banner

"לקחת קרקע בתולית ולהקים עליה בניין או שכונה, אין מרגש מזה"

רחל מלכה, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת מעוז דניאל, פועלת כבר 30 שנה בענף הנדל"ן. על פי מלכה: " יש לעשות דברים רק מתוך אמונה ואהבה. התחום הזה בארץ מצריך אורך רוח, עבודה קשה סבלנות, אופטימיות ומיקוד במטרה ללא לאות". צפו בפרויקט מיוחד ליום האישה 2021

תמונה ראשית // צילום: סם יצחקוב

רחל מלכה, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת מעוז דניאל, פועלת ומכירה את ענף הנדל"ן כבר 30 שנה.  מלכה מתמקדת בתחום ההתחדשות העירונית בחברה, ומאמינה כי אין מגבלה לנשים בענף הנדל"ן – מי שרוצה ובוחרת להיכנס בתחום תשיג את המטרה.

מתי ואיך נכנסת לתפקיד או לעולם הנדל"ן?
"נכנסתי לעולם הנדל"ן לפני 30 שנה, יחד עם פיני, בעלי. בתחילת דרכנו עסקנו בביצוע פרויקטים והתחום תמיד עניין אותנו. עבדנו יחד בהרבה תחומים לפני שהגענו לתחום הנדל"ן, אבל הבנייה והעשייה הייתה אהבה ממבט ראשון. לקחת קרקע בתולית ולהקים עליה בניין או שכונה, אין מרגש מזה". 

מה המומחיות שלך ובמה את מתרכזת כיום?
"אני נוגעת בכל התחומים, אך עיקר תשומת ליבי מופנית להתחדשות העירונית בכל שלביה. מול הדיירים, מול עורכי הדין של הצדדים, מול וועדות התכנון ברשויות בשלב הרישוי והתכנון, מול האדריכלים על התכנון,  מול הסרבנים, ובכלל. פרויקטים שאני גאה בהם מאוד הם 560 יחידות דיור בעיר בת ים, 78 יחידות דיור בחולון בשנקר בשלב הפקדת תב"ע, ברמת גן בקריניצי 142 יחידות דיור בשלב הפקדת תב"ע, ויש לנו עוד פרויקטים בשלבים שונים, נכון להיום בהיקף של כ- 4000 יחידות דיור סך הכל". 

היית רוצה לראות יותר נשים בתפקיד בכיר כמו שלך?
"למען האמת אני לא עוסקת בזה יותר מידי. אני רואה בנשים שוות לגברים ולא שואלים גבר אם הוא היה רוצה לראות עוד גברים בתחום הנדל"ן. אני חושבת שיש המון נשים בתחום. אף גורם לא יוכל מול אישה שמעוניינת לעסוק בתחום ספציפי ואני מאמינה שהכל מתחיל ונגמר בבחירה מרצון לעסוק בנדל"ן. אם אין ייצוג, זה מתוך החלטה של כח נשי ובחירה לעסוק בתחום אחר. הנדל"ן הינו תחום מאוד ריסקי ומצריך אומץ והמון שעות עבודה. מבחינתי האישית, יש לי העדפה לעבוד עם נשים, אני מאמינה בנו וביכולות  הבלתי נדלות שלנו כנשים להתמחות בכל תחום, לעשות מתוך אהבה ולהיות מובילות".  

יש זמן לתחביבים ומשפחה?
"התחביב שלי מתחיל בכל יום שישי, לבשל ארוחה טעימה למשפחה שלי, אני לא מוותרת על זמן האיכות הזה. בשבת אנחנו אוהבים לצאת לרכיבה על סוסים בטבע, אני יחד עם פיני בן זוגי. עכשיו התווסף לנו תחביב חדש הנכד שלנו המתוק שאני מכורה אליו".

משפט מעורר השראה לסיכום:
"יש לעשות דברים רק מתוך אמונה ואהבה. התחום הזה בארץ מצריך אורך רוח, עבודה קשה סבלנות, אופטימיות ומיקוד במטרה ללא לאות. מוציאים אותי מהדלת – אני נכנסת מהחלון , מוציאים מהחלון אני נכנסת מהחור במנעול".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות