banner
אלון בן צור // צילום: רוני סופר
אלון בן צור // צילום: רוני סופר

כיצד ישפיעו עליכם התקנות החדשות של המפקח על הביטוח?

בעקבות פרסום תקנות חדשות של המפקח על הביטוח, במסגרתן מופיע חוזה אחיד המחייב את היזמים והחברות הקבלניות, אומר המומחה בתחום ביטוח קבלני, אילון בן צור, כי: "מדובר בשינוי תהומי"- כל ההסברים ומה שאתם חייבים לדעת על התקנות החדשות

אלון בן צור // צילום: רוני סופר

המפקח על הביטוח פרסם לאחרונה תקנות חדשות, במסגרתן מופיע חוזה אחיד המחייב את היזמים והחברות הקבלניות בפרויקטים השונים. "אישורי ביטוח של התקנות החדשות של המפקח על הביטוח הביאו למצב שיש חוזה אחיד שמחייב את חברות הביטוח ואת מזמיני העבודות למיניהם", מסביר אילון בן צור, מנהל התחום הקבלני ב"גבאי סוכנות לביטוח" בע"מ, את משמעות התקנות, "למעשה כיום ישנה חובה לקבל אישור אחד אחיד שאין בלתו ולא אישור שכל אחד יכול להמציא לעצמו על ידי ספקים שונים למיניהם. האישור הזה נותן מידע מאוד בסיסי ומדויק לגבי מהות הכיסוי".

מהן הסיבות שהובילו למהלך?
"המהלך הזה מגיע משתי סיבות עיקריות: העובדה שחברות הביטוח הרגישו שהן הופכות להיות שותפות עסקיות בין הלקוח שלהן המבוטח ובין מזמין העבודה או ספק השירותים שאליו הלקוח מספק את השירותים בגלל היקפי האישורים, הפירוט שהיה בהם צורת ההגשה של הדרישות שלהם וזה דבר לא רצוי. 

סיבה נוספת היא העובדה שקבלת האישורים עד עתה גזלה הרבה זמן ומשאבים מאחר ותמיד יש נוסחים חדשים ותמיד צריך להמציא את התורה מחדש זה גרם להרבה מאוד סרבול ועיכובים במתן הכיסוי הביטוחי וצורך בשעות עבודה וכוח אדם". 

עד כמה התקנות החדשות עשויות להשפיע על ענף הבנייה וההתחדשות העירונית בפרט?
"מדובר בשינוי תהומי. האישור שניתן על ידי בדיקה מאוד פשוטה של הכיסויים שיש ללקוח כאשר המפקח על הביטוח החליט שזו הדרך הנכונה לעבוד לייעל את העבודה ולמנוע טעויות שיכולות לפגוע באיתנות של חברת הביטוח. 

"כל קבלן או נותן שירותים צריך לשים לב, כאשר מחייבים  אותו לאישור ביטוח, עליו לדרוש את נוסח האישור החדש ובלבד שיהיו בו מוטמעים כל הקודים הנדרשים ע"י נותן האישור  ,היכן שהיו התחייבויות עבר לפני ה -1 לדצמבר, עבודות שהתחילו בעבר חוזים שנחתמו קודם ל01.12 , האישורים הישנים עדיין תקפים לשנת  2020 אבל כל דבר חדש יחייב אישור חדש".

כיצד התקנות החדשות באות לידי ביטוי בפרויקטים של התחדשות עירונית?
"ככל שבפרויקט ההתחדשות העירונית תהיה דרישה מטעם הדיירים או גוף שמלווה פיננסית את הפרויקט, יהיה חייב להיות אישור ביטוח בנוסח החדש". 

האם לדעתך קיימת מודעות בקרב הציבור לשינויים?
"צריך לעורר את המודעות, אנחנו עושים כל מאמץ לעורר אותה. שלחנו להרבה מאוד לקוחות שלנו הודעות והסברים. סוכנים מיידעים כמה שיותר לקוחות על השינוי שייעל את העבודה ויחסוך כעסים מיותרים. בנוסחים הישנים היו הרבה מאוד נקודות מחלוקת, עכשיו כשיש אישור שכולם מחויבים לחתום עליו כפי שהוא, אין מקום למחלוקת כי זו הוראה של המפקח על הביטוח שאינה ברת שינוי .

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות