banner
מתחם לוינסקי בתל אביב // צילום: מגדילים
מתחם לוינסקי בתל אביב // צילום: מגדילים

בשורה לדיירים הסמוכים לתחנה המרכזית ת"א – מתחם לוינסקי בדרך להתחדשות

התכנית אושרה לפני 14 שנים אולם שונתה בעקבות תוואי הרכבת, ותציע תוספת מגורים. בימים אלו הופקדה תכנית איחוד וחלוקה

זיו גולדפישר 31.03.2024

בשורה לתושבים המתגוררים בסמיכות לתחנה המרכזית בתל אביב, וממתינים להתחדשות עירונית: תכנית איחוד וחלוקה למגרשים במתחם לוינסקי הופקדה בימים אלה בוועדה המקומית. מדובר במהלך שהוא תנאי למימושה של תכנית התחדשות מתחם לוינסקי, שאושרה לפני 14 שנים, ומציעה 250 יח"ד ב-4 מבנים, וכן כ-130,000 מ"ר מסחר ותעסוקה. כמו כן, התכנית מציעה המרה של שטחי תעסוקה לטובת תוספת של 160 יח"ד.

תכנית מתחם לוינסקי היא תכנית לאיחוד וחלוקת מגרשים כפי שנדרש בתכנית תא/3277 "התחדשות עירונית – מתחם לוינסקי" שאושרה בשנת 2010, כתנאי למימוש הבניה והוצאת היתרי בניה במתחם הצמוד לתחנה המרכזית. התכנית מציעה ארגון מחדש ל-250 יח"ד, וכן 115,500 מ"ר לתעסוקה ו-16,000 מ"ר למסחר שאושרו בתכנית. 

התכנית, ששטחה כ-33 דונמים, כוללת שני מרחבים: מרחב צפוני (צפונית לרחוב לוינסקי), שבו מוצעת הקמת 4 מבני מגורים בני 9 קומות מעל 4 קומות מסד מסחריות, ובסה"כ 13 קומות. היקף המגורים – עד 250 יח"ד, סך השטחים המבונים מעל הקרקע – 41,740 מ"ר . מצפון למגורים מוצע שצ"פ שמתחתיו דרך תת קרקעית ציבורית. במרחב דרומי מוצעת הקמת שני מגדלי תעסוקה שגובהם 33 קומות מעל 4 קומות מסד למסחר ותעסוקה-סה"כ 37 קומות סך השטחים המבונים מעל הקרקע – 113,350 מ"ר. תנאי למימוש התכנית היה אישור תכנית איחוד וחלוקה, אשר הופקדה כעת.

מתחם לוינסקי בתל אביב // צילום: מגדילים
מתחם לוינסקי בתל אביב // צילום: מגדילים

התכנית שהופקדה בימים אלה כוללת שינויים באופי הבינוי הקבוע בתכנית, הנובעים מאישור מתוואי הרכבת. במרכז התכנית עובר רח' לוינסקי, אשר לאורכו אושר תוואי הרכבת הקלה. התכנית כוללת הריסה של המבנים הקיימים והקמת מבני מגורים, תעסוקה ומלונאות הכוללים קומות תחתונות למסחר, משרדים ושימושים ציבוריים מעל חניון תת קרקעי משותף. 

כמו כן, התכנית מממשת את האפשרות להמרה של כ-12,800 מ"ר עיקרי מתעסוקה למגורים בהיקף של 160 יח"ד. התכנית כוללת שינויים לתכנית המקורית, בעקבות אישור תוואי הרכבת הקלה. עוד מציעה התכנית, צמצום קומות המסד ופתיחת קומת הקרקע עבור מעבר ושהייה להולכי הרגל, עליה בגובה הבינוי המוצע עד כ-17 קומות במרחב הצפוני וכ-42 קומות במרחב הדרומי, בסמוך למבנה התחנה המרכזית.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות