banner
הדמיית תחנת הרכבל // באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים
הדמיית תחנת הרכבל // באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

תוכנית הרכבל לכותל עברה להשגות הציבור ולוועדות המחוזיות

התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון והוא מורכב משלושה מקטעים

מגדילים 29.10.2018

הדמיית תחנת הרכבל // באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

הוועדה לתשתיות לאומיות, בראשות זאב בילסקי, אישרה להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את תוכנית הרכבל לכותל (תת"ל 86), שיזם משרד התיירות. התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון והוא מורכב משלושה מקטעים.

ממינהל התכנון נמסר כי: "כיום סובל האזור מעומסי תנועה וגודש בשגרה ובימי חג, כאשר מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 מבקרים בשבוע בממוצע, מתוכם כ-24,000 תיירים – אומדן הגדל מדי שנה. את פני התיירים והמבקרים הרבים מקבלת שורה של אוטובוסים, החוסמים את הדרך לעיר העתיקה. בנוסף לכך, סובל המרחב מההשלכות של רעש וזיהום האוויר, בעיות בטיחות עקב עירוב התנועות של רכב מנועי למינהו והולכי רגל, ופגיעה בנגישות לאתרים ההיסטוריים והדתיים הקיימים במרחב העיר העתיקה וסביבותיה. המטרה המרכזית של התוכנית היא למנוע את כניסת האוטובוסים הרבים באזור הכותל והפיכת המרחב המדובר, למרחב ציבורי מוטה הולכי רגל".

הדמיית תחנת הרכבל // באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים
הדמיית תחנת הרכבל // באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

עוד נמסר כי חלופת הרכבל נבחרה מבין מספר חלופות תחבורתיות, על מנת לתת מענה לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה (אזור הכותל, שער האשפות, עיר דוד): "חשוב לציין, כי הרכבל אינו מהווה הפתרון היחיד שייתן מענה לעומס התחבורתי באזור, והוא חלק ממערך כולל של פתרונות משולבים שיזינו את הרכבל ויפחיתו את תנועת כלי הרכב באזור".

יו"ר הות"ל, זאב בילסקי ציין: "מדובר בתוכנית שמביאה בשורה של ממש לעיר ירושלים. התוכנית מאפשרת נגישות זמינה ונוחה עבור באי העיר העתיקה והכותל. התוכנית תביא לביטול "חומת האוטובוסים" שנמצאת באופן קבוע בכניסה לעיר העתיקה, והפיכת המרחב למרחב ציבורי ונעים באחד המקומות המתויירים ביותר בישראל ובעולם".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי ציינה: "התוכנית עתידה להביא למהפכה בירושלים, בשיפור משמעותי בנגישות לעיר בעתיקה, ותאפשר הבאת המונים לאתרי התיירות המרכזיים בעיר העתיקה וסביב לה. זאת, תוך קיצור זמני ההגעה למקומות הקדושים וצמצום משמעותי של עומסי התנועה באזור הכותל המערבי, יחד עם שיפור הנגישות לשכונות ורובעים במזרח העיר. כל זאת תוך שימור והגנה על חומת העיר ואתרים ארכיאולוגים באזור".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות