banner
עיצוב פנים פרי הדר // צילום: סטס שרייבר
עיצוב פנים פרי הדר // צילום: סטס שרייבר

אדריכלות ועיצוב דירות בשלט רחוק

כיצד מעצבים דירות בארץ עבור לקוחות המתגוררים בחו"ל, איך מתאמים דירת נופש בדיוק לצרכים שלהם ומאשרים הלכה למעשה את הרכישות?

תמונה: עיצוב פנים פרי הדר // צילום: סטס שרייבר

כיצד מעצבים דירת נופש כאשר הלקוחות נמצאים מעבר לים ואיך מקבלים החלטות חשובות בשלט רחוק? האדריכל מיקלה סימאונה והמעצבות איריס אבנרי-דביר ופרי הדר מספרים איך מעצבים בשלט רחוק

אישור עקרונות העיצוב והרכישות במייל
האדריכלית איריס אבנרי-דביר עיצבה דירת נופש שנקנתה "על הנייר" ללקוחות מארצות הברית. הדירה הממוקמת בקרבת הים, נרכשה עבור משפחה גדולה, שבה הילדים בוגרים וכולם מעל גיל 20, שמגיעה ארצה בהרכבים שונים. אבנרי דביר ביצעה שינויי תוכנית נדרשים כך שהדירה תתאים לצרכי המשפחה, ונדרשה לבחור חומרים, רהיטים, אביזרים משלימים, ואפילו מצעים ומגבות בשלט רחוק. "דאגתי לתכנן ולעצב דירת נופש, על כל המשתמע מכך: עם ספה רחבה שאפשר יהיה 'להיזרק' עליה, ומקומות ישיבה ואירוח רבים ומגוונים", היא אומרת.

אדריכלית איריס אבנרי דביר // צילום: עודד סמדר
אדריכלית איריס אבנרי דביר // צילום: עודד סמדר

מכיוון שהמשפחה אוהבת לבשל ולארח, תכננה עבורם אבנרי-דביר מטבח רחב ידיים, שולחן אוכל גדול, בר משקאות, וכמובן גם חדרי שינה אינטימיים ופרטיים. העבודה על הפרויקט הזה דרשה התארגנות אחרת, מכיוון שהלקוחות אינם שוהים בארץ, והיה צורך להשקיע הרבה זמן בתכנון מדויק, באופן שייקל על הלקוח לראות את התמונה השלמה, ולאשר את הרכישות הגדולות. ואכן, לאחר עבודה ראשונית מאומצת ואישורים עקרוניים במיילים, הצליחה האדריכלית לרכז את מרבית הרכישות, דוגמת כלים סניטריים, חיפויים, מטבח, מוצרי חשמל, וילונות, גופי תאורה וחשמל חכם, למרתון בן שלושה ימים, בהם הגיעו הלקוחות, להתרשם במו-עיניהם, לאשר ולרכוש את כל הדרוש עבור הדירה. "בביקור הבא של הלקוחות הבית היה מוכן לקראתם, עד לרמת מיץ התפוזים במקרר והעוגה בתנור. הדירה סודרה ונוקתה, המצעים הוצעו על המיטות והמגבות החדשות חיכו להם בחדרי הרחצה", אומרת אבנרי-דביר.

"מאוד נהניתי מהעבודה הזו, אבל בעיקר הודות למזגם ולאופיים של הלקוחות הללו", היא מסכמת, "היתרונות בעבודה מסוג זה הם ברורים: הלקוחות לא לוחצים מדי, סומכים עלי ונותנים לי יד חופשית. מעצם שהותם במדינה אחרת הם חייבים לשחרר, וכך קל לתת לי לכוון ולהגיע לתוצאה הרצויה. מצד שני האחריות כבדה מאוד, באין לקוח ששותף לתהליך. אני צריכה לחשוב במקומו, מה הוא היה חושב ואומר, מה הטעם שלו. צריך לדייק מאוד. וחוץ מזה, כל דבר, אפילו קל שבקלים, 'נופל' עלי, כי אני הכתובת הבלעדית בארץ. החל מקבלת המפתח לדירה, במקרה הזה, ועד תיאום עם ספקים שבאים להוביל את הרהיטים ומוצרי החשמל, וכמובן סידור הדירה עד לאחרון הפרטים.

תכנון: איריס אבנרי דביר // צילום: עודד סמדר
תכנון: איריס אבנרי דביר // צילום: עודד סמדר

"למרות שמאוד נהניתי מהפרויקט הזה, מדובר בניהול פרויקט מסוג אחר, הכולל 'התעסקויות' שאינן אופייניות לאדריכלים. כמו בכל דבר, יש כאן יתרונות וחסרונות. מצד אחד את שולטת יותר בפרויקט, נחסך הרבה בלגן והתלבטויות בחנויות. מצד שני, האחריות כפולה, ואת חייבת להגיע לתוצאה סופית מהודקת ומדויקת. מה שכן, אני חייבת לציין שמהאילוץ הכפוי של הלקוח 'לשחרר', יוצאים דברים טובים מאוד".

ההבדל הגדול בעבודה מול לקוחות ישראליים ללקוחות חוץ
"לקוח חוץ דורש בעצם אמון מאוד גדול כבר בתחילת הדרך, כי מרבית העבודה נעשית על ידי המעצב בשלט רחוק. הלקוח פוקד את הפרויקט רק באבני הדרך וחסרה ההתנהלות השוטפת, היומיומיות והתכופה שיש עם הלקוחות הרגילים", מסבירה מעצבת הפנים הדר פרי.

"צריך מאוד לדייק בעיצוב. העיצוב צריך להיות פרקטי ויפה לאורך זמן, כי מן הסתם הדיירים לא הולכים לשנות את העיצוב בכל פעם מחדש. צריך לייצר משהו נקי ומודרני, להימנע מעומס ויזואלי, ולהקפיד שתשרה תחושה רגועה ונעימה בחלל".

תכנון: אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ
תכנון: אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ

האדריכל מיקלה סימאונה, שמביא את גינוניו האיטלקיים בעת עבודתו עם הקהל הישראלי, מבין "מהבית" שיש הבדל עצום במנטליות האירופאית לבין זו של הלקוח המקומי, שבה יש כבוד והערכה עצומה לתפקיד האדריכל, מתכנן התאורה, ואנשי המקצוע בכלל: "כאשר מציעים ללקוח חלופות הוא ישאל לחוות דעתך ולהעדפה שלך, ויקבל את הכרעתך בסופו של דבר", הוא אומר. בנוסף להבנת מקצוע האדריכלות, יש תרבות שלמה של בתי קיט ואירוח "מגיל מסויים מאוד מקובל להיות מוזמן ולהתארח בווילות ובבתים של חברים ", אומר סימאונה. "להישאר ללון בבתי חברים או קולגות זה יותר אקסלוסיבי ומהווה חופשה מסוג אחר, אך אין ספק שהדבר נפוץ יותר עבור לקוחות חוץ מאשר לישראלים. אלה נחשבים משפחתיים יותר, רוב הזמן לא מתנתקים מהילדים, והרבה יותר ספונטניים, ואפילו מזמינים את עצמם".

תכנון: מיקלה סימאונה // יחצ
תכנון: מיקלה סימאונה // יחצ

בית קיט משמש את הלקוח לתקופת זמן קצובה
ממוצע השהייה בבית נופש או קיט הוא בין שליש או רבע מהשנה, ולכן הדגשים הם פחות על שטחי אחסון, ויותר על עיצוב על-זמני, יצירת תחושת פרטיות, הכנסת מקורות אור טבעיים, סוויטות מעוצבות שמכילות חדר רחצה ושירותים, חללי אירוח ואיזורי עבודה. "התחושה היא פחות של בית מלון ויותר חמימה ונינוחה", הוא מחדד. "הדרישות העיקריות הן לפונקציונליות ולתמהיל מדויק בין חללי אירוח ציבוריים לבין חללים פרטיים. הרעיון הוא לדאוג להתנהלות נינוחה שלא תעיב על מי מהאורחים או דיירי הבית", הוא מדגיש. בין אם אורח רוצה להתעורר בשעה מאוחרת מהשאר, לקרוא ספר בפרטיות יחסית, לבדוק מה קורה במשרד שמעבר לים או לשבת עם כולם.

עיצוב פנים פרי הדר, צילום: רגב כלף
עיצוב פנים פרי הדר, צילום: רגב כלף

איזה תכונות אתה מעריך במיוחד אצל לקוחות החוץ?
"להבדיל מהלקוחות המקומיים, ללקוחות החוץ חשובה מאוד הדיסקרטיות, הם רוצים להיות ייחודיים ומקפידים על סוג של 'דיסטנס', דבר שבעיניי מסייע להליך תכנון מדויק".

האם עיצוב "בשלט רחוק" נחשב קשה או קל יותר?
"אני לא רואה כל הבדל היום בתכנון עבור לקוח שנמצא לידך או מעבר לים. יש כיום עזרים דיגיטאליים שמאפשרים להעביר מידע וחומרים ואפילו לעשות שיחות פנים מול פנים. הלקוחות האירופאיים סומכים ומבינים את תפקיד האדריכל, והוא זה שמכנס 'תחת כנפיו' את כל אנשי המקצוע ודואג להתנהלות נכונה ויעילה" מסכם סימאונה.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות