banner
DCIM100MEDIADJI_0012.JPG

פינוי בינוי VS מחיר למשתכן

למרות מחיר למשתכן והדיווחים על הקיפאון: היזמים מדווחים על עלייה בפרויקטים להתחדשות עירונית

מחיר למשתכן לא עצר את ההתחדשות העירונית וגם הקיפאון לא מורגש: על פי נתוני הלמ"ס, שיעור התחלות הבנייה בתחום ההתחדשות העירונית במחוז ת"א והמרכז כבר עומד על 30% מכלל התחלות הבנייה. בהרצליה החלה חברת מטרופוליס בהריסת הבניין ברחוב מזא"ה 8, ברעננה חברת ינוב-טרסה תקים מתחם חדש הכולל ארבעה בניינים ברחוב ז'בוטינסקי. בשנה האחרונה החלה בנייתן של כ-8,385 יח"ד במסגרת תכניות להתחדשות עירונית. מדובר בשיעור של כ-16% מכלל התחלות הבנייה בישראל. יתרה מכך, על פי נתוני הלמ"ס ב-12 החודשים האחרונים (אפריל 2016 ועד מאי 2017) שיעור התחלות הבנייה במחוזות תל אביב ומרכז בתחום ההתחדשות העירונית עמד על 30% מכלל התחלות הבנייה באותו אזור, כלומר בתקופה זו החלה בנייה של כ-5,861 יח"ד במסגרת התחדשות עירונית מסך של כ-19,830 יח"ד.

חברת מטרופוליס הרסה אתמול את הבניין ברחוב מזא"ה 8 בהרצליה במסגרת פרויקט התחדשות עירונית. החברה, המתמחה בקידום ובייזום פרויקטים של התחדשות עירונית, עתידה לסיים את הריסת המבנה ביממה הקרובה ואז להתחיל בבניית הבניין החדש. על פי התכנית, מטרופוליס תבנה במקום הבניין הישן בן ה-2 קומת בניין בוטיק בן 7.5 קומות ו-19 דירות חדשות מעל לשתי קומות של מרתפי חנייה. הבניין החדש יכלול תמהיל מגוון של דירות 3, 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוז.

לדברי מנכ"ל מטרופוליס אודי בלום: "1,030 משפחות כבר בחרו לעבור את התהליך יחד עם מטרופוליס ושמו את יהבם על החברה. אנחנו שמחים שעיריית הרצליה אישרה את הבקשה להיתרים. התחדשות עירונית מאפשרת לשש משפחות ממזא"ה בהרצליה ליהנות מדירות חדשות ואיכותיות והעירייה מנגד נהנית משיפור התשתיות במרכז העיר ומהגדלת ההיצע".

הפרויקט נמצא במרכז הרצליה ברחוב שקט בקרבה לרחוב סוקולוב. מדובר באחד מהמיקומים האטרקטיביים ביותר בעיר. חברת אלדר סוהו, שתנהל את שיווק הפרויקט מציעה דירות 3 חדרים במחיר של החל מ-2.15 מיליון שקל, דירת 4 חדרים במחיר של החל מ-2.51 מיליון שקל ודירת 5 חדרים במחיר של החל מ-2.78 מיליון שקל. במקום הדירות הישנות יקבלו הדיירים דירות גדולות ואיכותיות יותר בבניין חדש. הדירות הישנות היו בשטח ממוצע של 93 מ"ר, והם יזכו לתוספת ממוצעת של כ-20 מ"ר יחד עם מרפסת, מחסן וחניה. מחיר הדירות הישנות עמד עד לאחרונה על כ-1.8 מיליון שקל.

מטרופוליס, בבעלות קבוצת אלייד וקבוצת אלדר מקדמת ביצוע, תכנון ורישוי של למעלה מ-25 פרויקטים במתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38/2. בשנים הקרובות היא עתידה להוסיף למעלה מ-1,200 יח"ד רק בתל אביב מעבר לאלה שהיא בונה היום, ויש לה פרויקטים גם בהרצליה, גבעתיים, רמת גן ועוד.

ינוב-טרסה תקים ארבעה בניינים בפרויקט התחדשות עירונית בז'בוטינסקי
ינוב, חברת הנדל"ן הוותיקה באזור השרון בתחום היזמות והבנייה, יחד עם חברת טרסה יזמות, יהרסו שני מבנים ישנים ברחוב ז'בוטינסקי במסגרת פרויקט תמ"א 38 (הריסה ובנייה מחדש) ובמקומם יקימו ארבעה בניינים חדשים עם 90 דירות, זאת לאחר שינוב-טרסה קיבלה את אישור הוועדה המקומית של עיריית רעננה. על פי התכנון של ינוב-טרסה, שני בנייני הרכבת הישנים עם 36 יח"ד שהמשתרעים על פני כ-3.2 דונם ייהרסו ובמקום יוקמו ארבעה בנייני מגורים בני שמונה קומות, מעל לשתי קומות תת-קרקעיות משותפות המיועדות למרתפי חניה ומחסנים דירתיים.

המצב הקיים במתחם ההתחדשות העירונית של ינוב בזבוטינסקי ברעננה
המצב הקיים במתחם ההתחדשות העירונית של ינוב בזבוטינסקי ברעננה

שגיא לנצ'נר, מנכ"ל ובעלים של חברת ינוב, מסר כי: "אנחנו שמחים להמשיך ולבצע פרויקטים להתחדשות עירונית ברעננה. מדובר בפרויקט בלב העיר רעננה המייצר תועלת לכולם: הדיירים הוותיקים ייהנו מדירות חדשות, בטיחותיות ואיכותיות, העירייה נהנית מהאפשרות לשדרג ולחדש את התשתיות במקום מיושן והציבור הרחב ייהנה מחידוש התשתיות באזור כולו".

עומר רונן, מנכ"ל טרסה ינוב ציין כי: "המו"מ עם בעלי הדירות היה מהיר וענייני, ו-100% מבעלי הזכויות חתמו על החוזים ללא אף מתנגד. בעלי הדירות הבינו כי ההתנהלות שלנו היא לקדם את הפרויקט תוך הקשבה ובחינת הצרכים המשותפים הן שלהם והן של החברה, ומציאת פתרונות נכונים לכולם. כעת ייהנו בעלי הדירות מדירה גדולה יותר עם ממ"ד, מרפסת שמש, מחסן וחנייה מקורה – ובכך ערך הנכס צפוי להכפיל את עצמו".

הדמיית פרויקט זבוטינסקי של ינוב ברעננה
הדמיית פרויקט זבוטינסקי של ינוב ברעננה

תמהיל הדירות בפרויקט מגוון וכולל דירות בגדלים 4, 5 ו-6 חדרים כמו גם דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים עם מרפסות רחבות. להערכת ינוב-טרסה פינוי הדיירים הוותיקים יתחיל בעוד כשנה ואז יהרסו המבנים הישנים. בעלי הדירות יזכו בתום הבנייה בדירה חדשה וגדולה בשטח של כ-100 מ"ר – הגדלה של כ-20 מ"ר עם ממ"ד, מרפסת, מחסן וחניה. ינוב-טרסה היא אחת מהחברות הפעילות ביותר בתחום ההתחדשות העירונית באזור השרון. לחברה מעל ל-10 פרויקטים של התחדשות עירונית ברעננה ובכפר סבא. בין היתר פרויקטים שאוכלסו כמו הגר"א 16 בכ"ס ופרויקטים שנמצאים בשלב הביצוע כמו: בר אילן 37 ובר אילן 51 ברעננה, אנה פרנק בכפר סבא ועוד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות