banner
עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ // צלום: אלעד גונן
עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ // צלום: אלעד גונן

טיפים לעיצוב ביתי מרגיע לימי הקורונה

בצל הקורונה והבידוד: אנשי מקצוע ומעצבים מובילים, עם המלצה חמה להתאמת החלל לתקופה הנוכחית. כיצד תיצרו אווירה מרגיעה בבית?

עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ // צלום: אלעד גונן

סידור חדר השינה מחדש
ברברה ברזין, מעצבת פנים: "חדר השינה שלנו הופך בימים האלה בפרט למקום מפלט בתום יום רווי מתחים והסחות, בטח ובטח עכשיו כשהילדים רחוקים מהמסגרות. אני מציעה להקדיש זמן לפנות את הבלגן והגבבה מחדר השינה ולהפוך אותו למרחב חף מחפצים מסודרים ומאורגן. 

ארגנו ופנו את הניירת, את הבגדים, התכשיטים והבייביליס, הותירו את המשטחים חלקים ונקיים. גודש צורני מעיב על תחושת השקט וזה בוודאות משהו שאנחנו לא רוצים. למי שמוכן להרחיק לכת הייתי מציעה להחליף את המנורה בחדר לנורת פחם מדומרת (שניתן לעמעם) שמפיצה אלומת אור כתומה-אדמדמה מאוד מרגיעה. 

לאלה שמתאפרות בחדר, קחו רק בחשבון שהיא אינה מתאימה למשימה. באותה מידה אפשר לרכוש מנורה רצפתית עומדת קלאסית שתמיד נראית נהדר ויכולה לתת פתרון הולם לתאורת אווירה. נרות הם אמנם עניין של טעם והתפעול שלהם דורש קצת טרחה אבל הם יכולים להפיח בחלל תחושת רוגע ונינוחות. 

אישית אני משתמשת במבער מיוחד לו אני מוסיפה תמצית שמנים אתריים בריח יסמין או לבנדר. הניחוחות שמתפזרים בחלל מחזירים אותי מהר מאוד לריזורט בתאילנד ומייצרים תחושה של ספא. לסיום- זהו בדיוק הזמן להתפנק במצעים טובים. ממש לא צריך למלא את הארון ב-10 סטים של מצעים. שניים יספיקו בהחלט. השקיעו בקניית סט מצעים לבנים (צבע שתמיד מרגיע). בחרו בסט מצעים מבד כותנה שמורכב מסיבים טבעיים נושמים. זהו בד שפחות מזיעים בו ונחשב כבעל ספיגה טובה. לפני שקונים, בידקו את צפיפות החוטים כשהאידיאל הוא בין 400-500 סיבים לאינץ מרובע כך תדעו שבחרתם סט נעים למגע, עמיד ואפקטיבי יותר".

עיצוב דניאל מיכאלי // צילום ליאור טייטלר
עיצוב דניאל מיכאלי // צילום ליאור טייטלר

סידור המרפסת מחדש
דניאל מיכאלי, מעצב הפנים: "נצלו את המרפסת, שמעבר להיותה סמל כלשהו שנולד באיטליה, אין ספק שהיא מהווה מפלט ודרך לקבל אוויר נקי ולהרגיש מחוץ לבית. נצלו אותה! סדרו אותה, נקו אותה, תארגנו בה פופים וישיבה לא קונבנציונאלית נוספת שתהפוך את השהייה בה לאיכותית. זה ה!!! זמן לנצל את המרפסת. אגב, חלל המרפסת יכול להיות גם אידיאלי במהלך היום לעבודה. 

עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ // צילום אלעד גונן
עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ // צילום: אלעד גונן

חלל עם תאורה חמה ורכה
אריאלה עזריה ברקוביץ', מעצבת הפנים: "מה שממש מרגיע אותי זה תאורת אווירה רכה ונעימה. לא האור הלבן, אלא האור הרך,  בגוון צהוב חם. התאורה משפיעה על הנפש. תאורה עם אור לבן קר תשנה את מצב הרוח וההרגשה הפנימית, לעומת חלל עם תאורה חמה ורכה.  אם אין לכם תאורה רכה או דימר שמאפשר לעמעם את האור, ממליצה מאוד להדליק נרות, ולא לשכוח את הכוס יין בצד".

עיצוב יפרח בן צבי // צילום: שי אפגין
עיצוב יפרח בן צבי // צילום: שי אפגין

להפוך את הסלון למרחב אינטימי
יפרח בן צבי, מעצב רהיטים: "לשדרג  את הסלון הביתי למרחב יותר אינטימי ועוטף על ידי תוספת של כריות רכות ונעימות, כירבוליות שכיף לחבק ואפילו תוספת של פוף שמאפשר צורת ישיבה נוספת ומרחיב את מעגל השיחה. אין ספק שהסלון הביתי שלי, הפך להיות פינת משפחה חמה ונעימה".

וטיפ לדרך… אין דבר מרגיע יותר מאמבטיה
שלומית לזרוביץ', מנהלת שיווק ופיתוח ב"סטודיו קרמיקה": "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, בעיקר נפשית. גם כשמנסים לדבוק בשגרה עדיין קשה להתעלם מהחדשות שזורמות מהארץ ומהעולם. הדרך שלי להירגע, גם אם לזמן קצר, היא להכין לעצמי מידי ערב אמבטיה ארומטית שנחשבת לאחת משיטות הטיפול הבולטות בארומתרפיה. כל מה שצריך לעשות הוא למלא את האמבטיה במים חמימים ונעימים למגע ורגע לפני שנכנסים פנימה, לטפטף כ-6 טיפות שמן פחות או יותר. לשמנים האתריים תכונות רבות והם נפלאים להרגעות ולהפגת מתחים, בדיוק מה שאנחנו צריכים בימים טרופים אלה". 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות