banner
צביה וילציק // צילום יהודית הופמן מג'ר
צביה וילציק // צילום יהודית הופמן מג'ר

תבנו לכם קהילה מקצועית ברשת

"כ'אושיית רשת', שהקימה ויזמה קהילה חיה, נושמת ובועטת בעשר אצבעות, אני יכולה לספר לכם שזה עובד"

תמונה: צביה וילציק // צילום יהודית הופמן מג'ר

השבוע העברתי הרצאה בנושא בניית קהילה, כיצד עושים זאת נכון ולמה זה חשוב? כ"אושיית רשת", שהקימה ויזמה קהילה חיה, נושמת ובועטת בעשר אצבעות, אני יכולה לספר לכם שזה עובד! עד היום אין לי שום פלטפורמה פרסומית אחרת לעסק מאשר ה"רשתות החברתיות". ברמה המקצועית, ישנה משמעות אחרת לחלוטין לנוכחות הוירטואלית שלכם אך אתם חייבים ללמוד כיצד להשתמש בכלים החדשים וכיצד למנף את הכלי המדהים הזה לטובת המינוף המקצועי שלכם. הנוכחות הוירטואלית שלכם יכולה לתת לכם אפשרויות והזדמנויות שאפילו לא חלמתם עליהם. את התפקיד הבא, את הלקוח הבא, או/ו את שיתוף הפעולה  עמכם.

.מהי המשמעות של קהילה?
קהילה זוהי קבוצה של אנשים אשר נרתמים ועוזרים אחד עבור השני. לתרום ולהיתרם. אתם יכולים לבסס את השם שלכם תוך כדי עשייה, עבודה, תרומה מעצמכם. נכון שזוהי השקעה אך, זוהי ההשקעה שמחזירה את עצמה לאורך זמן. לא סתם נאמר "מי שישקיע בידע ותוכן יהפוך למלך בעולם החדש". תייצרו עבור הקהילה שלכם ערך, מקצועיות וידע אחרת זמנכם קצר (תיצרו עניין לקהל שלכם). על מנת להקל עליכם אספתי עבורכם מספר טיפים מניסיוני האישי ומתוך מסקנות שאספתי בדרך.

אז איך עושים את זה?
התחילו בהתבוננות. אף אחד לא נכנס לתוך חדר מלא באנשים זרים וישר מתחיל לצעוק. שהו קצת בקבוצה, צפו מהצד, הבחינו בנפשות הפועלות, זהו את השפה ואת המנהגים ואמצו אותם. השתתפו בדיונים מקצועיים או אישים והגיבו, יש לכם המון ידע אל תפחדו לתרום ולתת. הגיעו למפגשים של הקהילה, זה תמיד נחמד לראות ולהכיר את האנשים מאחורי התמונות והפוסטים. אני יכולה להעיד שבהתחלה זה ממש מביך אבל תמיד תזכרו שאתם לא לבד (יש עוד כמה נבוכים בקהל).

צרו תוכן רלוונטי לקהילה שלכם
אל תפחדו להיראות חוסר מקצועיים (לא הביישן למד). תפרגנו גם לקולגות שלכם זה מעלה את הערך המקצועי שלכם. אל תזלזלו ואל תשפטו. היו קשובים ורגישים  לאיש שכותב מולכם, תמיד תזכרו שכל אחד לובש משקפיים בצבע אחר וכל אחד מאתנו מחכה ומצפה להתייחסות שלכם. חשבו- מה מניע את האדם שכתב? למה כתב את שכתב? רק אחר כך גשו למלאכת התגובה, ברגישות ובסלחנות. היו האנשים הגדולים- לא חייבים לענות ולהגיב על כל פוסט. תקראו בין השורות –אני תמיד מעידה שעל פי התגובות על הפוסט, אני יודעת בדיוק היכן כל אחד נמצא עם עצמו. היו קשובים לקהל  שלכם.
חדדו את חוש ההקשבה
אחת התכונות הקשות יותר לנו כבני אדם זה ללמוד להקשיב! היזהרו:

  1. לא לבקר- אלא אם כן יש לכם הצעה לשיפור
  2. תשאירו מקום לטעויות-כולנו בני אדם וטעויות קורות
  3. אל תעצימו את עצמכם על חשבון אחרים
  4. אל תזלזלו במקצועיות של אף חבר שלכם
  5. אל תתייגו אנשים ללא רשותם! (סעיף חשוב)
  6. תמיד תזכרו שבכתב ובאמירה- הדברים לא נשמעים אותו דבר
  7. הרשת פתוחה לכולם ורוב האנשים שקוראים אותך הם קהל שקוף (כ- 90 אחוז רואים ולא מגיבים – אל תשכח אותם)

מיצוב אישי ברשת
ענווה וכבוד למתחרים. ערך ונדיבות (לא לחפש רק מה יוצא לכם, תנו ערך אמיתי מיתוך רצון לתת), זה לא ערוץ מכירות אלא אסטרטגיית שיווק (נהלו מערכת יחסים והשקיעו בה), דאגו שמהפרופיל האישי יהיה ברור מה אתם עושים ושייכו אותו לפרופיל העסקי. חשוב שבפרופיל האישי תהייה גישה לנכסים דיגיטליים אחרים מהם ניתן יהיה להתרשם עוד ולקבל מידע נוסף.

חשוב מאוד!

תמונה שלכם, גם באישי וגם בעסקי כי "אנשים עושים עסקים עם אנשים", לא עם לוגו ולא עם פרוייקט שלכם. קל להתחבר יותר לאיש שאתה. ואני ממליצה מתוך הנסיון האישי שלי – השענו אחורה ותחילו להינות מתחושת הכפר הגלובלי שפייסבוק מייצרת, כי אתם הופכים להיות "אושיית פייסבוק".

חג שמח חברים יקרים,

שלכם,

צביה וילציק – בונה מותגים בענף העיצוב והבניה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות