banner
חיים מסילתי // צילום: דנה קופל
חיים מסילתי // צילום: דנה קופל

חדש: שכר טרחת השמאים יקבע על בסיס ההצלחה בטיפול בתיק

השמאים מיישר קו עם עורכי הדין, ויוכלו מעת לעבוד על בסיס 'הצלחה בתיקים', כלומר גביית שכר טרחה כאחוז מההפחתה שישיג השמאי ללקוח בשומות של עד 150 אלף שקל ניתן יהיה לגבות מהלקוח עד 25%

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, חתם על התיקון לתקנות האתיקה  של שמאי המקרקעין. המשמעות: מעתה יוכלו השמאים בדומה לעורכי הדין, לעבוד על בסיס 'הצלחה בתיקים', כלומר גביית שכר טרחה כאחוז מההפחתה, שישיג השמאי ללקוח. 

"לשכת השמאים דאגה 'לאזרח הקטן', והגבילה בשומות של עד 150 אלף שקל את האחוז שיכול השמאי לדרוש מהנישום ל עד 25%", מסבירים בלשכה, אשר פעלה בחמש השנים האחרונות לתיקון התקנות. 

חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, מסר כי: "התיקון לתקנות האתיקה שנחתם היום הופך את התקנות שתוקנו ב 1966 לרלוונטיות לעת הזו. בתקנות קיים שינוי דרמטי הרלוונטי לציבור בכלל ולאזרח הקטן בפרט. על פי התיקון יוכל אזרח לשכור שירותי משמאי מקרקעין באופן ששכר טרחת השמאי יקבע מראש כאחוז מהפחתת דרישת התשלום. כך יצא שהשמאי יקבל שכר רק במידה והפחית את דרישת התשלום (היטל השבחה, תשלומים לרמ״י, הפקעות) שקיבל האזרח.

"המהלך מבורך עוד יותר לאזרח הקטן שכן בדרישות תשלום נמוכות של עד 150 אלשח, תוגבל דרישת התשלום ל – 25 אחוז. המהלך, כך סבורני, ייתן ליותר ויותר אזרחים את האפשרות והכדאיות הכלכלית לבחון את התשלומים ולערער עליהם.

"לשכת שמאי המקרקעין מודה לשר המשפטים, למנכל ולצוות המשרד ולחברי מועצת שמאי המקרקעין שסייעו בקידום המהלך המבורך."

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות