banner

תביעת ביזיון בית משפט נגד רשות מקרקעי ישראל

העותרים: רמ"י מעכבת בנייה של 200 יחידות דיור ביבנה

חברת "סביוני יבנה" הגישה באמצעות עוה"ד שמואל שוב ושושי בירזון  ממשרד עוה"ד שוב  ושות' בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט,  לביהמ"ש  השלום בראשל"צ כנגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

סביוני יבנה בע"מ טוענת כי רמ"י מפרה ברגל גסה הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים (צד נוסף היו העיריה והועדה המקומית לתכנון ולבניה) ואושר בבית המשפט כפסק הדין עוד בשנת 2004. במסגרתו, בין היתר, התחייב מנהל מקרקעי ישראל, בתוארו דאז, להנפיק חוזה פיתוח לחברה בסמוך לאישור תכנית  במתחם המערבי במרכז העסקים העירוני (מע"רר- כ.ק) של העיר, על אף שתכנית המע"ר אושרה ופורסמה בעתונים ב- 2.9.16. עוד לטענת העותרים, רמ"י , למרות פניות חוזרות ונשנות, טרם הנפיקה חוזה פיתוח למגרשי החברה לבניית 200 יחידות דיור.

למרות אישור התכנית לפני כשנה, ללא חוזה פיתוח, החברה לא יכולה לבנות יחידות הדיור במגרשים שהוקצו לה במסגרת התכנית ואף לא לעשות כל דיספוזיציה אחרת בקשר למגרשים, כך נמסר מהחברה. עוד נטען בתביעה כי למרות  המחסור בדיור  והצורך לבנות יחידות מגורים, רמ"י מפרה את פסק הדין, לא מנפיקה חוזה פיתוח ו/או חוזה חכירה  למרות התחייבות ובכך מעכבת בניה של 200 יחידות דיור בעיר יבנה.

יצויין כי בהליך אחר בבית המשפט המחוזי מרכז, שניהלה סביוני יבנה כנגד רמ"י, עיירית יבנה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה , פסק בית המשפט, כי הרשויות הפרו הסכם הפשרה שנחתם עימן ועיכבו הליכי אישור התכנית במשך שנים. בית המשפט פסק פיצוי  של כ- 13 מיליון שקלים לחברה. על פסק דין זה הגישו הצדדים כולם ערעור לביהמ"ש העליון, שטרם נידון.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות