קבינט הדיור אישר את התוכנית לשימושים תפעוליים בנמל החדש באשדוד

שר האוצר משה כחלון: "השלמת בנייתו של נמל הדרום תהיה צעד משמעותי לפתיחת השוק הישראלי לתחרות בייבוא שתביא להורדת מחירים לכל בית בישראל"

מגדילים 29.10.2018

קבינט הדיור אישר תוכנית שתאפשר את בניית מסוף המכולות והמבנים וכן, את עבודות הפיתוח הנדרשות לצורך הפעלת נמל הדרום ופרוזדור הגישה אליו. התוכנית מגדירה את גבולות השטח התפעולי נמלי בחיבור המסוף ליבשה ואת הנגישות התחבורתית למסוף באמצעות דרך ושלוחה רכבתית אשר תגיע אל הנמל ותוכל להעביר ממנו ואליו את המכולות. בתוכנית נקבעו הוראות לשמירה על הסביבה, בין היתר, על פי המלצות תסקיר השפעה על הסביבה שנערך לתוכנית.  

ממשרד האוצר נמסר כי התוכנית אושרה לאור המלצתה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה לפני כחודשיים: "התוכנית הינה המשך לתוכניות נוספות שאושרו במועצה הארצית וכוללות את התוכנית המתארית לנמל הדרום וכן את התוכנית הארצית המפורטת למבנה הימי. השנה אישרה המועצה הארצית גם תוכנית מפורטת לדרך זמנית אל הנמל, עד להכנתה של תוכנית קבועה לדרך שתקשר את הנמל אל דרך מס' 4. כיום, על אף היבוא האווירי, עדיין רובה ככולה של התוצרת המגיעה לישראל מגיעה אל נמלי הים. מטרתו של הנמל היא לתת מענה לצרכי המשק בתחום הסחר הימי, לענות על צרכי הנמל המשתנים עם השתנות צי האניות העולמי וכן לענות על הצרכים של מדינת ישראל כפי שהם באים לידי ביטוי בתוכניות האסטרטגיות לשנת 2040".

נדמיית נמל אשדוד באדיבות משרד האוצר
נדמיית נמל אשדוד באדיבות משרד האוצר

שטח התוכנית הינו כ-1300 דונם. הנמל מותאם לאניות ענק הנושאות עד 18,000 מכולות ועומק המים באזור הינו מעל 17 מ'. מסוף המכולות יכלול 2 מסילות באורך כולל של 2,100 מ' והוא מתוכנן לקיבולת מרבית של כ-1.5 מיליון טון בשנה.

שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, משה כחלון: "השלמת בנייתו של נמל הדרום תהיה צעד משמעותי לפתיחת השוק הישראלי לתחרות בייבוא שתביא להורדת מחירים לכל בית בישראל. בנוסף לכך, בניית הנמל תביא להמשך פיתוחה של העיר אשדוד וסביבתה באזורי תעסוקה ושירותים נלווים לנמל החדש. אנחנו מקדמים את התוכניות הנוגעות לנמל הדרום בצורה הכי מהירה שאפשר כדי לעמוד בלוח הזמנים שתוכנן".   

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, התייחסה לחשיבות הגדולה של הנמל ולתרומתו למשק הישראלי. "בראש ובראשונה, הנמל ייתן מענה לגידול העתידי של המסחר במדינת ישראל. 99% מהיבוא והיצוא עובר דרך הנמלים ולכן ישראל חייבת להכין את התשתיות ברמה בינלאומית על מנת שתוכל לקבל את האניות הגדולות לישראל".

בניית הנמל עתידה להסתיים בשנת 2021 על פי לוח הזמנים של חברת נמלי ישראל.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

לוד: היום שאחרי

העיר לוד ידעה בשנים האחרונות השקעות בהיקפים של מיליארדי שקלים בבנייה, פיתוח תשתיות ומבני ציבור. כיצד תשרוד העיר...
רנית נחום-הלוי 16.05.2021
נשמח לדבר אתך
נגישות