המכולה נחתכה, נפתחה מצדה האחד וחופתה בחלונות זכוכית, כך שתהפוך למעין חדר נוסף, שחושף את המחסן הגדול, לב החברה. היא נצבעה מחדש בגוון כחול-רויאל והוצמדו לה, מצדו האטום של האלומיניום, גופי תאורה שמעניקים לה מראה חמים
הפרויקט: משרדי "סלע לוגיסטיקה" באשדוד
אדריכלות, תכנון ועיצוב: מרינה רכטר-רובינשטיין
שטח המשרדים: 1,000 מ"ר
צילום: ליאור טייטלר
אדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין ומשרדה "REMA אדריכלות", נבחרו למשימה מאתגרת והכניסו אפור וצהוב אל תוך משרדי חברת "סלע לוגיסטיקה", לאחר שהנהלת החברה החליטה להתחדש במשרדים מעוצבים, שיהוו תפאורה מרעננת ונעימה. רכטר רובינשטיין בחרה להעניק טוויסט אלגנטי ומפתיע לחומרים המאפיינים את העבודה היומיומית. כך נכנסו עץ, אלומיניום, צינורות גלויים, זכוכיות ואפילו מכולה שלמה אל תוך המשרדים. "התייחסתי אל החומרים בקונוטציה אחרת ואני גאה בשילוב שיצרתי. כזה שלכאורה לא קשור ולא מתחבר – אבל הפך למשהו חדש, מעניין שמתחבר מצוין", היא מסבירה. "בעיניי התוכנית היא הכי חשובה".
עוד היא מציינת כי התכנון שלה היה ליצור חלל שמעודד סביבת עבודה יצירתית, צעירה ומלאת חיים. לדבריה, "מכיוון שזו אינה חברת לואוטק בחרתי במודע בחומרים הפשוטים האלה, חלק מהדי אן איי של החברה. מאוד רציתי שהם יהוו את הזהות בקונוטציה חדשנית, מודרנית ואלגנטית".
שפת העיצוב של המשרדים המעוצבים משלבת את אותה חדשנות מודרנית, בעזרת שימוש במכולות ובחומרים פשוטים כמו קרשים, אלומיניום וזכוכית, תוך שנוצקו להם מאפיינים רעננים, כאלה שלא מזכירים מחסן או אתר בנייה, בעזרת צבעוניות וצורניות מותאמת. חיפויי עץ, מנורות מתכת וצבעוניות רכה מבססים את התוצאה הביתית, הפסטורלית ועם זאת תעשייתית שביקשה רכטר-רובינשטיין ליצור.
"חברת הגרפיקאים Hube הציעה ללכת על לוגו לבן דווקא, וקיבלתי את ההצעה להשתמש בו בצורה קצת אחרת, יותר מרומזת. במקום להציב אותו כמו שהוא בכניסה, בחרנו להציב ארבע תמונות, כל אחת מהן עם צבע אחר של הלוגו, ובהמשך את הלוגו בלי צבע, בלבן נקי. כך שהלוגו משודר בתת מודע של הבאים, עד שהם 'פוגשים' בו". רכטר-רובינשטיין מציינת כי זוהי דרך אלגנטית, ייחודית ומרתקת יותר להציג את סממני החברה.
אין ספק כי התוספת המעניינת מכל בעיצוב החדש היא המכולה, "אביזר" לא שגרתי בעליל. "בכוונה בחרתי במכולה שאינה מושלמת, עם 'דפיקות' ופגמים. כל רעיון המכולה המחיש עד כמה העסק הזה הוא משפחתי, ועד כמה העובדים מסורים ומחוייבים למקום עבודתם", היא מספרת.
בסופו של דבר המכולה נחתכה, נפתחה מצדה האחד וחופתה בחלונות זכוכית, כך שתהפוך למעין חדר נוסף, שחושף את המחסן הגדול, לב החברה. מצדו האחר חלונות אל החוץ, משקפים את הנוף בצורה לא-שגרתית. המכולה נצבעה מחדש בגוון כחול-רויאל והוצמדו לה, מצדו האטום של האלומיניום, גופי תאורה שמעניקים לה מראה חמים.
אתגר התקרה הנמוכה הביא לפירוק התקרה הקיימת ולחשיפה של צינורות ביוב, שהיו מאוד בולטים באיזור הכניסה. רכטר-רובינשטיין בחרה לתלות תקרות אקוסטיות תלויות בצורה אלכסונית, באופן שמסתיר את הפגמים ומטשטש את המראה הפחות מושך. לדבריה, בחירת הריהוט ו"זריעת" אלמנטים גרפיים בחללים השונים – הפכו את המשרדים הללו למשהו אחר.