banner
באדיבות ניגא שף - FOR HOME // צילום יוהאן פרוסט

תובנות טעימות בטרוף על המטבח הביתי 2018

מיטב אדריכלי ארצנו ביקרו בתערוכת העיצוב במילאנו והם מסכמים עבורכם את המידע והטרנדים החמים של המטבח לשנת 2018: "השנה בלטה גישה אחרת, המציגה קונספט מינימליסטי, יש שיאמרו נזירי"

תמונה: באדיבות ניגא שף – FOR HOME // צילום יוהאן פרוסט

כמידי שנה, חזרו ארצה מיטב האדריכלים, המעצבים וחובבי העיצוב משבוע העיצוב במילאנו עמוסי חוויות ותובנות בנוגע לטרנדים ולמגמות שעתידים לככב בעיצוב הפנים הבינלאומי. כחלק מתערוכת SALONE DEL MOBILE העומדת במרכזו, הוצגה השנה תערוכת 2018 EUROCOCINA שריכזה את מיטב הפיתוחים הטכנולוגיים של מותגי המטבחים הבולטים בעולם. קבלו את התחזית המלאה על הצפוי לנו בענף המטבחים בשנה הקרובה.

המטבח נחשב לכוכב הבלתי מעורער
המטבח מהווה את ליבו הפועם של הבית לא רק כאן בישראל- גם בעולם הוא משמש ציר מרכזי שמספק הרבה מעבר לחוויה גסטרונומית. לא בכדי המטבחים עמדו במרכזה של תערוכת העיצוב במילאנו, שנחתמה ממש לאחרונה בקול תרועה רמה.  

תרבות האירוח הגסטרונומית, שרק הולכת ומוסיפה להשתרש בשנים האחרונות, שינתה דרמטית את היררכית החללים באיזור הציבורי בבית. המטבח נחשב לכוכב הבלתי מעורער, ולא בכדי רבים שואפים לשוות לו מראה מהוקצע ועדכני ולאבזרו בחידושים טכנולוגים שיקלו משמעותית על התנהלות העבודה בו.

ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר
ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר

2018 מציגה קונספט מינימליסטי עד נזירי
מעצבת הפנים שלומית זלדמן שביקרה בתערוכה מספרת כי בניגוד לשנים קודמות, בהן ניכר הניסיון של החברות והמותגים להדגיש את העושר הטכנולוגי והחידושים בחומרי הגמר, השנה בלטה גישה אחרת המציגה קונספט מינימליסטי, יש שיאמרו נזירי. נראה שמעצבי המותגים מחפשים להתנער ממוסכמות ומחפשים תפיסת עיצוב אחרת שמתרפקת על העבר, המותירה את ארונות האחסון אל מחוץ לתמונה ואפילו המשטחים נקיים ואווריריים והם אינם צמודים לקירות.  את מקומו של האי תופסים שולחנות עבודה ומשטחי FREE STANDING מרחפים משיש, בעוד קיבולת האחסון הפכה לשולית. החומרים הבולטים הם החומרים הבסיסיים – בלט מאוד השימוש במתכות- ברגליים המרחפות ובקונסטרוקציות. גם הפליז מהווה שחקן מרכזי בקונסטרוקציות ובידיות והעץ כמובן מוסיף לככב גם הוא.

שרה ונירית פרנקל // צילום עודד סמדר
שרה ונירית פרנקל // צילום עודד סמדר

המטבח לא נשאר מטבח בלבד
האדריכלית נירית פרנקל מספרת שהמטבח לא נשאר מטבח בלבד, ההגדרות בינו לבין החללים מטשטשים- הספריות גולשות לתוך המטבחים, הן משמשות כמחיצות וכאחסנה פתוחה. המטבח משמש כרהיט לכל דבר והוא למעשה הרהיט הדומיננטי ביותר בבית. לצד האיים הקונבנציונליים, רואים שולחנות ישיבה וכיסאות מושקעים שמשלבים בין פרקטיקה לאסתטיקה מוקפדת ומעוררת השראה. הברזל מככב השנה ומקבל פרשנויות שונות כשהבולטות שבהן הן התעשייתית והמודרנית.

שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית
שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית

"מארג סביבתי שהופך את המטבח למרכזי ודינמי"
האדריכלית הילה ישראלביץ מהמשרד ישראלביץ אדריכלים מספרת כי: "הרציונל במטבחים החדשים דוגל ביצירת מארג סביבתי שהופך את המטבח למרכזי ודינמי. טכנולוגיות חדישות, המשלבות חשיבה ארגונומית יוצאת דופן מאפשרות להטמיע את כל מערכות התפעול מבעד לחזיתות, שקשה לדמיין כי מאחוריהן ניצב מערך פונקציונלי עתיר פונקציות ומערכות, הכוללות בין השאר את קולט האדים, מכשירי החשמל, כלי ההגשה ומדפים דינמיים שנעים על פי צורך , ואשר מפשטים את חווית הבישול ומותירים את החלל מאורגן ונקי גם בזמן העבודה".

כך למשל מספר הוד גמליאל,  בעלי 'הד סינמה' ויבואן מטבחי היוקרה Valcucine- איטליה, על ברז ייחודי המסתובב על ציר ב-90 מעלות: "כשהוא אינו בשימוש הוא חוזר למישור המדפים, תופס פחות מקום ובכך מאפשר להשתמש ביחידה עליונה צרה ואלגנטית. כך גם קולט אדים אינטגרלי מלא, עשוי נירוסטה, היושב בגוף היחידה ואינו תופס נפח בחלל. זאת ועוד מציע המותג פסי צבירה מודולריים המשמשים לשינוע נקודות חשמל; במידה ומערך מוצרי החשמל זז ומשתנה, ניתן בקלות להעביר את השקע עבורו למקום המבוקש. כל אלה מוטמעים מבעד חזיתות המופעלות על ידי חיישן ה-V-Motion , המאפשר לפתוח את הארונות בתנועת יד אלגנטית, ללא מגע בחזיתות עצמן".

Valcucine // צילום לורנצו קוטילי
Valcucine // צילום לורנצו קוטילי

אם עד היום קולטי האדים היוו מוטיב דומיננטי שקשה היה להתעלם מנוכחותו,  הרי שכיום, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת קולטי האדים משולבים בילט אין בכיריים עצמם. כך לדוגמה בלטו קולטי האדים הרשומים כפטנט של המותג הגרמני BORA: "המערכת החדשנית מאפשרת בישול בסביבת אויר נקי ונטול שומן ופועלת בשיטה של שאיבה כלפי מטה, הפותרת את הלקוח מהצורך בתליית קולט אדים עילי או קולט אדים מסוג מעלית אשר מנדף רק את מוקדי הבישול הקרובים אליו", מספרת יעל מוסקוביץ, מבעלי ניגא שף-FOR HOME. עיצוב קולטי האדים הללו בפרס העיצוב REDDOT היוקרתי. הם תוכננו כך שיוכלו להתאים לכל קונספט עיצוב באשר הוא- תעשייתי, מודרני, כפרי וכיוב'. ניתן לבחור מערכת סירקולציה ע"י פילטר פחם או הוצאת האוויר החוצה.

Valcucine // צילום לורנצו קוטילי
Valcucine // צילום לורנצו קוטילי

פטנט רשום לטאבונים
אל מול העובדה שאנו שואפים להתקדם עם הזמן, לפרוץ גבולות טכנולוגיים וליהנות מהחידושים שמוצעים לנו, כולנו מחפשים בסופו של יום את אותם טעמים אותנטיים שמרקדים על בלוטות הטעם. בתערוכה הוצגו סדרת טאבונים ייחודיים בעיצוב מרהיב לבית הפרטי. מותג היוקרה האיטלקי ALFA Professional הציג טאבונים העשויים נירוסטה ייחודית מסוג Forinox שהינה פטנט רשום, ומצוידים בשכבה כפולה של משטח אבן, משחזרים באופן מדויק את אותה חוויה כפרית וביתית שכולנו היינו רוצים להכניס הביתה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות