banner
פינוי בינוי גבעת שמואל | חיים אביטן צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית
חיים אביטן צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית

קבינט הדיור אישר כ- 7000 יח"ד בשלושה מתחמי פינוי בינוי

כמחצית מיחידות הדיור ייבנו בעיר לוד על קרקע משלימה, גם בגבעת שמואל תוקצה קרקע משלימה ובבית שמש יוקצו מחצית היחידות לדיור הציבורי

 

חיים אביטן צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית

קבינט הדיור אישר היום את תכניותיהם של משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לקידומם של שלושה מתחמי פינוי-בינוי למסלול הותמ"ל בערים: לוד, גבעת שמואל ובית שמש. ממשרד השיכון והבינוי מסרו כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תנהל את התהליך מול הותמ"ל, עד להקמת 7,360 יחידות דיור חדשות.

לוד וגבעת שמואל: קרקע משלימה עבור 300 יח"ד
פינוי בינוי בעיר לוד: במתחם העיר העתיקה, עתידות להיבנות 4,717 יחידות דיור חדשות, אשר תחלפנה את  1,777 יחידות הדיור הקיימות במקום. יחידות הדיור תיבנינה על קרקע משלימה שתוקצה במסגרת הסכם הגג של העיר לוד, בהיקף של כ- 1,000 יח"ד בשכונות החדשות בעיר.

פינוי בינוי גבעת שמואל: בשכונת 'גיורא', 1,500 יחידות דיור תוקמנה על שטח בו עומדות כיום 552 יחידות דיור. המתחם יכלול הן קרקע פנויה והן קרקע משלימה בהיקף של כ- 300 יח"ד, אשר תוקצה עבור הפרויקט.

בית שמש:  מחצית מהיחידות יוקצו לדיור הציבורי
בעיר בית שמש, בשכונת 'רמת לח"י', עתידות להיבנות 1,143 יחידות דיור על שטח בו עומדות כיום 176 יחידות דיור. כמחצית מיחידות הדיור בבית שמש מיועדות לדיירי הדיור הציבורי, אשר מתגוררים כעת במקום. הדיירים זכאים לחזור כולם לדירה החדשה שתיבנה, לאחר סיום הפרויקט.

בחודשים האחרונים אושרו בקבינט הדיור מתחמי פינוי בינוי גם ברחובות, נתניה, יהוד, אור יהודה ובת-ים. שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מסר כי: "במקום של צפיפות אוכלוסייה וחוסר במשאבי קרקע כמו זה הקיים בישראל, התחדשות עירונית של שכונות ישנות ומוזנחות והפיכתן לאזורים פורחים ואטרקטיביים במרכזי הערים, הינה רכיב חשוב בהגדלת היצע הדירות.

"חלקה של ההתחדשות העירונית ילך ויגדל בשנים הקרובות בכל רחבי הארץ. התכניות החדשות שיאושרו תבאנה לבנייתן של 7,360 יחידות דיור חדשות לטובת בני המקום הוותיקים ולמען דיירים חדשים. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ במטרה לקדם תהליכי התחדשות עירונית בערים נוספות ברחבי הארץ, כדי לספק פתרונות דיור ואיכות חיים לזוגות צעירים ולמשפרי דיור בישראל".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, מסר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממשיכה להאיץ תהליכים ולקצר את זמני ההמתנה לאישורים. מדובר בבשורה כלכלית וחברתית גדולה. שלושת המתחמים שיקודמו יוסיפו אלפי יחידות דיור לשוק, וכן, יביאו למתחמים הישנים בגבעת שמואל, בית שמש ובלוד אוכלוסייה חדשה ורעננה. בדרך זו, נצמצם פערים חברתיים וסביבתיים  בין השכונות החדשות והוותיקות בערים, ונאפשר את התפתחותן של ערים מודרניות, נוחות ובטוחות יותר בכל רחבי הארץ".

 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות