על שיתופי פעולה וקידום הסכמים פיננסים בין משרד האוצר הישראלי והרגולטורים הפיננסים בישראל לבין הבנק המרכזי של איחוד האמירויות. בין היתר הוחלט כי תוקם ועדה משותפת של ישראל ואיחוד האמירויות לקידום שיתוף פעולה בתחום הפיננסים וההשקעות. "בהקשר זה, הצדדים ידונו בקידום שיתוף פעולה בתחום השירותים הפיננסים והורדת חסמים פיננסים לביצוע השקעות בין המדינות וכן קידום השקעות משותפות בשוקי ההון", כך נמסר ממשרד האוצר. עוד סוכם כי הצדדים ידונו בקידום שיתופי פעולה בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים. 

וכן, יקימו קבוצת עבודה ייעודית "כדי ליצור את התנאים להשקעות משותפות התואמים סטנדרטים בינלאומיים ובכלל זאת בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור", כך על פי האוצר.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך על מהלך היסטורי זה, על התחלתו של שיח פורה בין המדינות ועל הפרוטוקול שנחתם. משרד האוצר בראשותי ישלב ידיים עם שותפינו באיחוד האמירויות וביחד נקדם נושאים כלכליים ופיננסים ברמה בילטראלית וכן פרויקטים אסטרטגיים ברמה מולטילטראלית ובפרט פרויקט הדגל "רכבות לשלום אזורי" שעניינו פיתוח כלכלי של ישראל ומדינות האזור. ביחד נצעיד את ישראל והמזרח התיכון אל עבר חזון השלום הכלכלי".

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "היום יצקנו יסודות לשיתופי פעולה כלכליים משמעותיים בעתיד. משרד האוצר יוביל יצירה של תשתית מיטיבה לפעילות עסקית בין שתי המדינות ויסלול את הדרך לקידום הכלכלה הישראלית והאזורית". 

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: ״זהו רגע היסטורי, בו  פעלנו באבו דאבי לייסד קשרים רגולטוריים ועסקיים עם עמיתינו האמירתיים. הגדרנו את התוואי בו נצעד בשילוב מקבילנו מאיחוד האמירויות על מנת לבנות קשרי בנקאות ופיננסיים איכותיים בכדי לקדם את קשרי המסחר והכלכלה של שתי המדינות, זאת בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים״.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות