banner
הדמיה: קשת מ.כ. ניהול פרויקטים בע"מ
הדמיה: קשת מ.כ. ניהול פרויקטים בע"מ

עיריית אשקלון תביא לאישור תוכניות הכוללות כ-1,500 יח"ד בקרקעות משלימות

ראש עיריית אשקלון מתייחס לאישור התוכנית הראשונה בארץ במסגרת קרקע משלימה: "ייעודה של הקרקע הזו כקרקע משלימה הוא הסיבה היחידה שהוריתי על הכפלת כמות יחידות הדיור"

עיריית אשקלון פורטת את המהלכים שעמדו מאחורי האישור הראשון בארץ שניתן לתוכנית המהווה קרקע משלימה לפרויקט פינוי בינוי ואשר כוללת 277 יח"ד חדשות. "מדובר במהלך שהובילה המינהלת להתחדשות עירונית באשקלון יחד עם ראש העיר ומהנדסת העיר לבטל מכרז שתוכנן במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" בנוגע לקרקע האמורה", מציינים בעירייה, "מספר יחידות הדיור בתכנית הוכפל בהשוואה לתכנון המקורי במסגרת תכנית מחיר למשתכן. זוהי הפעם הראשונה בה מגרש שיועד לבניה 'רגילה' בקרקע פנויה, זוכה לתכנון מחודש ונרחב יותר לטובת סיווגו כקרקע משלימה לקידום פינוי-בינוי".   

החלטה תקדימית
יש לציין התוכנית כוללת 137 יחידות דיור תוספתיות והן לא ייחשבו במכסת יחידות הדיור הקיימת היום לעיר.  "לראשונה בארץ, קדמה לתכנית זו החלטה תקדימית של מינהל מקרקעי ישראל, לפיה נקבע כי תוספת יחידות הדיור בתכנית זו יהוו תוספת ל"בנק" הקרקעות המשלימות שהמדינה הקצתה לעיר אשקלון. בהתאם להחלטת רמ"י, עיריית אשקלון תוכל לייצר עוד יחידות דיור ליזמי פינוי-בינוי הפועלים בעיר וזאת כתוספת לכמות יחידות הדיור שהוקצו לעיר במסגרת הסכם הגג", כך מציינים עוד בעירייה. 

מדובר במהלך המתבסס על הוראות סעיף 5.6.17 (3) בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל, לפיו כל יחידת דיור שתתווסף לתכנית חדשה כתוצאה משינויי ייעוד או מתוספת זכויות, תיחשבנה כמגרש השלמה לטובת תכניות התחדשות עירונית בנוסף לכמות יח"ד שנקבעה בהסכם הגג של אותה עיר או בהחלטות אחרות של רמ"י וזאת, בהסתמך על חוות דעת של מתכננת המרחב. בהתאם לחוות דעתה של מתכננת מרחב ירושלים, עמליה אברמוביץ, ניתנה החלטה תקדימית זו ע"י מנהל מרחב י-ם ברמ"י, אסף רפלד. בעירייה אומרים עוד כי: "חשוב לציין כי ללא הצורך ביחידות אלה עבור תכניות התחדשות עירונית, תוספת יחידות הדיור שאושרה בתכנית זו, לא היתה באה לעולם ועל-כן נאות מרחב י-ם ברמ"י לאשר, לראשונה, החלטה זו ולאפשר לעיריית אשקלון להמשיך ולפעול גם בתכניות אחרות להוסיף יחידות דיור, כשהמטרה המשותפת הן לעירייה והן לרמ"י הינה תכנון מיטבי יותר לעיר וכן, הגדלת מכסת יחידות הדיור העומדות לרשות יזמי ההתחדשות העירונית בעיר אשקלון".

הדמיה: קשת מ.כ. ניהול פרויקטים בע"מ
הדמיה: קשת מ.כ. ניהול פרויקטים בע"מ

כ-1,500 יח"ד נוספות בקרקע משלימה
בתוך כך, מנתונים שהוצגו על ידי המינהלת להתחדשות עירונית עולה כי בחודשים הקרובים עתידה העירייה בשיתוף רמ"י להביא לאישור הוועדה המחוזית עוד 2-3 תכניות נוספות הכוללות יחדיו עוד כ-1350 יחידות דיור תוספתיות. "לאחר אישור תכניות אלה, עיריית אשקלון תוסיף עוד כ-1,500 יח"ד לשימוש היזמים כקרקע משלימה וזאת בנוסף ל-8,000 יח"ד שכבר הוקצו לטובת העיר כקרקע משלימה במסגרת הסכם הגג עליו חתמה מול רמ"י", נמסר מהעירייה.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "מדובר בעוד תכנית להתחדשות עירונית שזוכה לאישור גורמי התכנון ושוב זוכה העיר להוציא לפועל תוכנית מקיפה, רחבה ואיכותית יותר במקום מרכזי ואסטרטגי כשבפעם הזו המטרה הינה האצת פרויקטים של פינוי-בינוי בשכוונות הוותיקות בעיר. אבקש להזכיר כי התוכנית שאושרה נולדה לאחר שקיימתי סיור עם קבינט הדיור ונציגי רשות מקרקעי ישראל בשטח ובו אני דרשתי להקצות את הקרקע האסטרטגית הזו לטובת קרקע משלימה. ייעודה של הקרקע הזו כקרקע משלימה הוא הסיבה היחידה שאני הוריתי על הכפלת כמות יחידות הדיור וזאת כדי לחזק ולקדם את ההתחדשות העירונית באשקלון ובמקביל גם להגדיל את "בנק" הקרקעות המשלימות העומדות לזכות העיר. אני מבקש לברך בהזדמנות זו את כל הפועלים לקידום תכנית ראשונית זו, אשר הביאה את רמ"י לראשונה בארץ להכרה ביחידות דיור תוספתיות ל"בנק" הקרקע המשלימה".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "הרשות להתחדשות עירונית יחד עם כל שותפינו למשימה החשובה של קידום ההתחדשות העירונית בכל הארץ, עוסקים בפיתוח כלים יצירתיים, מותאמים לאזור ועיר ואשר מביאים למימושם של פרויקטים. התכנית הייחודית באשקלון חושפת את הפוטנציאל המלא של העיר לבצע פרויקטים של התחדשות עירונית. נמשיך לבדוק ולייצר כלים תפורים בהתאמה מדויקת לכל אזור בארץ"

גדעון קינג, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית: "לאחר מאמצים ארוכים ורבים של ראש העירייה, מהנדסת העיר ושל עובדי המינהלת, זכינו סוף סוף לראות את התכנית המיוחדת הזו מקבלת אישור להפקדה וגם זכינו לקבל את ברכת הדרך של רמ"י להוספת יח"ד למכסת הקרקעות המשלימות בעיר. אני מודה לעובדי מרחב י-ם ברמ"י ולרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הסיוע ושיתוף הפעולה בקידום ואישור התכנית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות