banner
ראש עיריית ראשל"צ // צילום: סיון פרג'
ראש עיריית ראשל"צ // צילום: סיון פרג'

ראשל"צ: ראש העיר הנפיק היתרי בנייה בפרויקט עיבוי בינוי, התושבים עתרו נגדו לבית המשפט. העיריה: "פועלים כחוק"

קבוצת תושבים מהרחובות ברנציקי והגדוד העברי בראשון לציון, הגישה לאחרונה בקשה דחופה לפי פקודת ביזיון בית המשפט כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וכנגד העומד בראשה, ראש העיר דב צור. הבקשה הוגשה על רקע העובדה שהוועדה המשיכה להנפיק היתרי בנייה בפרויקטים של עיבוי בינוי וזאת, בניגוד לפסק דין שניתן בנושא בחודש יוני השנה.

בבקשה שהוגשה על ידי עורכי הדין יובל יניב ורונן אלגאלי נאמר בין היתר: "בקשה זו מוגשת לבית המשפט הנכבד על רקע התעלמותם והתנערותם של המשיבים מפסיקת בית המשפט וזאת אף לאחר שפנו המבקשים לב"כ המשיבים והתריעו בפניה על כוונתם להגיש בקשה זו. במקרה דנן, בחרו המבקשים לצרף את דב צור כמשיב לאור התעלמותו הבוטה מפסק הדין ולאור העובדה שתחת פיקוחו כיו"ר המשיבה, שובצו בקשות שונות להיתר לדיון (ואושרו!) וכן הונפקו ונמסרו היתרים למבקשיהם וזאת בניגוד גמור לפסיקת בית המשפט הנכבד".

בבקשה נאמר עוד: "לאור התנערותם המתמשכת של המשיבים מהוראותיו של פסק הדין, ולאור התנהלותם המבזה כמפורט בבקשה זו, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשיבים למלא אחר הוראות פסק הדין במלואן (לשבץ לדיון במליאת המשיבה את כל הבקשות, אשר נידונו תחת ביזוי פסיקת בית המשפט הנכבד, לבטל את ההחלטות לאשרן ולבטל את ההיתרים שהונפקו), ללא כל דיחוי ולאכוף במאסר או בקנס את ביצוע פסק הדין ולחייבם בהוצאות לדוגמא".

עו"ד יניב מסר השבוע ל"גל גפן": "על אף שניתנו שלל החלטות בערר כנגד הועדה המקומית לתו"ב ראשל"צ, אשר בהן הורתה ועדת הערר המחוזית לוועדה המקומית להימנע מלדון, לאשר ולהנפיק היתרים בחריגה מן המכסה הקבועה בתקנון תכנית רצ / 1 / 106 ועל אף האמור בפסק דינו של בית המשפט המחוזי, אשר אסר על המשיבה לדון בבקשות חדשות להיתרים ולהנפיק היתרים במתחמים, בהם חרגה הוועדה המקומית מהמכסה ובהם לא ביצעה בדיקות פרוגרמטיות כנדרש, ממשיכה הועדה המקומית בשלה. לעותרים נודע, כי הוועדה המקומית ממשיכה לשבץ בקשות להיתרים לדיונים ואף ממשיכה להנפיק היתרים בניגוד לפסיקת בית המשפט המחוזי. הדבר חמור מאוד בעינינו, בעיקר מסיבה אחת והיא שאין זה משנה מהי עמדת הועדה המקומית ומהן מטרותיה ולמרות שזכותה של הוועדה המקומית להחזיק בדעה, שהינה מנוגדת לדעתם של העותרים, עדיין שורר בישראל שלטון חוק. צווים של בתי משפט ושל ועדות הערר, יש לקיימם – במיוחד כאשר אנו מדברים כאן על מוסד תכנון שהוא רשות ציבורית מרשויות המדינה".

עוד מסר יניב: "מטרת קיומה של הועדה המקומית היא לשרת את החוק ולאכוף אותו ולכן נשאלת השאלה, כיצד אנו כאזרחים ותושבים, יכולים לשים מבטחינו בוועדה המקומית, שתבצע את התפקיד שלשמו היא קיימת, כאשר זו אינה מקיימת את החוק, המשפט, את פסיקתו של בית המשפט ואת החלטותיה של ועדת הערר?

אם הגוף שנועד לשמש כ"שומר הסף" של הליכי התכנון והבנייה בעיר ראשון לציון, מפר צו של בית המשפט, ביודעין, אז על מי עוד נותר לסמוך? עם כל הכבוד, ככה לא פועלת רשות ציבורית במדינה דמוקרטית".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון פעלה ופועלת בהתאם לפסקי דין והחלטות של בית המשפט. תגובת העירייה לעתירה תינתן במסגרת ההליך המשפטי".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות