banner
צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי

טרנדים ומגמות בעולם העיצוב לשנת 2022

נגיעות מוזהבות, אגרגטים בצבעוניות מפתיעה, פסיפס בצורניות מקורית – כל המגמות החשובות שזיהינו בתערוכת צ'רסאי האחרונה

ענת אגסי 28.11.2021

התערוכה בצ'רסאי היא מהחשובות שמתקיימות בעולם עיצוב הבית ובה מציגים מפעלים של אריחי פורצלן וקרמיקה, לצד פרקט, כלים סניטריים, ארונות אמבט וברזים. בדומה לשבועות האופנה הבילנלאומיים, התערוכה חושפת את המגמות הבולטות בעולם העיצוב לשנה הקרובה. 

פלטת גוונים עזה
שימוש בטונים עמוקים של ירוק כהה, בורדו וכחול, לצד טורכיז צהוב וורוד. הפרשנות שמקבלים הצבעים על גבי האריחים, משלבת אלמנטים נוסטלגיים משנות ה-70. בישראל, מסבירה אגסי, הולכת ומתפתחת המודעות לשימוש בצבע, לצד הפלטה המונוכרומטית, הצרכן הישראלי נפתח יותר ויותר לשימוש בפלטות צבעים רחבות יותר. חשוב להבין שהצבעוני אינו מצועצע בהכרח וניתן לשלבו גם בחללים הקלאסיים ביותר.

צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי

מראה גרניט וטרוורטין
סדרות אריחים המדגישות את מראה הגרניט והטרוורטין, עם אינטרפרטציות עכשוויות, ופרשנות מעודכנת לחומרים הקלאסיים.

הטראצו מעמיק נוכחות – משחק צבעוני וצורני עם האגרגטים
הטראצו במגמת עליה מתמדת ובמתכונתו המודרנית, מציע משחק מעניין עם האגרגטים שבו, הן מבחינת הצבעוניות שלהם והן מבחינת גודלם. לטראצו מקום ניכר ומגמה זו עוד רחוקה מלמצות את עצמה.

צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי

נגיעות זהב
שילוב זהב הוא בבחינת מדגיש קו אסתטי ומחדד נימה מוקפדת, יוקרתית, מלאת שיק. הזהב משתלב במינונים שונים, בעיקר בתחום הריצוף והחיפוי. אפשר ללכת על כל הקופה או לבחור אריחים שמשלבים אותו בנגיעות סולידיות יותר, אך לא פחות משמעותיות וניכרות לעין. השנה ניכרת העמקה בשימוש בזהב והתרחבות שלו אל תוך חללי הבית.

האינטרפרטציה המחודשת של הפסיפס
ההיסטוריה תמיד חוזרת, והחזרה של הפסיפס בחליפה מהודקת ומתוחכמת, מציעה צורות מיוחדות, בהן צורות אובליות וצורות מעניינות נוספות. בדומה לטראצו, מרתק לראות כיצד שני מוצרים מוכרים וקלאסיים מקבלים אינטרפרטציות עכשוויות וממציאים את עצמם מחדש.

צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי

אריחים מדוקקים XL
האריחים המדוקקים הפכו להרבה מאיתנו את החיים ליותר קלים. עוביים המינימלי מאפשר ליישם אותם בקלות על הקירות, מה שפותר לעיתים מצב בו מעוניינים לצפות את החלל – רצפה וקירות באותו החומר. השנה יוצעו  אריחים מדוקקים ברוב סדרות האריחים כולל אריחי XL, מה שמדגיש את היכולת לחפות ולרצף ולקבל תחושה של משטח  במראה נקי ואחיד .

צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי

דגש על אריחי וורסאי
מראה העץ מכניס לכל חלל חמימות מלאת סטייל. השנה יככבו אריחי פורצלן במראה אריחי עץ, בטקסטורות ובשילוב צורות גיאומטריות, בדגש מיוחד על אריחי ורסאי שמדגישים משחק קלאסי של פריסת ריבועים.

*ענת אגסי הנה מנהלת תחום אדריכלים ושיווק בחברת אלוני, אשר שביקרה בתערוכה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות