banner
עורכת הדין ענת בירן צילום // בני אדם
עורכת הדין ענת בירן צילום // בני אדם

תוספת זכויות בנייה בתל אביב בעקבות תיקון תוכנית רובע 4

עשרות מטרים בנויים צפויים להתווסף לבנייה חדשה בפרויקטים להתחדשות עירונית, זאת לאחר שהוועדה המחוזית תיקנה את תוכנית רובע 4, בעקבות עתירה מנהלית שהגישו בעלי זכויות כנגד גופי התכנון

תמונה: עורכת הדין ענת בירן צילום // בני אדם

הוועדה המחוזית במחוז תל אביב תיקנה את תוכנית רובע 4 בתל אביב, זאת לאחר שנה ממתן החלטת יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק בעקבות עתירה מינהלית שהגישו בעלי הזכויות ברחוב ועידת קטוביץ׳ בעיר. המשמעות היא הגדלת את זכויות הבנייה שיוכלו לקבל בניינים חדשים באזורי תוכניות השיכונים ברובע 4 ושיפור הכדאיות הכלכלית לביצוע פרויקטים להתחדשות עירונית. 

תיקון התוכנית פורסם בימים אלו, לאחר שב"כ בעלי זכויות ברחוב ועידת קטוביץ' בתל אביב, עו"ד אור מור ועו"ד רון נבון, ממשרד עורכי הדין ענת בירן, פנו בדרישות לוועדה המחוזית לתקן את מסמכיה בהתאם להחלטת יו"ר הוועדה המחוזית. 

כזכור, העתירה המנהלית הוגשה בחודש ספטמבר האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה בת״א, הוועדה המחוזית מחוז תל אביב וועדת המשנה שליד המועצה הארצית. בעתירה נטען כי ועדת המשנה של המועצה הארצית דנה בערר שהגישו העותרים, וקבעה כי בתוכניות השיכונים במגרשים שהבנייה החדשה אינה עולה על 4 קומות וקומת גג חלקית, קו הבניה האחורי יהיה 4.5 מטר וכן, נקבע כי תוכנית רובע 4 לא פוגעת בקווי הבניין על פי תוכנית תקפות. באי כוחם של העותרים, מסבירים לעניין זה כי: "קו הבניין הוא משמעותי מאד בהגדרת היקף זכויות הבניה שניתן לבנות במגרש בתוכנית רובע 4 מאחר ומדובר בתוכנית נפחית. ככל שהוא קטן יותר, ניתן לבנות קרוב יותר לקצה המגרש, וכך לקבל זכויות בניה בהיקף גבוה יותר". 

בין היתר, טענו העותרים כי כאשר פורסמה ברשומות תוכנית רובע 4 למתן תוקף הם הופתעו לגלות שקו הבניין האחורי נקבע על 5 מ', בניגוד להחלטת ועדת המשנה שליד המועצה הארצית, לפיה קו הבניין האחורי יהיה 4.5 מטר וכן, כי התוכנית לא תפגע בקווי בניין בהתאם לתכניות תקפות. בעקבות הגשת העתירה, הנושא נבדק על ידי פוסק, שציינה בהחלטתה כי הוועדה סבורה כי מדובר בתיקון טעות סופר והורתה על התיקון האמור, כך שקו הבניין האחורי במגרשים שהינה בתחום תוכנית השיכונים, בהם הבנייה החדשה אינה עולה על 4 קומות וקומת גג חלקית- יעמוד על  4.5 מטר. בעקבות ההחלטה העתירה נמחקה. 

עו"ד ענת בירן, מסרה כי: "לכאורה צמצום קו הבניין נראה מינורי אולם המשמעות שלו בפועל היא  תוספת של עשרות מטרים בנויים לכל בניין חדש שייבנה באזור תוכניות השיכונים, ולכן התיקון של התוכנית הוא חשוב ומאפשר להבטיח את הכדאיות להתחדשות עירונית בהרבה בניינים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות