banner
אודי דרנזר // צילום: אייל טואג | Depositphotos
אודי דרנזר // צילום: אייל טואג | Depositphotos

אודי דרזנר עם התחזית לשנת 2022: "הפחתת תקן החניה לפחות ממקום חניה אחד לדירה יהפוך לנפוץ"

"המהלך האחד שחייב היה להתבצע, הפיכתו של התקן הישראלי למתקני חניה לתקן מחייב – עדיין לא התרחש", אודי דרזנר, מנכ"ל פרומוט מתקני חניה, מסכם את השנה שהיתה ומציג את התחזית לעתיד

מגדילים 28.12.2021

מה היה המהלך שעשה את השנה?
"השנה קידמה הממשלה שורה ארוכה של צעדים בתחומי התכנון, הבניה והתשתיות, בעיקר באמצעות חוק ההסדרים. אך לצערי, המהלך האחד שחייב היה להתבצע – הפיכתו של התקן הישראלי למתקני חניה לתקן מחייב – עדיין לא התרחש. בכך מאפשרת הממשלה את המשך הכאוס השורר בתחום, ומסכנת את רכושם ובטיחותם של המשתמשים. 

"כיום הדרך היחידה ליזמים או רוכשי דירות המעוניינים לדעת האם מתקן החניה המוצע להם הוא בטיחותי ואיכותי, הוא לעשות זאת באמצעות דרישה לקבלת תו תקן למתקן החניה ממכון תקינה אירופאי מוכר אשר ייתן תו תקן למתקן וישלחו לארץ בודק לאשר את התקנתו. כולי תקווה שבשנה הבאה הממשלה תתעשת, תפעל לתקן את המעוות, ותהפוך את התקן הישראלי, שנכתב כבר לפני 16 שנה, למחייב".

תחזית לשנת 2022?
"אנו צופים כי לאחר מספר שנות דשדוש, כניסתה לתוקף של "חלופת שקד" אשר צפויה לתפוס את מקומה של תמ"א 38, תכניס רוח חדשה לתחום ההתחדשות העירונית. מהלך נוסף שצפוי להגדיל את מספר הפרויקטים הוא ההחלטה להפחית את הרוב הנדרש מקרב הדיירים לשם קידום פרויקט פינוי-בינוי ל-66% בלבד. שני הגורמים הללו במשולב צפויים להביא לגידול במספר הפרויקטים.

"בשנה הבאה גם נראה עד כמה הקו שבו נקטה עיריית תל אביב – הפחתת תקן החניה לפחות ממקום חניה אחד לדירה, יהפוך לנפוץ בקרב רשויות מקומיות נוספות. ההשערה שלי היא שבניגוד לתל אביב, רוב הרשויות ימתינו עד שלתושביהן תהיה חלופה ממשית לשימוש ברכב הפרטי לפני שיצמצמו באופן כה דרמטי את תקני החניה. בכל מקרה אלו מהרשויות שיבחרו לצמצם את התקן, צריכות להביא בחשבון את הלקח שנלמד מהמקרה של תל אביב, ולפיו צמצום התקן מביא עמו התייקרות משמעותית של מקומות החניה, ובעקבות כך גם של מחירי הדירות.

"שיעור הרכבים החשמליים והרכבים ההיברידיים הנטענים צפוי להמשיך ולעלות בחדות, לאחר שזינק בשנה החולפת ב-700% לעומת 2020. בשל כך, יזמים לא יוכלו להתעלם מהצורך בהתאמת הפרויקטים שלהם לטכנולוגיה החדשה, ויצטרכו לספק אפשרויות לטעינת הרכבים, כחלק אינטגרלי מכל פרויקט ופרויקט – בין אם מדובר בחניונים קונבנציונליים, ובין אם במתקני חניה". 

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

לרשימת 70 המשפיעים בנדל"ן והתחדשות עירונית >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות