banner
רוני חזקיהו // צילום דר בון באדיבות דוברות משרד האוצר
רוני חזקיהו // צילום דר בון באדיבות דוברות משרד האוצר

משרד האוצר גייס חוב ממשקיע בהיקף של 140 מיליון דולר

אגף החשב הכללי במשרד האוצר גייס חוב ממשקיע אסטרטגי יפני לטווח של 7 שנים, בהיקף של 15 מיליארד יין

רוני חזקיהו // צילום דר בון באדיבות דוברות משרד האוצר

החשב הכללי, רוני חזקיהו, ביצע הנפקה פרטית למשקיע מוסדי מוביל ביפן לטווח של 7 שנים ובהיקף של 15 מיליארד יין- כ- 140 מיליון דולר. באוצר מדווחים כי ההנפקה בוצעה לאחר סבב פגישות עם משקיעים שקיים החשב הכללי בטוקיו בחודש שעבר, כחלק מאסטרטגיה להרחבת בסיס המשקיעים של ממשלת ישראל באסיה בכלל וביפן בפרט. 

מדובר באחד המשקיעים הגדולים ביפן אשר משקיע במדינות בעלות דירוג גבוה בלבד ושעבורו מדובר בהשקעה הראשונה בחוב ממשלת ישראל. ההנפקה בוצעה בריבית יין קבועה של 0.15%. החתם בהנפקה היה GOLDMAN SACHS אשר משמש כעושה שוק ראשי באג"ח ממשלתיות.

מהאוצר נמסר כי: "דירוג האשראי הגבוה של מדינת ישראל הביא לגידול בביקושי המשקיעים האיכותיים ולראייה בחודש שעבר ביצעה ממשלת ישראל לראשונה הנפקה של 500 מיליון יורו לטווח של 50 שנה". 

החשב הכללי, רוני חזקיהו, מסר כי: "הנפקה אסטרטגית זו, יחד עם ההנפקה שבוצעה לטווח של 50 שנה בחודש שעבר מעידות על הביקוש הגובר מצד משקיעים גלובליים איכותיים המעוניינים להשקיע בכלכלת ישראל ואת החשיבות בהרחבת בסיס המשקיעים".

סגן בכיר לחשב הכללי, גיל כהן, הוסיף כי: "ההנפקה בוצעה כחלק ממדיניות החשב הכללי לגיוון מקורות המימון העומדים לרשות המדינה, והינה חלק מתכנית רב-שנתית להנפקות ממשלת ישראל בשווקים חדשים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות