banner

"אנחנו מביאים צוות שלם וכולם עובדים יחד לטובת הדיירים "

עורכת דין רוית סיני, בעלת משרד עורכי דין רוית סיני, המייצג דיירים בהתחדשות עירונית ומחברת הספר "המדריך לתמ"א 38 ופינוי בינוי".  עו"ד סיני מקדמת פרויקטים בצורה שונה מהרגיל ומספקת מטריה של אנשי מקצוע עוד בשלבים הראשוניים של הפרויקט. צפו בפרויקט מיוחד ליום האישה 2021

עורכת דין רוית סיני, בעלת משרד עורכי דין רוית סיני, המייצג דיירים בהתחדשות עירונית ומחברת הספר "המדריך לתמ"א 38 ופינוי בינוי". משרדה זכה בפעם החמישית בתואר "אחד המשרדים המובילים בייצוג דיירים בתחום ההתחדשות העירונית" והיא פועלת בתחום כבר כמעט עשור. 

מתי ואיך נכנסת לתפקיד או לעולם הנדל"ן?
"אני מלווה את תחום ההתחדשות העירונית משנת 2011. לפני כן עסקתי בתחום הגירושין, ואחד הלקוחות שלי ביקש את עזרתי בבניין שלו גבעתיים – ברחוב המעלות 6. זה הבניין הראשון שניהלתי וייצגתי, הוא נהרס בשנת 2015 ואוכלס בשנת 2017. הסיבה שבחרתי להמשיך בתחום היא שבעלים של בניין ישן, של דירות ישנות, לא יודעים וגם אין להם את הכלים, להתנהל מול יזמים בלי צוות מקצועי שיסייע להם. אנחנו מביאים צוות שלם וכולם עובדים יחד לטובת הדיירים ומנהלים מכרז לאיתור היזם שיענה על התנאים שלנו שהוגדרו והוסכמו על ידי הדיירים ולא על ידי היזם".

מה המומחיות שלך ובמה את מתרכזת כיום?
"ראשית, הדרך שבה אני מנהלת ומייצגת דיירים שונה מכל משרד אחר. זאת בגלל שיש לנו צוות מקצועי שבוחן את הזכויות של הפרויקט עבור הדיירים לפני שבכלל מתחילים את התהליך. אנחנו מתחילים רק אחרי שאנו בוחנים, יודעים ומבינים מה ניתן לקבל בעירייה. למשל, האדריכל מטעמנו מחשב את הזכויות, והשמאי עורך בדיקה כלכלית, בדיקה שהיא לא פחות חשובה כדי לדעת מה המקסימום שניתן לתת לדיירים ברמה המסחרית. רק אחרי הבדיקות המקדמיות, אנו מציגים לדיירים את התמורה המקסימלית. כל זאת ללא עלות מצד הדיירים. בהמשך, אם הם מסכימים לתמורות, אנו מתקדמים למכרז. הבדיקה הראשונית הזאת מראה לנו מי מהדיירים יחתום מול יזם בסופו של דבר ומי לא. זוהי אחת הבעיות בתחום. רוב עורכי הדין לא מכירים את כל הדיירים, אלא רק בעת החתמת ההסכם ואחרי שכבר נמצא יזם. אז מגלים שחלק מהדיירים בכלל לא מעוניינים ואז לא ניתן להגיע ל80% על ההסכם מול היזם. זהו תהליך לא נכון שבו כולם מבזבזים המון זמן. בשיטה שלנו אנו מגלים זאת תוך זמן קצר". 

היית רוצה לראות יותר נשים בתפקיד בכיר כמו שלך?
"אני חושבת שעצם היותי אישה לא מקנה לי משמעות מיוחדת, מה שחשוב הוא להיות מקצועי, אמין, לתת את תשומת לב לאותם דיירים שנזקקים. לנהל פרויקטים של התחדשות עירונית זה משהו שדורש המון אחריות, ניסיון, ומקצועיות. אני מאמינה שדיירים שבוחרים בצוות שלי, בוחרים בנו בזכות הכישורים וההצלחה בפרויקטים שסיימנו".

יש זמן לתחביבים ומשפחה?
"את הזמן שנותר לי אחרי שעות העבודה אני מקדישה למשפחה, לספורט, ולחברים".

משפט מעורר השראה לסיכום:
"הכל אפשרי כל עוד את מאמינה בעצמך. אני שמחה לעמוד במטרות שהצבתי לעצמי, שמחה וגאה בשותפים שלי לדרך. יש תמיד לאן לשאוף כי השמיים הם הגבול".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות