banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

פרויקט "מגדילים": אילו אתרי בנייה עדיין עובדים?

"מגדילים" יצא לשטח, ביקר בעשרות פרויקטים ומביא לכם עד הבית את אתרי הבנייה שבהם נמשכת העבודה, למרות המגבלות הקשות בצל משבר הקורונה. היזמים: "ממשיכים בכל הכוח" // סדרת כתבות מיוחדת

אילוסטרציה // depositphotos

סדרת כתבות מיוחדת: היכן אתרי הבנייה ממשיכים לעבוד? מידי יום נביא אליכם 5 אתרי בנייה פעילים, שבהם הבנייה נמשכת כסדרה, בצל משבר הקורונה. 

כידוע, ענף הנדל"ן הוחרג מהגבלות משרד הבריאות ונמצא כחיוני, כך שאתרי הבנייה הורשו לפעול כרגיל. לעובדי הבנייה הפלסטיניים אף הוסדרו פתרונות לינה בישראל. יחד עם זאת, לא כל אתרי הבנייה עמדו במגבלות, וחלקם נסגרו או צומצמו משמעותית. 

יש לציין כי ענף הבנייה הוחרג כענף חיוני, לאחר שבמשרד האוצר הכריזו כי הוא מהווה 11.5% מהתוצר הכללי של המשק וכ-17.5% מן האשראי שהבנקים מעמידים לטובת פרויקטים בתחום הבנייה והתשתיות, ומכאן חשיבתו במניעת משבר כלכלי נרחב במשק. 

בתוך כך, אמש הודיע משרד האוצר כי עילת "כוח עליון" לא תעמוד ליזמים באיחורים במסירת דירות ופרויקטים. 

אז אילו יזמים ואתרים ממשיכם לפעול בימים אלו? 5 פרוייקטי בינוי ראשונים שנבדקו ואתריהם נמצאו פעילים:

sea side של חברת יוסי אברהמי: הפרויקט מוקם במקומו של מלון "סונסטה" המיתולוגי באילת. מדובר בקומפלקס מגורים אשר יכלול 200 יחידות דיור ו- 80 יחידות מלונאיות. בימים אלו מתחילים את חיפוי הבניין, ועובדים במרץ על השלמת הבריכה.

פרויקט סי סייד של חברת יוסי אברהמי באילת // באדיבות חברת יוסי אברהמי
פרויקט סי סייד של חברת יוסי אברהמי באילת // באדיבות חברת יוסי אברהמי

בינוי פינוי "דוניץ בקריית האמנים" של חברת אחים דוניץ": הפרויקט יכלול 14 מגדלים עם כ-1400 יח"ד. השלב הראשון של הפרויקט ובו חמישה מגדלים של 25 קומות כל מגדל, הושלם ואוכלס. בימים אלו החל להבנות השלב השני, הכולל 3 מגדלים בני 35 קומות. הבניין הראשון נמצא בקומה ה-16 ובכל חודש יוצקים כ-3 קומות. בניית השלד של המגדל השישי נמצאת בקומה ה-16 והחברה כבר החלה בביצוע עבודות הגמר, כאשר העבודות על החלוקה הפנימית נמצאות בקומה השביעית.

פרויקט קריית האמנים של חברת אחים דוניץ
פרויקט קריית האמנים של חברת אחים דוניץ

צפו בעבודות שנמשכות בפרוייקט "אונו פריים" של חברת מצלוואי בקריית אונו, הכולל  5 בניינים ו- 393 דירות

פרויקט "יורו בפסגה" של חברת "יורו ישראל": כולל 122 דירות ב-4 בניינים בני 11 קומות בפסגת זאב בירושלים. ארבעת הבניינים נמצאים בשלבי גמר – עבודות הריצוף, טיח והצבע נמצאות בעיצומן.

פרויקט פסגרת יורו של יורו ישראל
פרויקט פסגרת יורו של חברת יורו ישראל

פרויקט "צרפתי על הנחל" בנתיבות של קבוצת רמי צרפתי: 363 דירות ב- 10 בנייני בוטיק בני 9 קומות כל אחד. 60% מהדירות מיועדות לזכאי מחיר למשתכן ו-40% מהדירות מיועדות לשוק החופשי. שניים מהבניינים נמצאים כבר בשלבים מתקדמים של בניית השלד ותחילת ביצוע עבודות הגמרים, וביתר הבניינים עורכת הקבוצה ביצוע קידוחים. 

רמי צרפתי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רמי צרפתי, מציין כי: "אנחנו ממשיכים בכל הכח ולא עוצרים, על מנת לעמוד במועדי מסירה לרוכשים. אנו מקווים שסגירת המדינה לייבוא לא תעכב אותנו במוצרים מיובאים  כמו מעליות ברזים ועוד".

פרויקט צרפתי על הנחל בנתיבות של קבוצת רמי צרפתי // צילום: שרית צרפתי
פרויקט צרפתי על הנחל בנתיבות של קבוצת רמי צרפתי // צילום: שרית צרפתי

"נתיב בשדרה" ברמת בית שמש ד' של קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן: יכלול כ-230 יח"ד ובנוסף שטחי מסחר, ונמצא בימים אלו בשלבי בניה מתקדמים. עבודות השלד נמצאות בשלבי סיום, העבודה על החלוקה הפנימית בעיצומה ובמקביל מבוצעת עבודת חיפוי אבן על הבניינים. שמחה גריידניגר יו"ר ובעלי החברה, מציין כי: "לנוכח החלטת הממשלה שהבינה את חשיבותו של ענף הבניה והחרגתו ומתן האפשרות להמשך תהליכי הבניה ברחבי הארץ וזאת על מנת למנוע החרפת מצוקת הדיור בעתיד, אנו ממשיכים לבנות פרויקטים ברחבי הארץ עם תנופת בניה של אלפי יח"ד הנמצאים בשלבים שונים".

פרויקט נתיב בשדרה ברמת בית שמש ד' של קבוצת נתיב פיתוח // צילום: יעקב לדרמן
פרויקט נתיב בשדרה ברמת בית שמש ד' של קבוצת נתיב פיתוח // צילום: יעקב לדרמן

פרוייקט פרשקובסקי בגליל ים: משתתף בתוכנית מחיר למשתכן, כולל 10 בניינים בני 9 קומות. 

אתר הבניה של פרויקט פרשקובסקי בגליל ים // צילום: מנחם ליפסקר
אתר הבניה של פרויקט פרשקובסקי בגליל ים // צילום: מנחם ליפסקר

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות