banner
ישראל דנציגר // צילום: המשרד להגנת הסביבה
ישראל דנציגר // צילום: המשרד להגנת הסביבה

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה: סלילת כבישים זה בזבוז כסף

"צריך להסיט את ההשקעה לקידום תחבורה נקייה, ציבורית, שיתופית, וחכמה", כך אמר היום ישראל דנציגר, בוועידת ראש הממשלה

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, אמר היום בנאומו בוועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה, כי "כל שקל שהמדינה משקיעה בסלילת כבישים הוא שקל מבוזבז. צריך להסיט את ההשקעה לקידום תחבורה נקייה, ציבורית, שיתופית, בטוחה וחכמה".

בהתייחסו לכניסתן לתוקף של תקנות המשרד להגנת הסביבה לפיהן בעלי רכב דיזל מזהם ישן לא יוכלו לחדש את רישיון הרכב שלהם אם לא יתקינו מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר, אמר דנציגר: "בעוד יומיים תיכנס לתוקף מהפכה. רכבי דיזל כבדים ומזהמים לא יוכלו לחדש רישיונם אלא אם יתקינו מסנן. אנחנו במשרד להגנת הסביבה מסבסדים מסננים, אוטובוסים חשמליים, נותנים מענקי גריטה נדיבים ומובילים להפחתה של 30% בזיהום מתחבורה. המהלך יציל חיים של מאות בכל שנה, וישפר בריאות של אלפים בכל שנה".

לדברי דנציגר: "זיהום אוויר הוא הבעיה הסביבתית המשמעותית ביותר מבחינת הסיכון לבריאות הציבור. התחבורה היא המקור העיקרי לזיהום האוויר בערים, וכמחצית ממקרי התחלואה והתמותה מזיהום אוויר נובעים מתחבורה. בנוסף, התחבורה היא הגורם השני בחשיבותו בישראל לפליטות גזי חממה. בארצות הברית התחבורה היא כבר הגורם הראשון בחשיבותו. התחבורה היא גם המקור העיקרי למטרדי רעש הפוגעים באיכות החיים של הציבור. מסיבות אלה ואחרות, קידום של תחבורה חכמה, חשמלית ונקייה, שיתופית וציבורית הוא אינטרס כלכלי וסביבתי משותף. זו הזדמנות אדירה לכל היזמים בכנס הזדמנויות עסקיות לשפר את חיינו ולהציל חיים".

בתמונות: ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. צילומים: המשרד להגנת הסביבה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות